Kultura, sztuka » Kultura

Nowe twarze polskiego designu

Nowe twarze polskiego designu
Zobacz więcej zdjęć »
Marka Bombay Sapphire od 1990 r. organizuje międzynarodowy konkurs dla młodych projektantów Bombay Sapphire Designer Glass Competition. Na tegorocznym Finale w Londynie Polskę reprezentować będzie Łukasz Pióro z Politechniki.

Marka Bombay Sapphire wiąże swoje działania ze światem młodych, obiecujących projektantów. W Konkursie uczestniczą artyści z całego świata – Kanady, Hiszpanii, Belgii, Portugalii, Francji, Rosji, Turcji. Laureatami międzynarodowych edycji są znani dziś projektanci: Tom Dixon, Marcel Wanders, Karim Rashid, Jonathan Adler, Eva Zeisel czy Dakota Jackson. „Gin Bombay Sapphire, dzięki swojemu dwudziestoletniemu zaangażowaniu na rzecz rozwoju światowej sztuki designerskiej, zyskał sobie miano trunku, który inspiruje” - tłumaczy Katarzyna Cąkała, Brand Manager marek Premium z portfolio Bacardi – Martini. „Polska po raz trzeci organizowała edycję tego międzynarodowego konkursu, włączając się tym samym w rozwój sztuki designerskiej w naszym kraju.”

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


W poszukiwaniu talentów
Marcin Krater z ASP w Katowicach, Łukasz Pióro z Politechniki Krakowskiej oraz Dagmara Giej z ASP we Wrocławiu to młodzi projektanci, których projekty wzięły udział w finałowej rywalizacji. Zwycięzcą, który będzie reprezentować Polskę na międzynarodowym Finale, okazał się Łukasz Pióro, twórca projektu „Threesome”. „Konkurs z mojej strony traktowany jest jako pierwszy krok do zaistnienia w świecie designerskim” – opowiada Łukasz. „Cieszy się on dużym prestiżem w środowisku, co w moich oczach podwyższa jego rangę. Dodatkowo wyjazd do Londynu i uczestnictwo w Design Week od  innej niż zwiedzający strony, umożliwia poznanie wielu wartościowych projektantów.”  Swoimi doświadczeniami dzieli się też Dagmara Giej, zdobywczyni Polskiej Nagrody Publiczności - „Podsumowując moje wrażenia związane z uczestnictwem w tegorocznym konkursie,  muszę przede wszystkim przyznać, że jestem bardzo zadowolona z tego miłego doświadczenia – opowiada. „Pobyt w Krośnieńskich Hutach Szkła i finał konkursu były dla mnie niesamowicie sympatyczną przygodą.     Jestem pod dużym wrażeniem organizacji tegorocznej edycji. Nade wszystko jednak, sam konkurs był dla mnie okazją do poznania ciekawych ludzi. Jestem bardzo zadowolona z udziału w Bombay Sapphire Glass Designers Competition 2008. Z całą pewnością będę w nim brać udział także za rok.”  Organizator konkursu, firma Bacardi-Martini Polska, od trzech lat dba o to, by stworzyć młodym ludziom szansę zaistnienia w świecie najwybitniejszych designerów oraz rozpoczęcia międzynarodowej kariery.

Tegoroczna edycja
Polska edycja konkursu Bombay Sapphire Designer Glass Competition 2008 rozpoczęła się w grudniu 2007 roku. Mogli wziąć w niej udział studenci i absolwenci uczelni artystycznych w całym kraju. Zadaniem uczestników było wykonanie projektu kieliszka koktajlowego, inspirowanego oryginalnym smakiem, zapachem, bądź szafirową barwą butelki ginu Bombay Sapphire. Znany już młodym projektantom konkurs, cieszył się dużym zainteresowaniem. Finalnie do organizatorów wpłynęło 50 projektów szklanych kieliszków. Przed jurorami stanęło niełatwe zadanie wyboru trzech najlepszych prac. Po wielogodzinnej dyskusji jury ustaliło, że będą to projekty - „Comete” Marcina Kratera, „Threesome” Łukasza Pióro oraz „Marquise” Dagmary Giej. Zwycięzcę poznaliśmy 2 lipca w warszawskim Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, gdzie odbył się Finał Konkursu. Projekt Łukasza Pióro urzekł jury konkursowe innowacyjnością oraz oryginalnym wykończeniem. „Inspiracją mojego projektu – tłumaczy Łukasz, był kształt butelki ginu Bombay Sapphire oraz nazwa marki kojarząca się z kulturą  i tajemnicą Dalekiego Wschodu. Czasza kieliszka, wykończona koronką, opiera się na nóżce w formie trójnogu, kojarzącego się ze statywem aparatu fotograficznego, a podkreśleniem stabilności tego podparcia jest zastosowanie rzemyka, sprawiającego wrażenie nierozerwalności każdego z trzech elementów podstawy.”  Drugie miejsce zajął Marcin Krater, autor pracy „Comete”, z ASP w Katowicach, trzecie Dagmara Giej z projektem „Marquise” z ASP we Wrocławiu. Firma Bacardi-Martini Polska, organizator Konkursu, zadbała o wyjątkową oprawę wydarzenia. 2 lipca Instytut Wzornictwa Przemysłowego przemienił się w niezwykły świat inspirowany ginem Bombay Sapphire. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele mediów, świata biznesu i kultury podziwiali kieliszki Łukasza Pióro, Dagmary Giej, Marcina Kratera, a także prace tak znanych projektantów jak Karim Rashid, Marcel Wanders czy Tom Dixon. Kolejną atrakcją było stworzone specjalnie na potrzeby Finału laboratorium, w którym goście zgłębiali tajniki powstawania Bombay Sapphire. Perłą finałowej ekspozycji była wyjątkowa, wysadzana kryształami Swarovskiego butelka Bombay Sapphire.

W skład jury konkursu Bombay Sapphire Designer Glass Competition weszły następujące osoby:
Katarzyna Cąkała – Brand Manager Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.,
Beata Grzybek – Pegasus PR,
Danuta Krzemień, Anna Grabowska-Szczur, Waldemar Pelczar - przedstawiciele Krośnieńskich Hut Szkła Krosno
Agnieszka Gniotek – portal artinfo.pl,
prof. Kazimierz Pawlak – ASP we Wrocławiu
Kamila Białkowska - Ismaił – artystka, malarka


Polska Nagroda Publiczności
Jury wyłaniając 3 finalistów, wybrało jednocześnie 10 najlepszych prac tegorocznej edycji – Top 10. Projekty te wzięły udział w głosowaniu publiczności na najlepszy projekt kieliszka koktajlowego. Na najciekawszą pracę tegorocznej edycji można było głosować od 1 maja do 10 czerwca 2008 roku na stronie www.designerglasscompetition.com. Internautom najbardziej spodobał się projekt „Marquise” autorstwa Dagmary Giej. Podczas Finału został on wyróżniony Polską Nagrodą Publiczności. „Marquise to piękny pierścień, kielich – opowiada o swoim projekcie Dagmara Giej.  „Jest to klejnot, nawiązujący do tradycji rzemiosła jubilerskiego i szklarskiego. Podstawę kielicha stanowi srebrny pierścień, połączony z kobaltowym szkłem. Nasunięty na palec serdeczny lub wskazujący pozwala na wygodne trzymanie naczynia w dłoni.”

Bombay Sapphire Designer Glass Competition – światowe rozstrzygnięcie we wrześniu
Już we wrześniu podczas Londyńskiego Festiwalu Wzornictwa odbędzie się międzynarodowy finał konkursu, na którym Polskę reprezentować będzie projekt Łukasza Pióro „Threesome”. Zwycięzca międzynarodowych zmagań otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 funtów. Konkurs, oprócz atrakcyjnych nagród, daje szansę zaistnienia w świecie najwybitniejszych designerów oraz rozpoczęcia międzynarodowej kariery. Laureatami poprzednich edycji są światowej sławy projektanci: Tom Dixon, Marcel Wanders, Karim Rashid, Jonathan Adler, Eva Meisel i Dakota Jackson.

Kolejna polska, czwarta już edycja Konkursu Bombay Sapphire Designer Glass Competition rusza w październiku. Trzymamy kciuki za młodych projektantów!

Wszelkie informacje o tegorocznej edycji konkursu dla Projektantów Szkła Artystycznego Bombay Sapphire Designer Glass Competition oraz o ubiegłorocznych finałach, jak również informacje o ginie Bombay Sapphire znajdują się na stronie www.designerglasscompetition.com oraz www.bombaysapphire.com

Konkurs dla Projektantów Szkła Artystycznego organizowany był wspólnie z Krośnieńskimi Hutami Szkła KROSNO S.A., które wyprodukowały zwycięskie prace oraz z portalem www.artinfo.pl poświęconemu sztuce współczesnej i antykom w Polsce.

Dossier

Bombay Sapphire to najwyższej jakości gin, którego butelka charakteryzuje się wyjątkową szafirową barwą. Jest produkowany w oparciu o oryginalną  recepturę z 1761 roku. Unikalna kompozycja spirytusu zbożowego
i dziesięciu starannie wyselekcjonowanych ziół i korzeni, tworzy niepowtarzalny smak i aromat tego trunku. Korzeń dzięgla nadaje piżmowy, ale zarazem bardzo delikatny aromat. Kora kasji tworzy nutę cynamonową, jagody kubeby – korzenny, lekko pieprzowy zapach z nutą cytryny i sosny, a rajskie zioła nadają całości wyrazistości i unikalnego smaku.

Wyłącznym dystrybutorem ginu Bombay Sapphire w Polsce jest Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.

Kontakt prasowy:
Beata Grzybek, Magdalena Knefel Pegasus Public Relations, ul. Zgrupowania „Żmija” 12, 01-875 Warszawa, tel. (22) 877 22 18, e-mail b.grzybek@pegasus.pl, m.knefel@pegasus.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Pegasus PR
http://www.pegasus.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »