Gospodarka » Żywność

Najwyższy Czas na Herbatę, czyli herbaciane preferencje Polaków

Najwyższy Czas na Herbatę, czyli herbaciane preferencje Polaków
Zobacz więcej zdjęć »
Czarna, zielona lub biała. Klasyczna albo z owocowymi dodatkami. W domu, pracy bądź restauracji. Okazuje się, że każdy z nas ma swoje upodobania odnośnie herbaty, a także własne rytuały z nią związane.

Marka „Czas na Herbatę” postanowiła sprawdzić, jak wyglądają herbaciane preferencje Polaków i w tym celu przeprowadziła badanie wśród swoich klientów. Jakie były wyniki?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

                                                         

Filiżanka herbaty – jak często, gdzie i kiedy?

 

Picie herbaty to dla wielu osób stały i obowiązkowy element harmonogramu dnia. Niektórzy piją ją z samego rana, na pobudzenie i wprowadzenie się w dobry nastrój. Inni nie przetrwają 8 godzin intensywnej pracy bez dużego kubka czy filiżanki tego aromatycznego napoju. Dla kolejnej grupy herbata stanowi natomiast nieodzowny element kolacji i wieczornego relaksu lub jest sposobem na wyciszenie przed snem. Badanie przeprowadzone przez markę „Czas na Herbatę” wykazało, że zdecydowana większość Polaków nie wyobraża sobie dnia bez wypicia przynajmniej jednego kubka herbacianego naparu. Prawie połowa ankietowanych w ciągu doby pije 3-4 filiżanki, jedna trzecia - jedną lub dwie, natomiast pozostali deklarują, że minimum to 5 lub 6 wypitych filiżanek napoju. Jeżeli chodzi o ulubione miejsce, w którym respondenci sięgają po kubek z herbatą zdecydowanie jest nim własny dom. Drugą pod względem popularności odpowiedzią była „Praca”, natomiast kawiarnię lub restaurację wybrała nieliczna grupa ankietowanych.

 

Polacy kochają zieloną herbatę

 

Wydawać by się mogło, że ulubioną i najczęściej kupowaną przez Polaków herbatą jest herbata czarna. Okazuje się jednak, że w przeprowadzonym przez „Czas na Herbatę” badaniu zajęła ona dopiero drugie miejsce. Nieznacznie wyprzedziła ją bowiem herbata zielona i to jej właśnie przypadła palma pierwszeństwa. Na kolejnych miejscach w rankingu popularności uplasowały się kolejno: herbata owocowa, czerwona, biała, rooibos oraz yerba mate. W kwestii formy herbaty (jednorodna czy z dodatkami) zdania były zróżnicowane w zależności od płci ankietowanych. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni stawiali na herbaty z dodatkami w postaci owoców, kwiatów itp., jednak ta tendencja zdecydowanie bliższa jest paniom.

 

Wybór herbaty – emocje czy rozsądek?

 

Relaks, przyjemność, ciepło i wyciszenie – takie określenia najczęściej pojawiają się w sytuacji, gdy pada pytanie o skojarzenia związane z herbatą. Okazuje się, że picie herbaty postrzegane jest nie tylko przez pryzmat jej przydatności (uzupełnienie płynów, zaspokojenie pragnienia), ale również wiąże się konkretnymi emocjami i odczuciami. Dzieje się tak, ponieważ herbata jest napojem, który z jednej strony sprawdza się w sytuacjach towarzyskich i kojarzy się z czasem spędzonym  z rodziną czy przyjaciółmi, z drugiej natomiast – towarzyszą jej określone rytuały, budujące przyjazną, ciepłą atmosferę. Pozytywne emocje w wielu osobach budzi również sam proces wyboru herbaty, szczególnie jeżeli chodzi o wersję liściastą. Badanie przeprowadzone przez „Czas na Herbatę” pokazuje, że decyzja o wyborze konkretnej herbaty najczęściej podejmowana jest spontanicznie, pod wpływem chwili, a bardzo duże znaczenie dla konsumentów ma wygląd i zapach. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonej ankiety. Prawie wszyscy respondenci zadeklarowali, że herbatę kupują tylko w sklepach stacjonarnych, w których można obejrzeć i powąchać herbaciany susz. Co ciekawe, aromatyczne kompozycje przez wiele osób postrzegane są jako bardzo dobry upominek dla najbliższych. Ponad połowa badanych kupuje herbaty w sieci „Czas na Herbatę” zarówno dla siebie jak i w formie prezentu dla bliskich, znajomych, klientów biznesowych, co trzeci badany dokonuje zakupów tylko na własny użytek, jedynie kilka procent przyznaje, że kupuje herbatę tylko i wyłącznie jako formę prezentu.

 

Badanie preferencji zakupowych przeprowadzono w listopadzie 2014 roku na grupie 1100 klientów sieci sklepów „Czas na Herbatę” w Polsce. Wśród ankietowanych 69% stanowiły kobiety, 31% mężczyźni. Ankietowane były osoby w różnym wieku (56% badanych to osoby od 26 do 45 roku życia) i o różnym poziomie wykształcenia (54% posiadało wykształcenie wyższe), kupujące herbatę zarówno w salonach „Czas na Herbatę”, jak i w innych sklepach specjalistycznych.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Progressive to firma, która istnieje na rynku od 1997 r. i jest właścicielem marki CZAS NA HERBATĘ. Od początku swojej działalności specjalizuje się w imporcie, produkcji oraz sprzedaży herbat wysokogatunkowych, a także akcesoriów do jej parzenia i przechowywania. W ofercie znajdują się herbaty czarne, zielone, białe, czerwone, kwitnące, autorskie oraz kompozycje owocowe.  W składzie herbat znajdują się wyłącznie składniki naturalne najwyższej jakości.
Sprzedaż prowadzona jest za pośrednictwem sieci sklepów stacjonarnych w całej Polsce (23 sklepy firmowe i 71 sklepów franchisowych) oraz sklepu internetowego www.czasnaherbate.net. Firma posiada również sklep w Hiszpanii.

 

Progressive Agata Szurlej

ul. Sosnowiecka 5

52-008 Wrocław

tel.: 71 340 04 23 

e-mail: biuro@herbata.net

www.czasnaherbate.net



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

flypr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »