Motoryzacja » Samochody
QASHQAI+2 - przełamując konwencję
Zobacz więcej zdjęć » |
„Nabywcy samochodów są znudzeni tym, co się im proponuje. Pomyśleliśmy o tych niezaspokojonych potrzebach i postanowiliśmy stworzyć samochód nowego typu: QASHQAI+2 - czyli crossover dla aktywnych rodzin."
Alfonso Albaisa, Vice President, Nissan Design Europe
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Auto w skrócie
- Nowatorska linia crossovera
- Połączenie zwinności z solidnością
- Bliskie związki z modelem QASHQAI...
- ... ale z indywidualnym stylem +2
- Zaprojektowane w Londynie przez Nissan Design Europe
QASHQAI był pierwszą konstrukcją, jaka od podstaw powstała w biurach Nissan Design Europe (NDE). Centrum projektowe mieści się w gmachu Rotunda, zbudowanym w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku ze zbrojonego betonu na brzegu Grand Union Canal w londyńskim Paddington Basin i można powiedzieć, że wielkomiejskie środowisko pomogło ukształtować tożsamość QASHQAI jako crossovera.
W tym też, szczelnie chronionym miejscu - obecnie będącym pod ochroną także jako zabytek architektury - z pierwotnego projektu kompaktowego crossovera wykluł się QASHQAI+2.
Jak wskazuje sama angielska nazwa, crossover łączy w jednym samochodzie sprzeczne koncepcje stylistyczne i użytkowe, wywodzące się z kilku przynajmniej segmentów rynku. Najważniejsze elementy designu, zmieniające QASHQAI w QASHQAI+2 znajdują się nad i pod dolną krawędzią okien.
Sylwetka górnej połowy samochodu kojarzy się z ruchliwością, a dolnej - podkreślona masywną stylizacją i wydatnymi błotnikami - sugeruje siłę i wytrzymałość.
Dynamicznie pochylony słupek A, zdecydowanie wydłużone okna boczne oraz długa linia dachu, delikatnie uniesiona z tyłu, tworzą sylwetkę zdecydowanie odbiegającą od znanej z typowych, pudełkowych SUV-ów.
Do tego zaś, dzięki większemu rozstawowi osi i trzem rzędom siedzeń, wydłużona linia dachu QASHQAI+2 różni się od pierwowzoru. Samochód w wersji siedmiomiejscowej jest dłuższy i wyższy, ma nadwozie o eleganckiej, wyrafinowanej sylwetce, a w całości wykonany ze szkła, panoramiczny dach rozjaśnia wnętrze i daje poczucie przestrzeni. Praktycznym akcentem są standardowo montowane relingi dachowe, dodatkowo podkreślające to, że QASHQAI+2 jest dłuższy od QASHQAI.
Inna zmiana stylistyczna to kształt trzeciego bocznego okna, które teraz jest dłuższe i głębsze, aby pasażerowi z trzeciego rzędu foteli mieli lepszą widoczność. Z tyłu samochód ma nowy zespół klapy i zderzaka, z głębiej sięgającym oknem tylnym, co ma uwydatnić wizualne różnice między obiema wersjami.
Typowe cechu SUV-a, widoczne w obu wersjach, to masywny przód, solidne zderzaki i kontrastowe, utrzymane w czarnej barwie progi, panele ochraniające drzwi dolne sekcje zderzaków. Możliwości właściwe dla SUV-a wskazuje też większy niż w typowych hatchbackach prześwit. Na delikatnych łukowych przetłoczeniach błotników i drzwi tworzą się odblaski zmiękczające wizualne wrażenie wywoływane przez stosunkowo dużą połać metalu.
Zespoły lamp przednich i tylnych zachodzą na boki i fizycznie łączą profil boku z przodem i tyłem obu modeli. Aerodynamicznie ukształtowane reflektory tylne biegną zgodnie z wypukłą linią tylnych błotników i wprowadzają wyraźny akcent kolorystyczny. Zespoły lamp są dzielone, aby szerokość otworu załadunkowego bagażnika była jak największa, a trzecie światło stopu jest wbudowane w tylny spoiler, u góry klapy tylnej.
Duży zespół świateł przednich ma kształt nieregularnego wielokąta i dzieli się na cztery wyraźnie sekcje, w których znajdują się światła pozycyjne, podwójne reflektory i kierunkowskazy o niebieskawym zabarwieniu. Przednie światła przeciwmgielne, gdy samochód je posiada, są wbudowane w zderzak. Sam przód samochodu zdobi nowa, składająca się z czterech belek atrapa wlotu powietrza - montowana tylko w QASHQAI+2. Środkowa sekcja atrapy harmonizuje z podwójnym przetłoczeniem maski, co dodatkowo podkreśla moc i charakter przodu samochodu.
Komentarze (0)