Motoryzacja » Samochody

Jak zachować prostotę małych samochodów

Jak zachować prostotę małych samochodów
Zobacz więcej zdjęć »
Na 80. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie Carlos Ghosn, Dyrektor Generalny Nissan Motor Co. Ltd, zaprezentował zupełnie nową Micrę – czwartą generację legendarnego miejskiego samochodu.

Przełomowa zarówno pod względem stylistycznym, jak i konstrukcyjnym w segmencie małych samochodów, nowa generacja Nissana Micry (w Japonii znanego jako Nissan March), wyznaczy nowy standard w branży.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Micra, której czwartą generację zaprezentowano na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, konsekwentnie zdobywała pochwały i odnosiła sukcesy w Europie, Japonii i na innych rynkach, ciesząc się renomą niezawodnego, eleganckiego i niedrogiego samochodu kompaktowego, docenianego przez różne grupy klientów. Nowa Micra została zaprojektowana z myślą o kontynuacji tego trendu... w 160 krajach.

Jeżeli połączyć 25 lat doświadczenia w projektowaniu kompaktowych miejskich samochodów z zupełnie nową uniwersalną platformą oraz technologią produkcji Nissana, otrzymuje się nowoczesny, prosty samochód, który z pewnością będzie mocnym rywalem na światowej arenie" - powiedział Carlos Ghosn w trakcie premiery modelu.

W skrócie:

  • Przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów nadwozia

  • Zupełnie nowy trzycylindrowy silnik benzynowy....

....w późniejszym czasie także w wersji z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem oraz emisją na poziomie 95 g/km

  • Nowa przekładnia bezstopniowa z pionierskimi rozwiązaniami technicznymi

  • Nowa uniwersalna platforma zaprojektowana pod kątem obniżenia masy

  • Nowa Micra będzie sprzedawana w 160 krajach i....

....produkowana w czterech fabrykach

Nowa Micra, skonstruowana i zbudowana na nowej platformie V Nissana, opracowanej w ramach kompleksowych nowych założeń inżynierskich, została zaprojektowana i przetestowana w Japonii jako pojazd przeznaczony do produkcji w czterech miejscach na świecie i dostosowany do zróżnicowanych upodobań i potrzeb klientów w 160 krajach. Zrywając z tradycją uruchamiania produkcji na rynkach o ustabilizowanej pozycji, takich jak Europa czy Japonia, Nissan umieści produkcję Micry przede wszystkim w fabrykach zagranicznych, takich jak zakłady w Tajlandii, Indiach, Meksyku i Chinach.

Wzornictwo

Samochód musi zachwycić globalnego odbiorcę" - wyjaśnia Główny Projektant Makoto Yamane. „Jego przód musi prezentować się elegancko, a nawet wyrafinowanie". Decyduje o tym unikatowy detal wzorniczy, jakim jest dwuczęściowy zintegrowany grill. Duże znaczenie ma też klasyczność sylwetki. Dlatego zdecydowano się zastosować stylizowaną wersję wyraźnie łukowatej krawędzi okien - tradycyjnego elementu wizerunku modelu Micra, który przysporzył mu popularności w Europie i Japonii.

Samochód zachował kompaktowe wymiary, ale jest minimalnie dłuższy i nieco niższy od poprzednika. Większy rozstaw kół sprawia, że znajdują się one jeszcze bliżej narożników pojazdu, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze Micry. Rowki w kształcie bumerangu na dachu także mają ściśle określone przeznaczenie" - kontynuuje Yamane. W ramach kontynuacji założeń stylistycznych nadwozia we wnętrzu pojazdu Nissan zastosował koncepcję „połączonego kokonu", której częścią jest motyw „podwójnej bańki" na desce rozdzielczej. Chodzi tu o owal panelu instrumentów i podobnie ukształtowany schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera.

Zupełnie nowy silnik i przekładnia CVT

Dla Europejskich klientów przygotowano prostą ofertę złożoną z dwóch jednostek napędowych. Obydwa silniki to odmiany zupełnie nowego wolnossącego trzycylindrowego silnika benzynowego 1.2 oznaczonego symbolem HR12. Powstały na bazie czterocylindrowej jednostki HR16 napędzającej Note i Qashqaia nowy silnik Micry jest wyposażony w układ sterowania fazami rozrządu VTC. Silnik rozwija moc 59 kW (80 KM) i maksymalny moment obrotowy 108 Nm. Emisja CO2 w ilości 115 g/km to wynik na światowym poziomie.

Oprócz silnika wolnossącego Nissan zaoferuje doładowany silnik 1.2 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem start-stop montowanym jako standardowe wyposażenie wersji europejskich. Innowacyjny technologicznie system stop-start zmniejsza emisję CO2 o 6 procent. Silnik oferuje także znakomitą dynamikę dzięki mocy 72 kW (98 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu 142 Nm. Emisja wyniesie zaledwie 95 g/km, co jest wyjątkowym osiągnięciem, jak na silnik benzynowy.

Obydwa silniki będą dostępne w Europie z pięciobiegową przekładnią manualną lub z zupełnie nową automatyczną przekładnią bezstopniową (CVT). Skrzynia CVT została po raz pierwszy na świecie sprzężona z dodatkową przekładnią planetarną, która zapewnia większe przełożenia. Mniejsze koła pasowe pozwoliły natomiast na obniżenie masy przekładni o 10% w porównaniu z poprzednimi skrzyniami CVT Nissana. Szeroki zakres przełożeń skrzyni towarzyszącej silnikowi o pojemności 1,2 litra umożliwił uzyskanie ekonomiki porównywalnej z silnikiem o pojemności 1 litra bez uszczerbku dla dynamiki i elastyczności.

Inżynierowie nie poprzestali jednak na osiągach. Samochód charakteryzuje się wysokim komfortem jazdy, dobrymi właściwościami jezdnymi, zwrotnością oraz wysoką kultura pracy zawieszenia. Cechą elementów zawieszenia zamontowanych na platformie V Nissana jest zwarta konstrukcja, dzięki której możliwe było maksymalne powiększenie bagażnika bez uszczerbku dla właściwości jezdnych. Szczególną uwagę zwrócono na charakterystykę amortyzatorów, które gwarantują komfortowe pokonywanie nierówności na drodze, a także bezpieczną jazdę z prędkościami autostradowymi.

Komfort, funkcjonalność i wyposażenie

Samochód doskonale spisuje się na autostradzie, ale zapewnia także doskonałą widoczność, a promień skrętu 4,5 m gwarantuje mu pozycję lidera segmentu pod tym względem. Nowe rozwiązania technologiczne przyczyniają się do obniżenia emisji CO2, wydłużenia przebiegów oraz ułatwiają parkowanie.

Wyposażenie będzie różniło się na poszczególnych rynkach, ale najważniejsze technologiczne innowacje zostały zaprojektowane pod kątem ułatwienia codziennej eksploatacji auta.

Nowa Micra jest wyposażona w czujniki cofania i nowy układ „pomiaru przestrzeni do parkowania" (PSM) z trzema ustawieniami dostosowanymi do umiejętności kierowcy (tryb amatora, zwykły i eksperta). Układ ułatwia parkowanie na zatłoczonych parkingach i jest unikatowym elementem wyposażenia w tym segmencie. Z pewnością będzie bardzo popularny w Europie, gdzie parkowanie „na grubość kartki papieru" jest codziennością.

Pozostałe dostępne opcje wyposażenia to inteligentny kluczyk, zintegrowany system audio i nawigacji satelitarnej Nissan Connect z ekranem dotykowym, szklany dach, automatyczne wycieraczki, regulacja siły dźwięku w głośnikach zależna od prędkości, bezkluczykowy system uruchamiania silnika oraz komputer pokładowy podający takie informacje, jak chwilowe zużycie paliwa, zasięg i temperatura zewnętrzna. Samochód jest także wyposażony w system automatycznego blokowania drzwi po ruszeniu.

Bezpieczeństwo

Wprowadzenie platformy V jest jednym z głównych czynników decydujących o poprawie bezpieczeństwa w przypadku kolizji. Samochód jest zaprojektowany pod kątem absorbowania sił działających przy zderzeniu czołowym w strefach kontrolowanego zgniotu i zachowania integralności kabiny dzięki wzmocnionej konstrukcji nadwozia. W Europie Micra będzie sprzedawana z systemem ABS, dwiema czołowymi poduszkami powietrznymi, poduszkami kurtynowymi i bocznymi poduszkami powietrznymi, elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESP) i napinaczami pasów bezpieczeństwa w wyposażeniu standardowym.

Simon Thomas, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w europejskim oddziale Nissana powiedział: „Nowa Micra pozostanie wzorcowym pojazdem miejskim w Europie. Jej atrakcyjność wzrośnie dzięki unikatowemu połączeniu kompaktowych wymiarów nadwozia z przestronnym wnętrzem, małymi i wydajnymi silnikami oraz technologią przyjazną dla użytkownika. Czwarta generacja modelu wzmocni jego legendę".

Sprzedaż nowej Micry rozpocznie się w marcu w Tajlandii i w listopadzie bieżącego roku w Europie.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »