Firma » Finanse
Prawie połowa Polaków korzystających z Internetu chce otrzymywać rachunki elektroniczne.
Zobacz więcej zdjęć » |
Najczęściej do rozliczeń elektronicznych przekonują Polaków firmy telekomunikacyjne - komentuje Nobert Kilen z agencji interaktywnej Think Kong, współautor raportu - Inne branże są mniej aktywne i w rezultacie tylko 15% Polaków przyznaje, że ostatnio spotkało się takimi propozycjami.
Do zalet otrzymywania rachunków w formie elektronicznej, zwolennicy takich rozwiązań zaliczają przede wszystkich wygodę. Taki argument wskazuje aż 66 proc. osób, które chętnie płaciłyby za usługi na podstawie elektronicznych obrazów faktur. Następne wskazywane atrybuty e-rozliczeń to np. łatwe dokonywanie płatności (25 proc. wskazań), możliwość prostego uzyskania informacji o otrzymanym rachunku (22 proc.), gromadzenia wszystkich rachunków w jednym miejscu, a także szybszego niż w przypadku tradycyjnych metod dostarczania dokonywania płatności (po 18 proc.). Jedynie 6 proc. respondentów wskazało jako zaletę rozliczeń elektronicznych ich aspekt ekologiczny.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Odsetek konsumentów otrzymujących obraz faktury w formie elektronicznej w Polsce w porównaniu do innych krajów jest nadal bardzo niski. To niecałe 25 %. Dużo mniej niż w większości krajów Europy - podkreśla Krzysztof Chmielewski z Ipsos Polska.
Każdy z nas otrzymuje 4 lub 5 faktur miesięcznie. Skłonienie choćby części osób do przejścia na elektroniczne formy rozliczeń to dla każdego dużego usługodawcy wielomilionowe oszczędności - dodaje Norbert Kilen z Think Kong.
Bezpłatny raport „F-Inbox" zawiera też m.in. informacje na temat czynników, które mogą skłonić klientów różnych firm do przejścia na elektroniczne rozliczenia. Prezentuje także m.in. dane na temat barier utrudniających takie decyzje.
Opracowanie jest dostępne bezpłatnie na stronie http://f-inbox.pl Raport został przygotowany na podstawie badania przeprowadzonego w sierpniu 2011 roku z wykorzystaniem metody CAPI. Badanie objęło reprezentatywną próbę 671 Polaków dobranych według kryteriów pełnoletniości oraz odpowiedzialności za opłacanie rachunków w gospodarstwie domowym. Partnerami projektu badawczego są Krajowa Izba Rozliczeniowa oraz PKPP „Lewiatan".
Ipsos jest częścią międzynarodowej grupy badawczej Ipsos, obecnej w 84 krajach świata. Firma specjalizuje się w badaniach marketingowych, reklamy, mediów, satysfakcji i lojalności konsumentów oraz badaniach opinii. Posiada do dyspozycji sprawdzone na świecie narzędzia badawcze, mające przełożenie na faktyczny sukces marek. Pracuje dla takich branż jak FMCG, telekomunikacja, media, reklama, paliwa, farmaceutyki, motoryzacja, bankowość, finanse oraz instytucje publiczne.
Think Kong to agencja interaktywna, której obszarem specjalizacji są działania marketingowe on-line, w szczególności kampanie prosprzedażowe, efektywnościowe, a także działania oparte na wykorzystaniu serwisów społecznościowych, strategiczne wsparcie komunikacji marek w Internecie. Firma działa w ramach grupy skupiającej m.in. On Board Public Relations i agencję reklamową San Markos. Reprezentuje też w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana (Magellan Awards 2010, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Siemens, Neinver, RWE, Panasonic.
Więcej informacji dla mediów:
Dariusz Chrzanowski
On Board Public Relations Sp. z o.o.
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00
e- mail: dchrzanowski@onboard-sanmarkos.pl
Komentarze (0)