Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko

Pytamy mamy: co wiedzą o jakości produktów dla dzieci?

Raport dotyczący świadomości mam na temat jakości produktów dla dzieci opracowany dla marki BoboVita przez TNS Polska

Czy mamy wiedzą, w jaki sposób ocenić jakość produktów, które kupują dla swoich dzieci? Czy zwracają uwagę na etykiety na opakowaniach i mają świadomość, które informacje są kluczowe w określaniu jakości gotowych posiłków dla maluszków? Takie i inne pytania marka BoboVita zadała mamom w badaniu ankietowym realizowanym wspólnie z TNS Polska*.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Produkty dla niemowląt i małych dzieci podlegają restrykcyjnym normom dotyczącym ich jakości, znacznie wyższym niż produkty przeznaczone dla dorosłych. Producenci żywności dla najmłodszych dzieci do 3. roku życia czyli tzw. żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego ściśle kontrolują produkty na każdym etapie. Dokładnie sprawdzają swoich dostawców i źródło pochodzenia składników, zgodnie z prawem nie stosują konserwantów, wzmacniaczy smaku i sztucznych barwników. Receptury posiłków powstają we współpracy z ekspertami, a ich bezpieczeństwo potwierdzają liczne testy laboratoryjne przeprowadzane przed przekazaniem produktu do sprzedaży. A co świadczy o jakości produktów zdaniem mam?

Według raportu przygotowanego dla marki BoboVita, ponad 80% matek twierdzi, że ma świadomość, iż produkty dla niemowląt są wyższej jakości od żywności ogólnodostępnej. Mimo tego, blisko 90% mam (które co najmniej sporadycznie gotują domowe posiłki dla swoich dzieci) przy zakupie świeżych produktów ocenia ich jakość kierując się głównie wyglądem. Jest to sprzeczne z faktem, iż wygląd nie znalazł się w wyznacznikach jakości, jakie podawały. Dodatkowo tylko niewiele ponad połowa mam ocenia jakość świeżych produktów pod względem informacji o źródle pochodzenia, sugerując się jedynie dobrymi doświadczeniami z danym sklepem.

W przypadku zakupu gotowych produktów 64% mam deklaruje, że zawsze czyta informacje zamieszczone na etykietach produktów. Mamy zwracają uwagę przede wszystkim na skład produktu (91%). Proszone o wybór cech, które charakteryzują produkty wysokiej jakości dla niemowląt, mamy najczęściej wskazywały brak konserwantów, sztucznych barwników i dodatków smakowych (70%). Mimo tego przy wyborze produktów już tylko 56% sugeruje się tym parametrem. Ponad  badanych (36%) wybierając produkty dla najmłodszych kieruje się preferencjami smakowymi dziecka. Tymczasem zdaniem ekspertów przy rozszerzaniu diety niemowlęcia niekiedy trzeba podjąć kilkanaście prób, zanim dziecko zaakceptuje nowy smak! Ponadto dużo mniejsze znaczenie przy wyborze produktu mają dla mam proces kontroli produkcji (14%) czy wyniki badań laboratoryjnych (tylko 10% odpowiedzi), które w oczach ekspertów są kluczowe dla prawidłowej oceny jakości.

„Wyniki badania, jakie TNS przeprowadził na zlecenie marki BoboVita, pokazują, że poziom wiedzy mam na temat jakości produktów, które podają swoim najmłodszym dzieciom rośnie. Niepokojące jest jednak to, że świadomość mam dotycząca sposobu przygotowywania posiłków w słoiczkach oraz kontroli ich jakości nie jest przez nie wykorzystywana w praktyce, zatem  jako odpowiedzialna marka mamy jeszcze wiele do zrobienia” – podkreśla Kamila Brzywczy, kierownik ds. nowych mediów marki BoboVita. „Naszym priorytetem jest przygotowywanie produktów najwyższej jakości. Dlatego produkty BoboVita, po pierwsze, zgodnie z prawem nie zawierają konserwantów i sztucznych barwników, po drugie, co jeszcze bardziej istotne, powstają pod okiem specjalistów i są kontrolowane już od etapu powstawania surowców – by pochodziły ze sprawdzonych upraw i hodowli, od zaufanych dostawców. Proces sprawdzania nowego dostawcy może trwać nawet 2 lata!”.

Badanie dla marki BoboVita było skierowane do matek dzieci w wieku od 4. do 12. miesiąca życia. Podczas wywiadu internetowego o cechy, jakie powinien spełniać produkt wysokiej jakości zapytano 905 mam.

*Ankieta w formie wywiadu internetowego (CAWI) o długości około 10 min. Badanie zrealizowano w dniach: 13.06-20.06.2014



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Alert Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »