Gospodarka » Narzędzia

Relpol przedstawia szczegóły strategii

Podstawowym założeniem rozwoju spółki w najbliższych latach jest osiągnięcie wzrostu sprzedaży przy jednoczesnym wzroście marży. Zgodnie z zapowiedziami, zarząd Relpolu rozpoczął realizację nowej strategii na lata 2008-2010.

Spółka planuje osiągnięcie kilkunastoprocentowego wzrostu sprzedaży rok do roku w kolejnych trzech latach.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Wzrost sprzedaży oparty będzie na zmianie efektywności sprzedaży poprzez wprowadzenie aktywnego systemu sprzedaży poza siedzibą firmy oraz rozszerzenie zespołu sprzedawców o inżynierów sprzedaży i menadżerów produktu. Planujemy również rozszerzenie sieci dystrybucyjnej. Jeśli chodzi o produkcję, zamierzamy skoncentrować się na produktach wysoko marżowych o niskiej wrażliwości cenowej oraz rozszerzyć  asortyment o przekaźniki czasowe i zarządcze. Oczywiście w parze z tym idzie ekspansja terytorialna - podkreśla Filip Regulski, prezes Relpolu. Zespół handlowy Relpolu powiększy się o 3 - 4 osoby w kraju oraz 4 - 5 kolejnych, odpowiedzialnych za eksport. Od początku marca spółka zatrudniła trzech nowych specjalistów. Wraz z poszerzeniem zespołu sprzedawców firma z Żar zamierza podpisać umowy o współpracy z 3-5 dystrybutorami międzynarodowymi. Negocjacje w tej kwestii są w toku. - Chcemy wprowadzić pełną ofertę spółki do asortymentu dystrybutorów Relpolu lub alternatywnie rozpocząć współpracę z dystrybutorami, którzy uzupełnią  naszą ofertę - tłumaczy prezes.

Kolejnym średnioterminowym celem Relpolu jest uzyskanie marży EBITIDA na poziomie kilkunastu procent. W celu jego realizacji spółka zamierza m.in.:

- wybudować na przełomie 2008/2009 fabryki na Ukrainie: nowa fabryka przejmie produkcję dotychczasowego zakładu ukraińskiego i litewskiego

- podnieść efektywność produkcji oraz wykorzystać efekt skali: w chwili obecnej spółka wykorzystuje ok. 60% zdolności produkcyjnych

- zunifikować materiały i komponenty: obniżenie kosztów zaopatrzenia poprzez tworzenie grup zakupowych oraz współpracę z wyspecjalizowanymi firmami zaopatrzeniowymi

- prowadzić prace rozwojowe nad produktami: obniżenie kosztów wytworzenia

- zmienić politykę wobec spółek zależnych: likwidacja spółek nie wnoszących wartości dodanej. W chwili obecnej spółka jest na etapie analizy prawno - podatkowej pod kątem wchłonięcia lub likwidacji spółek Relpol Elektronik i Relpol Holding. 

- wprowadzić bieżącą sprawozdawczość finansową i marketingową podmiotów zależnych: koordynacja działań oraz bieżące zarządzanie spółkami

W realizacji nowej strategii pomocne będzie również wykorzystanie środków z niedawno zakończonej emisji akcji. Relpol realizuje aktualnie pierwszy cel emisyjny - zwiększenie zdolności produkcyjnych przekaźników RM84/5/7. Modyfikacja linii produkcyjnej pochłonie ok. 11,8 mln zł. Prace zakończą się we wrześniu bieżącego roku.  Spółka prowadzi również intensywne działania związane z dokapitalizowaniem Relpol France oraz powołaniem spółki w Niemczech. Zarząd rozpoczął także wstępne działania zmierzające do poszerzenia grupy kapitałowej. Niewykorzystane do chwili obecnej środki z emisji zostały przeznaczone na okresową spłatę zobowiązań krótkoterminowych, a nadwyżka została ulokowana na lokatach bankowych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Relpol SA
http://www.relpol.com.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »