Firma » Biznes
Firma na rynku międzynarodowym, a ryzyko walutowe
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Międzynarodowy biznes
Według danych Ministerstwa Finansów, dla 56 proc. przedsiębiorców sektora MŚP wahania kursowe są głównym czynnikiem utrudniającym rozpoczęcie lub rozszerzenie działalności na międzynarodową skalę.
Przedsiębiorcy działający na rynkach zagranicznych muszą sobie radzić ze zmiennymi kursami walut. Jest to szczególnie dotkliwe, jeśli walutą fakturowania jest waluta obca. W tym przypadku wysokość zysku zależy od przelicznika, jaką w danym momencie zaproponuje konkretny bank czy kantor.
Ryzyko kursowe
Różnice w kupnie i sprzedaży waluty odczuwalne są m.in. przedsiębiorców prowadzących działających na rynku e-commerce.
Sklepy internetowe bardzo często sprowadzają towary z zagranicy. W związku z tym kupują je w walucie obowiązującej w konkretnym kraju, natomiast ze swoimi klientami rozliczają się w złotówkach lub innych walutach. W praktyce kurs waluty, w jakiej kupuje się towary ma więc bezpośredni wpływ na zyski ze sprzedaży.
Wymiana walut przez Internet
- Banki i kantory swoją działalność opierają na spreadzie. Kupują waluty taniej, poniżej kursu średniego, aby potem sprzedać je drugiej firmie drożej, powyżej kursu średniego. Spread może sięgać nawet kilkudziesięciu groszy. - mówi Piotr Podrażka, właściciel GieldaWalut.pl
Alternatywą dla wymiany walut w kantorach są platformy społecznościowe. Umożliwiają one ustalenie własnego kursu wymiany. Użytkownik sam decyduje za jaką kwotę chce kupić euro, złotówki, franki, funty czy dolary. Jeśli na platformie pojawi się przeciwstawna oferta, wówczas dochodzi do transakcji.
Dzięki skojarzeniu kupującego ze sprzedającym każda ze stron odnosi korzyści w postaci zaoszczędzonego spreadu. - Dla użytkowników wymieniających duże ilości walut przewidujemy również program rabatowy. Im więcej waluty wymieni dana firma tym mniejszą prowizję zapłaci - dodaje Piotr Podrażka.
Wymiana waluty przez Internet to również oszczędność czasu. Potrzebną walutę otrzymujemy bezpośrednio na nasze konto. W przypadku e – commerce jest to bardzo ważny aspekt Zamawiając towar w innym kraju płatność najczęściej następuje przelewem od razu po złożeniu zamówienia. Natomiast od realizacji transakcji zagranicznych zależy aktualne zaopatrzenie sklepu.
Komentarze (0)