Motoryzacja » Samochody
Touareg Stanley w największych muzeach techniki na świecie
Zobacz więcej zdjęć » |
Stanley jest pierwszym pojazdem, który ukończył wyścig „Grand Challenge", przeznaczony dla pojazdów autonomicznych. W październiku 2005 pokonał - bez udziału kierowcy - 212-kilometrową trasę wiodącą m.in. przez pustynię Mojave czy południe Las Vegas. Był to kamień milowy w historii pojazdów autonomicznych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Teraz Stanleya można oglądać w stolicy Stanów Zjednoczonych, w centrum stałej wystawy pod nazwą: „Roboty na drodze?" Jak podkreśla dyrektor Muzeów Instytutu Smithsona, Brent D. Glass, „Stanley jest wspaniałym przykładem tego, jak innowacyjne rozwiązania naukowe wpływają na współczesne społeczeństwo amerykańskie w nowym milenium".
Prototyp łączy systemy wspomagające kierowcę, doskonale znane użytkownikom samochodów seryjnych, z wykonanym na zamówienie wyposażeniem high-tech. Stanleya wyposażono w typowe dla Volkswagenów rozwiązania: ESP, automatyczną kontrolę odległości, czy elektronicznego asystenta zmiany pasa ruchu. Stanley ma też do dyspozycji specjalnie stworzone wykrywacze laserowe, urządzenia stereo, czujniki radarowe, precyzyjny system GPS i program sterujący.
Pojazd powstał w wyniku długoletniej współpracy pomiędzy Działem Badań Volswagena z Wolfsburga i dwoma kalifornijskimi instytucjami: Stanford University oraz Volkswagen Electronics Research Laboratory (ERL) w Palo Alto. Ta kooperacja zaowocowała również wyprodukowaniem autonomicznego Passata Junior, który w 2007 roku wziął udział w wyścigu Urban Challenge.
Nadesłał:
promo
|
Komentarze (0)