Firma » Biznes

Ebury i Shoper – ich współpraca ułatwi polskim e-sklepom ekspansję na zagraniczne rynki

Nawet kilka procent marży mogą stracić firmy działające w modelu cross-border e-commerce, jeżeli nie potraktują na poważnie transakcji zagranicznych. Ebury i Shoper zawarły porozumienie, dzięki któremu e-sprzedawcy zyskają narzędzia rozwiązujące ten problem.

Ebury, globalny dostawca rozwiązań płatniczych dla firm, podpisał porozumienie o współpracy ze spółką Shoper, wspierającą zakładanie i prowadzenie sklepów internetowych oraz oferującą narzędzia wspierające sprzedaż na platformach marketplace. Obie strony porozumienia są jednymi z liderów w swoich branżach - fintech Ebury w zakresie obsługi rozliczeń cross-border e-commerce, zaś Shoper jest najchętniej wybieraną w Polsce platformą do prowadzenia sprzedaży internetowej na abonament.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Obie firmy łączy to, że oferują narzędzia wspierające polskie firmy z branży e-commerce w ekspansji na zagraniczne rynki (cross-border e-commerce). Dzięki współpracy partnerskiej Ebury i Shopera polscy e-sprzedawcy zyskają narzędzia do wyjścia na rynki zagraniczne, a także zarządzanie ryzykiem kursowym przy sprzedaży w wielu walutach.

Współpraca Ebury z Shoperem rozpoczyna się w momencie, w którym gwałtownie wzrasta liczba polskich firm sprzedających on-line, rozważających albo rozpoczynających działalność za granicą. Z badań Shopera wynika, że ekspansję międzynarodową planuje 14% klientów tej firmy. Potencjał do rozwoju zagranicznej e-sprzedaży potwierdzają też dane Eurostatu: 5,9% polskich przedsiębiorstw w 2021 r. sprzedawało online za granicę na europejskie rynki - podczas gdy unijna średnia to 8,1%.

- Zainteresowanie cross-borderem szybko wzrasta, dlatego opracowaliśmy nasz model współpracy. Umożliwia on obecnym i przyszłym klientom platformy Shoper dostęp do naszych unikalnych rozwiązań w zakresie międzynarodowej bankowości transakcyjnej i zarządzania ryzykiem. Wskazałbym wśród nich przede wszystkim rachunki walutowe z wirtualnym numerem IBAN dostępne na ponad 30 rynkach, możliwość odbierania należności w ponad 40 walutach, wsparcie w zarządzaniu ryzykiem walutowym i finansowanie zakupów. Dzięki takim rozwiązaniom e-eksporterzy mogą chronić swoje marże, obniżają koszty transakcji finansowych i znacznie przyspieszają proces rozliczeń - mówi Jakub Makurat, Country Manager Ebury na Polskę, Czechy, Słowację i państwa bałtyckie.

Rozmawiamy z naszymi sprzedawcami i wsłuchujemy się w ich potrzeby. Z tych interakcji wynika, że wielu z nich rozważa ekspansję na rynki zagraniczne, szukając pomocy doświadczonych ekspertów. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowego wsparcia sklepom internetowym, które planują podobne kroki. Partnerstwo z Ebury to ważny element tej oferty, znacząco podnoszący kompetencje polskich e-sklepów w obszarze rozliczeń i ochrony przed ryzykiem kursowym - podkreśla Łukasz Piechowiak, Head of Financial Services w Shoper.

Ebury zna sposób na ochronę marż w handlu online

Jakub Makurat i Łukasz Piechowiak podkreślają, że właściciele sklepów internetowych, którzy planują sprzedaż w modelu cross-border e-commerce, często pomijają aspekt transakcyjny. Zapominają np. o tym, jak istotne są koszty wynikające z przewalutowania transakcji. Firmy mogą w ten sposób tracić nawet 4-5 proc. przychodów, co znacząco zmniejsza marżę, a nawet powoduje jej utratę. Sprzedawcy cross-border e-commerce są jednak w stanie zapobiegać erozji marży, stosując dostępne rozwiązania i zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym.

Spodziewamy się, że nasza współpraca z Ebury ułatwi naszym sprzedawcom rozwinięcie skali swojej działalności i wejście na kolejne rynki zagraniczne, w tym te spoza UE. Co ważne, z tych rozwiązań może skorzystać każdy rodzaj działalności - zarówno duże, jak i średnie oraz małe firmy - komentuje Łukasz Piechowiak.

Shoper stale rozbudowuje własny ekosystem różnego rodzaju usług i narzędzi dla sklepów internetowych. Wspólnie zagwarantowaliśmy, że elastyczne i bezpieczne rozwiązania transakcyjne staną się jego częścią - dodaje Jakub Makurat.

 

* * *

Ebury to globalna instytucja płatnicza, mająca status instytucji pieniądza elektronicznego. Zespół fintechu, liczący ponad 1 700 specjalistów, pracuje w ponad 30 oddziałach, biurach i spółkach zależnych zlokalizowanych w ponad 20 krajach na sześciu kontynentach.

Ebury umożliwia transakcje dla firm w ponad 140 walutach (m.in. chiński juan, czeska i szwedzka korona, lira turecka, rupia indyjska, real brazylijski, tajski bat, nigeryjska naira i meksykańskie peso). Prowadzi także konta dla firm w lokalnych walutach w ponad 20 krajach, w tym w Hong Kongu, Kanadzie, Australii, na Węgrzech oraz w Wielkiej Brytanii.

Wolumen transakcji realizowanych przez Ebury wynosi 27 miliardów dolarów rocznie. Od 2020 r. głównym inwestorem spółki jest Banco Santander, jedna z najsilniejszych europejskich grup finansowych.

Fintech specjalizuje się w usługach finansowych dla sektora MSP i dużych przedsiębiorstw. Pomaga eksporterom i importerom rozwijać biznes na rynkach zagranicznych, eliminując bariery w obszarze rozliczeń, finansowania handlu, transakcji walutowych oraz zarządzania ryzykiem kursowym.

* * *

Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80.

W ostatnim okresie Shoper nawiązał partnerstwa z takimi gigantami technologicznymi i sprzedażowymi jak Microsoft, Amazon, eMAG czy Klarna. Spółka stale podkreśla istotną rolę reklamy cyfrowej oraz działalności międzynarodowej w rozwoju e-biznesów. Firma otworzyła również nowe biuro w Bydgoszczy, by rozwijać swoje wsparcie w obszarze marketingu internetowego. Shoper wprowadził także wiele nowych usług, w tym aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję, jak Opisy AI w ramach narzędzia Apilo.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Ebury@nobili.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »