Technologie » Internet
Raport SEO: Monitorowanie fraz kluczowych 2012-2015
Zobacz więcej zdjęć » |
Analiza struktury fraz kluczowych z systemu SeoStation, po które sięgali SEO-wcy w latach 2012-2015 wskazuje, na dwa główne trendy:
- spadek liczby fraz składających się z jednego i dwóch słów,
- wzrost liczby fraz złożonych z trzech i czterech słów.
W 2015 roku frazy jednowyrazowe stanowiły 7,5% ogółu. Frazy dwuwyrazowe zdominowały zestawienie, mając 42% udziału w całości wykorzystywanych fraz. Tuż za nimi znalazły się frazy trzywyrazowe, 35,3%. Fraz mających w swojej strukturze cztery wyrazy było 11,1%. Słowa kluczowe złożone z pięciu i więcej wyrazów stanowiły 4,1%. Porównanie tych wyników
z rezultatami z lat poprzednich rodzi wniosek, że pozycjonerzy coraz chętniej sięgają po frazy long tailowe.
Trendy zauważalne w pracy SEO-wców są zbieżne z kierunkiem, jaki obierają polscy internauci. Dane dotyczące trendów wyszukiwań za 2015 r. pochodzące z SEMSTORM, kompleksowego narzędzia wspierającego marketing w wyszukiwarkach, wskazują, że struktura fraz wpisywanych
w okna wyszukiwarek przez internautów była podobna. W zeszłym roku największy udział procentowy w całości wyników miały kolejno frazy: dwuwyrazowe, trzywyrazowe, czterowyrazowe i jednowyrazowe.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pełna treść raportu jest dostępna pod adresem:
http://www.seostation.pl/wiedza/aktualnosci/raport-pozycjonowanie-fraz-kluczowych.html
Komentarze (0)