Technologie » Komputery
Microsoft Dynamics CRM 4.0 w ENERGA-OBRÓT SA
Zobacz więcej zdjęć » |
ENERGA-OBRÓT SA, będąca jedną z czterech dużych grup energetycznych należących do Grupa ENERGA SA, specjalizuje się w sprzedaży energii elektrycznej odbiorcom indywidualnym i biznesowym, a także obrotem energią na rynku hurtowym. Firma działa na terenie całej Polski oraz na europejskich platformach obrotu energią.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Ze względu na profil przedsiębiorstwa oraz konieczność usprawnienia jego trzech kluczowych obszarów działalności, tj. obsługi klienta strategicznego, obsługi procesu ofertowania do nowych klientów oraz obsługi przetargów publicznych, firma potrzebowała takiego systemu, który spełniałby wszystkie powyższe zadania. Dodatkowo, narzędzie miało być wyposażone w funkcje umożliwiające sprawne organizowanie i nadzorowanie wewnętrznej pracy działów sprzedaży oraz utrzymywanie spójności procesu ofertowania. ENERGA-OBRÓT SA wymagała także, aby aplikacja łatwo i sprawnie integrowała się z użytkowanymi już w organizacji systemami Windows Serwer i AD.
W rezultacie ENERGA-OBRÓT SA zdecydowała się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM 4.0. Implementację narzędzia powierzono firmie Microplan, będącej Partnerem Microsoft, o wieloletnim doświadczeniu i niezbędnych kompetencjach.
– Chcieliśmy zaoferować spółce takie rozwiązanie, które pozwoli na szybszą reakcję na powstałe problemy klientów. Pozwoli to utrzymać firmie owocną współpracę z klientami strategicznymi, a przy tym generować zyski – mówi Tomasz Kozłowski, CRM team leader z Microplan Polska.
– Założyliśmy, że dzięki implementacji systemu CRM zwiększymy wydajność obsługi klientów strategicznych, a tym samym wpłyniemy na generację większych zysków zarówno dla nich, jak i dla nas – mówi Marcin Ludwicki, wiceprezes zarządu ENERGA-OBRÓT SA.
Implementacja systemu umożliwia firmie gromadzenie aktualnych i szczegółowych danych o klientach oraz bieżącą ich analizę, co w konsekwencji przekłada się na maksymalizację sprzedaży. Ponadto, Dynamics CRM wspomaga i ułatwia zarządzanie kontaktami z klientami i informacjami o nich zgromadzonymi, zarządzanie poprawnymi relacjami z obecnymi jak i potencjalnymi klientami, zarządzanie produktami, usługami, procesami handlowymi i kontraktami czy też wszystkimi obszarami sprzedaży, a także usprawnia proces ofertowania dzięki przepływowi pracy (workflow) do obsługi przetargów i zamówień publicznych.
Dodatkową zaletą wdrożenia jest fakt, że system Microsoft Dynamics CRM 4.0 pomógł firmie stworzyć spójną i przejrzystą bazę danych dla poszczególnych działów sprzedaży, usprawniając tym samym obieg informacji w spółce.
– Sprawna sprzedaż to gwarancja pozyskania większej liczby potencjalnych klientów, a tym samym przeprowadzenia większej ilości udanych transakcji – mówi Marcin Ludwicki.
Specjalnie na potrzeby ENERGA-OBRÓT SA do Dynamics CRM 4.0 wprowadzono dodatkowe funkcjonalności oraz zakresy danych, charakterystyczne dla obsługi klienta sektora energetycznego. Wdrożenie funkcji przepływu pracy do obsługi przetargów i zamówień publicznych znacznie usprawniło działania oraz koordynacje kilku działów firmy biorących udział w procesie ofertowania. Natomiast zastosowanie znanej klientowi poczty Microsoft Outlook do rejestracji działań w aplikacji CRM zapewniło wysoką akceptację użytkowników oraz znaczenie przyspieszyło proces implementacji, skracając tym samym czas szkoleń. Dodatkowo, aplikacja przyczyniła się między innymi do podniesienia wydajności i poziomu świadczonych usług, wzrostu bezpieczeństwa przechowywania i przekazywania danych, łatwości raportowania przy rozproszonej strukturze organizacji oraz wzrostu dochodów firmy.
– Implementacja systemu miała ułatwić pracownikom raportowanie przy rozproszonej strukturze, a także wesprzeć obsługę i raportowanie pozyskiwania nowych klientów. Ogółem, chcieliśmy pomóc spółce w ujednoliceniu procesów obsługi i mamy nadzieję, że nam się to udało – podsumowuje Tomasz Kozłowski.
– Rozwiązanie CRM firmy Microsoft przekonało nas do siebie swoją intuicyjnością obsługi, dużymi możliwościami rozbudowy oraz prostotą zarządzania. Osiągnięcie wysokiej akceptacji użytkowników sprawiło, że proces wdrożenia przebiegł niezwykle szybko i bezproblemowo. Wysokim priorytetem była dla nas możliwość bieżącego raportowania. Sposób, w jaki system pozwala nam dotrzeć do danych w dowolnych konfiguracjach, znacznie ten proces usprawnia – podsumowuje Marcin Ludwicki.
Informacje o firmie Microplan:
Microplan Polska Sp. z o.o., jest certyfikowanym partnerem Microsoft (status Gold Certified Partner) i specjalizuje się w dostarczaniu najwyższej klasy rozwiązań opartych na narzędziach Microsoft. Microplan wspiera firmy w procesie wdrażania zintegrowanych systemów do zarządzania przedsiębiorstwami klasy ERP i CRM. Obecnie firma oferuje m.in. Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics CRM, produkty wertykalne z zakresu rozwiązań dla firm z branży produkcyjnej, handlowo-usługowej, deweloperskiej, hotelarskiej i energetycznej.
Misją firmy jest integrowanie najnowszych technologii, tworzenie kompleksowych rozwiązań dla biznesu oraz wspieranie Partnerów w ich drodze do sukcesu. Najważniejszym czynnikiem firmy Microplan Polska są ludzie. Młody, ambitny i wykwalifikowany zespół zorientowany na Klienta dba o wspólne budowanie nie tylko infrastruktury informatycznej, ale także strategii rozwoju przedsiębiorstwa. W podejściu do Klienta najwyższą wartością dla Microplan jest partnerstwo i zaufanie.
Spółka jest częścią grupy kapitałowej Microplan, którą tworzy 5 firm współuczestniczących w realizowaniu projektów informatycznych na terenie całej Europy oraz USA. Grupa Microplan współpracuje z wieloma międzynarodowymi korporacjami i grupami kapitałowymi, obecnymi na rynku rozwiązań IT. Firma posiada swoje oddziały w Austrii, Polsce, na Węgrzech i Chorwacji. W grudniu 2009 roku został otwarty oddział w Chicago. Grupa Microplan zrealizowała ponad 200 projektów wdrożeniowych.
Informacje o firmie :
Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, aplikacji serwerowych i technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i instytucji. W ofercie spółki znajdują się m.in.: system operacyjny Microsoft Windows, oprogramowanie biurowe Microsoft Office System, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System oraz technologia Microsoft.NET.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia ponad 95 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. Microsoft współpracuje z ośmioma tysiącami partnerów i dwudziestoma tysiącami inżynierów w całej Polsce.
Firma Microsoft została zbudowana w oparciu o przekonanie, że nowe technologie, jeśli uczynić je dostępnymi i przyjaznymi, są doskonałym narzędziem do rozwoju i realizacji marzeń, pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości, jakie drzemią w nas samych i otaczającym świecie. Dlatego też, polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. Naturalną konsekwencją tego zobowiązania i prowadzonej działalności biznesowej jest realizowanie zadań społecznych w obszarze edukacji informatycznej i walki ze zjawiskiem „wykluczenia informacyjnego”. W listopadzie 2008 roku Microsoft za projekt „Partnerstwo dla Przyszłości” otrzymał główną nagrodę – statuetkę Złotego Spinacza, przyznawanego w najważniejszym konkursie w polskiej branży PR „Złote Spinacze”, a w niespełna rok wcześniej, zaszczytny tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007” przyznawany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski. Celem tego realizowanego od 2004 r. projektu jest wspieranie polskiej edukacji w innowacyjnych działaniach, które przeciwdziałają zjawisku „wykluczenia cyfrowego” młodego pokolenia.
Z kolei w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi, firma wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii – wiedzy, informacji i umiejętności informatycznych. W uruchomionym we wrześniu 2006 roku programie „Microsoft dla non-profit”, firma przekazuje bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji społecznych. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.
Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 308 801.
Microsoft, Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)