Gospodarka » Bezpieczeństwo

Nieuczciwi sprzedawcy energii znowu w akcji

Nowa, znacznie korzystniejsza umowa na sprzedaż energii? Znowu pojawiają się handlowcy podszywający się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna. Informujemy, jak postępować w takich przypadkach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:



Obowiązujące obecnie przepisy umożliwiają klientom swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. Korzystają z tego niestety również nieuczciwi przedstawiciele handlowi, którzy w na pozór atrakcyjnych ofertach, często ukrywają bardzo dotkliwe koszty. Mechanizm zawsze jest podobny. Warto się z nim zapoznać, żeby nie dać się oszukać.

Jak to działa?
Naszych klientów odwiedzają w domach osoby, które namawiają ich do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i podpisania nowej umowy. Proszą o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Zdarza się, że dla uwiarygodnienia podają się za „pracowników zakładu energetycznego”. Albo zapewniają, że „dystrybucja nadal będzie od PGE”. Nie precyzując już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów, klient wybiera nowego, innego sprzedawcę energii elektrycznej.

Na pierwszy rzut oka nowa oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Tymczasem w samej umowie kryją się niekorzystne dla klienta zapisy. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.

O czym należy pamiętać?
• Zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,
• Sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,
• Dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie inne dodatkowe koszty,
• Uważnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,
• Sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,
• Zadzwoń na infolinię PGE Contact Center 422 222 222,

Pamiętaj, że po podpisaniu umowy poza Biurem Obsługi Klienta (np. w domu), zawsze przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.

Każdy kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcą może powiadomić o tym Rzecznika Praw Konsumenta albo odpowiednią Delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

PGE Obrót



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

newss.pl
http://newss.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »