Technologie » Internet

Digitalizacja w handlu hurtowym

Rozwój handlu hurtowego online w Europie

Po tym jak eCommerce na trwałe zmieniło handel z konsumentem, digitalizacja obejmuje coraz to szersze obszary handlu hurtowego oraz procesy zakupowe w sklepach detalicznych.

Platforma zakupowa zentrada jako pionier w europejskim handlu hurtowym dobrami konsumpcyjnymi donosi o rosnących obrotach i stałym wzroście zainteresowania całej branży handlowej. „Otrzymujemy coraz więcej zapytań od dużych producentów, importerów i hurtowników z całej Europy. Także handel stacjonarny zaczyna dostrzegać korzyści, jakie daje platforma integrująca elektroniczne procesy zakupowe” opisuje aktualny trend Bertold Görlich, odpowiedzialny za polską platformę zentrada.pl.

Od czasu, kiedy nagłówki mediów o tematyce eCommerce zajmowane są przez Start-upy lub sieci handlowe, a takie platformy jak Amazon, Ebay lub Allegro zaciekle walczą o udziały rynkowe, to po stronie handlu hurtowego wokół tematu digitalizacji było raczej spokojnie. Jednak od początku roku 2017 również tutaj możemy dostrzec zmiany, kiedy to proces digitalizacji omawiany jest coraz częściej również w sektorze handlu hurtowego, a zentrada wymieniana jest, jako uznana platforma zakupowa umożliwiająca realizację transakcji w całej Europie.

Olbrzymie wyzwanie dla dostawców

Stworzenie shop-systemu b2b, elektronicznych katalogów z produktami oraz systemu dla międzynarodowej realizacji zamówień jest bardziej kompleksowe jak to ma miejsce w przypadku kanału b2c. W przypadku rynku b2b IT-infrastruktura dość często nie jest najnowocześniejsza, a standardowe, gotowe rozwiązania stanowią rzadkość. Dlatego też wdrożenie przez przedsiębiorstwo międzynarodowej, hurtowej sprzedaży towaru stanowi dla wielu firm nie lada wyzwanie. Digitalizacja uważana jest tutaj jako fundament dla umiędzynarodowienia działalności i oferuje olbrzymie potencjały rynkowe w szczególności, kiedy to pod uwagę brany jest, pozbawiony wielu barier, wspólny rynek europejski. Mniejsi i innowacyjni importerzy już od wielu lat wykorzystują tę szanse i uzyskują ponadprzeciętne stopy wzrostu obrotów. Teraz swoje opóźnienie starają się nadrobić również duzi importerzy i producenci jednak dość często tkwią w rozpoczętych, drogich projektach… „Jedno jest pewne, kto nie będzie w stanie sprostać zmianom, ten w długookresowej perspektywie straci swoje udziały rynkowe”, stwierdza Bertold Görlich z zentrada.pl.

Multiplikator europejskiego rynku - olbrzymi potencjał w zwiększeniu wydajności oraz optymalizacja Supply Chain

Nowoczesny dostawca zyskuje wiele poprzez digitalizację procesów sprzedażowych. Internet pozwala kupującym z całej Europy dotrzeć do towaru i złożyć zamówienie właściwie poprzez kilka kliknięć w komputerze, smartphonie lub tablecie. Digitalny Workflow pozwala dokonać oszczędności w kosztach realizacji zamówienia, zmniejszyć kwotę pomyłek i reklamacji oraz w długoterminowej perspektywie pozwala poprzez zamówienia online zastąpić inne – w wielu wypadkach bardzo drogie – kanały dystrybucji. Już dzisiaj na rynku dostępne są elektroniczne platformy, które to wspomagają realizację zamówień z mniejszymi klientami, jak również platformy wspierające lub przejmujące procesy w koncernach handlowych. Również w tym przypadku mottem jest, – kto pierwszy ten wygrywa.

Korzyści dla detalu w procesach zakupowych

Sprzedawcy internetowi już od dłuższego czasu wykorzystują medium Internetu również dla zaopatrzenia się w towar. Przecież dla kogoś, kto zna olbrzymi wybór produktów i łatwą realizację zamówień w Internecie, jest ciężko obejść się bez Internetu w procesach zakupowych swojej firmy. W międzyczasie coraz więcej tradycyjnych, stacjonarnych handlowców wykorzystuje Internet do poszukiwań produktów i dostawców jak również do realizacji zamówień. Aktualny trend na rynku to coraz częstsze zmiany i coraz większa różnorodność asortymentowa, a co za tym idzie – różnorodni dostawcy. Tak jak wcześniej ilość dostawców była raczej (celowo) ograniczana, tak dzisiaj dzięki platformom zakupowym możliwe jest wydajne zarządzanie zamówieniami od wielu dostawców w jednym miejscu.

Dla ponad 2 milionów niezależnych sklepów w Europie postrzeganie Internetu jako kanału zaopatrzenia będzie w przyszłości ważniejsze od dotychczasowego postrzegania Internetu przede wszystkim jako kanału zbytu.

Wartość użytkowa digitalnych platform w handlu hurtowym

Kto rozpoznał zalety takich platform jak Allegro & Co zarówno dla klientów jak i sprzedawców, ten szybko rozpozna jaki potencjał tkwi w podobnych konceptach dla handlu hurtowego. Skala korzyści, jakie daje platforma zabezpieczająca realizację transakcji międzynarodowych jest ogromna, szczególnie w przypadku gdy jest niewiele standardów, a rynek cechuje wysoki poziom umiędzynarodowienia. Wymienić tu należy przede wszystkim międzynarodową dystrybucję towaru, międzynarodową realizację zamówień wraz z płatnościami, zabezpieczenie transakcji, międzynarodową logistykę oraz elektroniczną wymianę danych wraz z multiplikatorem uwzględniającym wielorodność językową rynku europejskiego. Już dzisiaj platformy hurtowe zentrada wraz z platformą dla realizacji bezpiecznych transakcji TradeSafe pełnią rolę pioniera i wyznaczają kierunek rozwoju dla podobnych systemów w Europie. Platformy jak Noor Access z Nowego Yorku, Buying Show, Lew New Black, TradeByte, B-Stocks lub Anatwine dostarczają interfejsów lub rozwiązań branżowych dla procesów sprzedażowych, workflows i realizacji transakcji. Oprócz tradycyjnych inwestorów również Zalando inwestuje w platformę handlu hurtowego obejmującą modę.

Rynek jest olbrzymi i w świecie towarów konsumpcyjnych przebiega od produktów markowych poprzez produkty masowe aż do nadwyżek, stoków i towarów z retourów. Już dzisiaj zentrada.network zrzesza ponad 300.000 przedsiębiorców z branży handlowej oraz 500 dostawców z całej Europy umożliwiając im realizację transakcji biznesowych. 

Większość platform celowo odróżnia się od znanych platform producentów z dalekiej Azji jak Alibaba czy Global Sources. Podczas, gdy te ostatnie służą głównie jako spis producentów dla wsparcia kontaktów importowo-eksportowych, tak ogólny trend w digitalizacji sięga dzisiaj już głębiej w procesy biznesowe.  Na przykład w międzyczasie zentrada oferuje większym dostawcom poprzez zentrada.Distribution kompletny Fullfillment dla europejskiej dystrybucji towaru wśród szerokiej grupy docelowej handlu detalicznego. W ten sposób producenci mogą skoncentrować się na rozwoju produktów, kluczowych rynków lub kluczowych klientów.

Więcej informacji na www.zentrada.pl

 

Kontakt dla prasy

Bertold Görlich

zentrada Europe GmbH & Co. KG

Konsularna 1, 45-089 Opole

Tel.: 77 / 54 301 00

Email: redakcja@zentrada.pl





Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

zentrada

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej



Publikuj artykuły i zarabiaj z CentrumPR.




Dziennikarstwo obywatelskie


Piszesz artykuły? CentrumPR to serwis stworzony również dla dziennikarzy obywatelskich. Błyskawiczna publikacja, wysokie miejsca w Google to zalety których może nam pozazdrościć konkurencja.
Dziennikarstwo obywatelskie
porównanie serwisów


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »