Firma » Praca

QUINYX – czyli internet w administrowaniu kadrami SGS Polska

Jedno z pierwszych w Polsce wdrożeń systemu „on demand” do administrowania kadrami zakończone i sprawdzone w trakcie niemal rocznego działania

SGS Polska Sp. z o.o., należąca do grupy SGS, światowego potentata w inspekcji, weryfikacji oraz certyfikacji, już od roku administruje kadrami dla swoich niemal 200 etatowych pracowników przez internet – wykorzystując system Quinyx WorkForce w wersji „on demand”. Najważniejszymi korzyściami z tego rozwiązania są: poczucie pełnego bezpieczeństwa prawnego i funkcjonalnego, pełne bezpieczeństwo techniczne bez rozbudowy własnej infrastruktury IT oraz oczywiście usprawnienie pracy księgowości i ogromna funkcjonalna elastyczność systemu. Trudno także przecenić pełną skalowalność wykonywanych zadań pomiędzy klientem a dostawcą.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dostawcą systemu Quinyx WorkForce i usług dotyczących obsługi płac jest PayrollCenter Sp. z o.o., należąca do UCMS Group EMEA, międzynarodowej korporacji oferującej kompleksowe rozwiązania informatyczne i usługi w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w Europie Centralnej
i Wschodniej.

„Po roku doświadczeń z systemem Quinyx  - mówi Leszek Kilanowski Kierownik Biura, Starszy Specjalista ds. zasobów ludzkich SGS Polska Sp. z o.o. – z pełną odpowiedzialnością mogę potwierdzić, że jest łatwy w obsłudze i znakomicie spełnia wszystkie nasze oczekiwania. Mamy pełny dostęp do danych kadrowych pracowników i sami wprowadzamy informacje niezbędne do przygotowania listy płac. Dużym atutem jest stały dostęp do danych za pośrednictwem Internetu i możliwość generowania potrzebnych i równocześnie nietypowych zestawień i raportów. Muszę przyznać, że nasza praca uległa znacznemu usprawnieniu. Przelewy wynagrodzeń otrzymujemy w pliku, który automatycznie importujemy do naszego systemu bankowości elektronicznej. Podobnie odbywa się księgowanie.

Decyzję o wyborze partnera do administrowania płacami i kadrami SGS podejmowało w ostatnich miesiącach 2007 roku. Quinyx wybrano spośród trzech innych szczegółowych ofert firm zawierających rozwiązania o zbliżonych funkcjonalnościach.  O wyborze zadecydowała fachowość i elastyczność PayrollCenter jako dostawcy. Kluczowym atutem okazała się także dostępność systemu i danych w trybie online, elastyczność generowania raportów, a także jak najszerzej rozumiane bezpieczeństwo danych w postaci np. kontroli dostępu, czy  automatycznych kopii bezpieczeństwa).

SGS Polska korzysta z systemu Quinyx WorkForce w wersji mieszanej - czyli część kadrową realizując samodzielnie, a część płacową poprzez specjalistów z PayrollCenter.

Klasyczna część outsourcingowa, to płace, naliczane przez PayrollCenter dla blisko 200 etatowych pracowników zatrudnionych w 15 placówkach SGS na terenie całego kraju, a także związane z zawieranymi umowami cywilnoprawnymi, których jest blisko 100 miesięcznie. SGS Polska wprowadza i uaktualnia dane o pracownikach oraz o przepracowanym przez nich czasie. Natomiast dostawca usług – PayrollCenter - nalicza płace, generuje pliki przelewów, pliki dla księgowości oraz raporty dla ZUS. Obie firmy pracują na tym samym systemie i na tych samych danych - mają do nich stały dostęp on-line.

Zadania kadrowe realizowane są natomiast całkowicie w modelu „on demand”, czyli dane wprowadzają i przetwarzają pracownicy SGS.

Ekspresowe wdrożenie i szkolenie

Cały cykl wdrożeniowy zamknął się w dwa miesiące. W tym czasie PayrollCenter naliczało płace równolegle ze ”starym”  systemem SGS Polska. W pierwszym miesiącu wiodący był stary system, a w drugim już Quinyx WorkForce - system klienta służył wówczas tylko do porównania wyników.

Podstawowym założeniem było wdrożenie funkcjonalności naliczania płac dla pracowników etatowych i płac z tytułu umów cywilnoprawnych, generowanie plików przelewów, plików dla księgowości do automatycznego importu do systemu FK (finansowo-księgowego) klienta oraz raportowania do ZUS.

Kluczowy był etap migracji danych. Zostały one przygotowane przez SGS Polska prawidłowo, zgodnie z szablonami dostarczonymi przez PayrollCenter. Pracochłonna normalizacja danych słownikowych oraz weryfikacja rezultatów przebiegła sprawnie i w zaplanowanym czasie. Przy migracji danych wyzwaniem okazał się bardzo szczegółowy i skomplikowany sposób rozliczania kosztów w firmie oraz specyficzna forma pliku importu danych dot. rozliczenia listy płac.

Staranność i włożony wysiłek okazał się opłacalny, bo teraz kilka tysięcy operacji księgowych „wykonuje się” automatycznie.

Szkolenie w zakresie użytkowania systemu zajęło tylko jeden dzień, a pracownicy SGS mają na stałe dostępną pomoc telefoniczną i mailową pracowników PayrollCenter w rozwiązywaniu problemów i podpowiadaniu optymalnych sposobów pracy.

„On demand” czyli według potrzeb

Termin „on demand” oznacza, że  firma korzysta z produktu na zasadach subskrypcji, czyli nie kupuje całego systemu i nie instaluje go na własnych komputerach, a wykorzystuje tylko wybrane, potrzebne funkcjonalności, wnosząc  za nie miesięczną opłatę. Stały dostęp do systemu, tym samym do danych pracowników odbywa się poprzez przeglądarkę internetową – a cały system zainstalowany jest na serwerach profesjonalnego, zewnętrznego centrum przetwarzania danych. Wybrane, upoważnione osoby mają dostęp do systemu z dowolnego miejsca (z pracy, z domu czy z podróży służbowej) przez komputer wyposażony w przeglądarkę internetową. Każda z upoważnionych osób korzysta oczywiście tylko z wybranych danych i funkcjonalności systemu, takich jakie wynikają z zakresu jej obowiązków. Dzięki tym cechom, korzystanie z systemów „on demand” jest o wiele elastyczniejsze, tańsze i pozwalające sprawniej zarządzać wybranymi procesami w przedsiębiorstwie.

 

Prezentacja systemu Quinix WorkForce - http://www.ucmsgroup.eu/#cat=1;sub=0;lang=1 

SGS Polska  www.pl.sgs.com

SGS Polska Sp. z o.o., należąca do grupy SGS, światowego potentata w inspekcji, weryfikacji oraz certyfikacji, została założona w 1929 roku, a reaktywowana w 1947. Jest najstarszą firmą kontrolną w Polsce. Niezwykle szeroka oferta firmy obejmuje działalności certyfikacyjną, inspekcyjną i weryfikacyjną we wszystkich gałęziach gospodarki. Firma ma strukturę branżową, na którą składają się: certyfikacja i szkolenia w zakresie systemów zarządzania jakością,doradztwo techniczne procesów inwestycyjnych, kontrole przedwysyłkowe towarów i urządzeń. Znaczącą grupę usług stanowi  kontrola jakościowo–ilościowa surowców mineralnych, wyrobów stalowych, ropy naftowej, produktów petrochemicznych oraz gazów, a także towarów rolno-spożywczych.SGS Polska ma cztery własne akredytowane laboratoria.

 

PayrollCenter Sp. z o.o., to część UCMS Group EMEA, globalnej korporacji oferującej kompleksowe rozwiązania informatyczne i usługi w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w Europie Centralnej i Wschodniej.Jesteśmy jednym z największych i najdłużej działających dostawców usług płacowo-kadrowych w Polsce, który posiada wsparcie znaczących międzynarodowych podmiotów instytucjonalnych. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii informatycznych , dostarczamy rozwiązania  łączące usługi outsourcingowe z możliwością korzystania z oprogramowania w modelu „on demand”, dając naszym Klientom wyjątkową na rynku swobodę wyboru.www.payrollcenter.pl

Grupa UCMS to światowy lider oferujący outsourcing procesów biznesowych (Business Process Outsourcing), Oprogramowanie Na Żądanie (Software On-Demand) oraz związane z nimi doradztwo. Spółka powstała w 1995 roku, obecnie zatrudnia 2 500 pracowników oferując usługi Klientom międzynarodowym, spółkom giełdowym i publicznym.Częścią Grupy UCMS jest UCMS Group EMEA, która powstała jako niezależna firma działająca na rozwijających się rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W jej ramach oferowane są specjalistyczne usługi oraz technologie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Bardzo duży nacisk jest kładziony na możliwość zastosowań w ramach różnych warunków prawnych i językowych, w jakich mogą działać nasi Klienci.

www.ucmsgroup.eu 

PayrollCenter Sp. z o.o.
Ochota Office Park
Al.
Jerozolimskie 181, 02-222 Warszawa
www.payrollcenter.pl

INDALO Public Relations Małgorzata Błachnio, tel.+48 509 047 721 malgorzata.blachnio@indalo.pl  



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Indalo PR
http://www.indalo.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »