Kultura » Kultura
OKNOPLAST po raz kolejny sponsorem Vistula Folk Festival
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W trakcie tego święta muzyki i folkloru publiczność będzie miała okazję podziwiać na scenie występy artystów z Bułgarii, Argentyny, Słowacji, Indii i Polski. Podobnie jak w poprzednim roku, jednym ze sponsorów imprezy został OKNOPLAST, a w wydarzenie zaangażował się także płocki partner handlowy premium firma Bastion.
Po raz pierwszy impreza została zorganizowana jeszcze w latach 60. Zainicjowano wtedy w Płocku Mazowiecką Wiosnę Kulturalną, która stała się początkiem spotkań w klimacie folklorystycznym. Z czasem event wpisał się w lokalną historię, najpierw jako Festiwal Folklorystyczny, a następnie pod nazwą – Festiwal Folkloru i Sztuki Ludowej. W latach 80. Inicjatywa została jednak zawieszona, a reaktywacji doczekała się dopiero w 2012 roku. Wtedy całe wydarzenie postanowiono przemianować na Vistula Folk Festival.
Muzyka będzie rozbrzmiewać w całym mieście
Tegoroczna edycja imprezy, której głównym organizatorem jest Płocki Ośrodek Kultury i Sztuki, tradycyjnie już zgromadzi publiczność na Starym Rynku, w amfiteatrze oraz w Parku Północnym. Uczestnicy na scenie będą mogli zobaczyć m.in. występ bułgarskiego zespołu Ivan Valev, jak również zabawić się do południowoamerykańskich rytmów podczas koncertu „Gran Ballet Argentino”. Ulicami Starego Miasta ruszy ponadto korowód folklorystyczny, a artyści wykonają utwory także podczas mszy świętej w Bazylice Katedralnej.
– Cieszymy się, że jako Grupa OKNOPLAST po raz kolejny mogliśmy wesprzeć tak wyjątkową inicjatywę jak Vistula Folk Festival. Nasza firma prowadzi działalność na różnych rynkach, od Francji po Węgry, i w każdym z tych krajów spotykamy się z inną tradycją czy kulturą. Ich poszanowanie jest dla nas wyjątkowo istotne. Zaangażowanie w wydarzenie pielęgnujące i przedstawiające bogaty dorobek kulturalny rozmaitych obszarów i regionów jest dla nas więc czymś naturalnym – powiedziała Magdalena Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu Grupy OKNOPLAST.
Dla podkrakowskiego przedsiębiorstwa, które obchodzi w tym roku swoje 25-lecie, jest to kolejna działalność na rzecz kultury. Na przestrzeni lat firma wsparła ponad 30 inicjatyw z tego obszaru, w tym m.in. wystawę sztuki z cyklu Jasiński&Friends, Konkurs dla Młodych Architektów czy Konkurs Young Design dla młodych projektantów.
Do tej pory w ramach festiwalu wystąpili wykonawcy z ponad dwudziestu krajów, w tym z Gruzji, Meksyku, Ukrainy, Brazylii, Węgier, Nowej Zelandii, Słowacji, Tajlandii, Rosji czy Białorusi. Głównym celem imprezy jest zachęcenie do troski o polską kulturę ludową oraz poznania kultur innych krajów.
OKNOPLAST
press box
Komentarze (0)