Technologie » Internet

Jak handel online współpracuje z organizacjami z sektora ngo?

Jak handel online współpracuje z organizacjami z sektora ngo?
Zobacz więcej zdjęć »
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej przedsiębiorstwa, również te działające w Internecie, powinny robić wszystko, by ograniczyć swój negatywny wpływ na otoczenie oraz być otwarte na zmiany i podejmować dialog z klientami, dostawcami, społecznością lokalną, władzami czy organizacjami NGO

Czym są organizacje z sektora ngo?

Organizacje ngo, czyli z ang. non governmental organisation to te podmioty, których działalność nie jest nastawiona na osiąganie zysku i które nie są częścią administracji publicznej. Ngo to między innymi: stowarzyszenia, fundacje, kluby sportowe uczniowskie, izby rzemieślnicze i gospodarcze, związki zawodowe, a nawet partie polityczne. Jak sektor biznesu – w tym e-commerce – może współpracować z tymi podmiotami?

Wsparcie finansowe

Najprostszym rozwiązaniem jest przekazywanie części zysku na rzecz konkretnej fundacji lub stowarzyszenia. Można w ten sposób zbudować całą kampanię internetową sprzedaży wybranego produktu, z którego dochód w całości lub w określonej części zostanie przekazany na wsparcie organizacji ngo. Na przykład każde 5 złotych ze sprzedaży lalki można przekazać na działalność wybranej fundacji wspierającej wioski dziecięce lub domy samotnej matki. Dobrym rozwiązaniem jest również opracowanie unikalnego produktu lub dodatku do posiadanego asortymentu. Na przykład do książki, czy albumu można dołączyć zakładkę namalowaną przez osoby niepełnosprawne.

Wirtualna cegiełka

Można również umieścić w sieci wirtualną cegiełkę o określonej wartości, np. 5, 10, czy 50 złotych, a w ramach podziękowania wysłać do darczyńców breloczki firmowe lub specjalne kupony rabatowe na usługi firmy.

Korzystanie z usług profesjonalnego portalu

Chcąc wspierać sektor ngo, firmy obecne w Internecie mogą korzystać również ze specjalnych portali zajmujących się działalnością charytatywną, których działalność polega na tworzeniu kampanii z jasno określonym celem, na jaki zbierane są środki oraz budżetem. Każdy może wpisać się na listę członków kampanii. Otrzyma wtedy wirtualną skarbonkę, którą może zasilać samodzielnie lub zaprosić znajomych do jej uzupełniania. Firmy mogą ,korzystając ze swojego funpage’a, zaprosić klientów i kontrahentów do wspierania danej akcji lub umieścić informację o kampanii na swojej stronie internetowej.

Wspieranie dobrej inicjatywy

Często to fundacje tworzą specjalne produkty lub usługi internetowe, z których dochód jest przekazywany w całości na cele charytatywne. Przykładem takiego działania jest nasza Porównywarka Cen, która daje możliwość szybkiego sprawdzenia oferty setek sklepów internetowych. Prowadzeniem witryny zajmuje się fundacja, a całkowity dochód z usługi jest przekazywany na cele statutowe, czyli pomoc ofiarom wypadków i klęsk żywiołowych oraz zakup profesjonalnego sprzętu ratowniczego wysokiej klasy.

Przedsiębiorstwa działające w sieci mają różne narzędzia, którymi mogą wspierać swoje otoczenie, między innymi organizacje z sektora ngo. Wsparcie dla tych podmiotów powinno być na stałe wpisane na obowiązkową listę prowadzenia działalności gospodarczej.





Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Porównywarka Cen Spero
http://www.porownywarka.spero.org.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »