Motoryzacja » Transport

10 zasad: Jak sprawdzić spedycję przed rozpoczęciem współpracy?

10 zasad: Jak sprawdzić spedycję przed rozpoczęciem współpracy?
Zobacz więcej zdjęć »
Wszystkie spedycje kuszą Przewoźników atrakcyjną ofertą i warunkami współpracy. Podjęcie ostatecznej decyzji powinno wiązać się z weryfikacją naszego potencjalnego partnera, aby zapobiec przykrym niespodziankom w przyszłości.

1. Giełdy transportowe - źródło informacji

Każda spedycja międzynarodowa, która poważnie działa na rynku transportowym posiada dostęp do giełd transportowych (nieważne czy z nich korzysta czy nie). Identyfikacja firmy, która posiada numer TimoCom, Trans, Teleroute czy innych giełd jest bardzo prosta:

 

 

/ czym niższy numer użytkownika tym firma jest starsza,

/ niski numer oznacza również, że firma nie miała poważnych problemów z płatnościami, gdy klient giełdy nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, może zostać zgłoszony do działu windykacji i jeśli w dalszym ciągu nie ureguluje płatności, jego numer zostanie zablokowany, a ostatecznie nieodwracalnie usunięty,

/ giełdy transportowe podają również informacje od kiedy firma jest ich klientem, pozwala to zweryfikować jak długo spedycja działa w branży transportowej oraz czy zaistniały przerwy w dostępie do platformy, co w praktyce oznacza problemy z płatnościami

/ posiadanie numerów giełd transportowych danej spedycji daje ogromne możliwości w przypadku braków płatności, każda z giełd świadczy usługi związane z windykacją, więc często za kwotę około 50 € można postawić nierzetelnej firmie ultimatum i z sukcesem odzyskać swoje pieniądze.

 

NUMERY SPEDYCJI ADAR

NAZWA

NUMER

DOSTĘP DO GIEŁDY

TimoCom

5591

nieprzerwalny od ponad 13 lat

Trans

49186

nieprzerwalny od ponad 8 lat

Teleroute

406876

nieprzerwalny od ponad 8 lat

 

2. Wypłacalność firmy i płynność finansowa

 

Bardzo ważnym elementem współpracy ze spedycją jest możliwość otrzymania swoich ciężko zarobionych pieniędzy na czas, ale również rozliczenia się całkowitego. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy spedycja oferuje przyspieszenie płatności do terminów natychmiastowych. Częstą praktyką spedycji jest uniemożliwienie Przewoźnikom uzyskania swoich pieniędzy w chwili, gdy pojazd zjeżdża do kraju, cały czas pewna kwota pieniędzy jest zablokowana przez spedycję. 

Spedycja ADAR w standardzie oferuje przyspieszone terminy płatności: 7 dni z 3,5% skontem, oraz płatność natychmiastowa (płatność w 3 godziny robocze) z 5% skontem. Termin standardowy to 30 dni. Przewoźnik w dowolnej chwili może zmienić termin płatności do każdego zlecenia transportowego.  

 

WARIANTY TERMINÓW PŁATNOŚCI W SPEDYCJI ADAR

Termin płątności

Skonto

30 dni

brak

7 dni

3,50%

0 dni- natychmiastowy

5%

 

3. Pisemne potwierdzenia

Ustrzegając się przed nierzetelnymi spedycjami, należy dołożyć staranności, aby  wszelkie gwarancje i zapewnienia zostały przekazane pisemnie. Różnica w kilometrach realnych, a rozliczonych, różnica w stawkach czy nawet w zleceniach przekazanych do płatności może być sprzeczna z rzeczywistością. 

 

Spedycja ADAR gwarantuje wszelkie warunki ramową umową współpracy, dając gwarancję kilometrów oraz stawki, a także z każdym ładunkiem przesyła zlecenie transportowe posiadające poza standardowymi danymi: stawkę ostateczną frachtu (już po odliczeniu opcjonalnego skonta) czyli kwotę do zafakturowania, dokładny sprecyzowany termin płatności oraz dokładną ilość kilometrów pustych oraz ładownych, które wykonuje auto. 

 

4. Wywiadownia gospodarcza

Często nawet duże firmy spedycyjne mają bardzo słabą kondycję finansową oraz problemy z płatnościami. Kondycję finansową można sprawdzić w wywiadowniach gospodarczych, które badają firmę i przygotowują raport opierając się o większość dostępnych danych m.in. rejestry dłużników, wyniki finansowe oraz ryzyka branży. 

Spedycja ADAR posiada najwyższy stopień oceny największej wywiadowni gospodarczej D&B, została również oznaczona certyfikatem „D&B Rating A”. Należy do grupy A1, oznacza to, że 99% firm w Polsce, ma gorszą kondycję finansową. 

 

5. Certyfikaty

Wiele firm nie posiada żadnych wyróżnień i certyfikatów. Może to być wyznacznikiem jak dobrze firma jest postrzegana przez społeczeństwo lub branżę. 

 

 

Spedycja ADAR tylko w ciągu ostatniego roku otrzymała:

/ certyfikat rzetelności KRD

/ certyfikat D&B

/ certyfikat Wiarygodna Firma

/ certyfikat Dynamiczna Firma

/ wyróżnienie „500 Menedżerów 2012” Pulsu Biznesu

/ Gepardy Biznesu 2013 – tytuł Geparda Biznesu 2013 dla spedycji ADAR od magazynu „Europejska Firma”

/ „100 największych firm województwa warmińsko-mazurskiego” – wyróżnienie dla spedycji ADAR w rankingu „Dziennika Elbląskiego” i „Gazety Olsztyńskiej”Ile lat na rynku.

 

6. Czas trwania działalności

Obserwując rynek bardzo łatwo stwierdzić, że współpraca z firmą, która jest wiele lat na rynku jest bezpieczniejsza i bardziej stabilna. Na rynku pojawiają się często spedycje, które już po roku działalności przedstawiają się jako solidni partnerzy ze stabilnym kapitałem. 

Spedycja ADAR funkcjonuje ponad 30 lat na rynku, posiada w 100% polski kapitał.

7. Zrozumienie potrzeb przewoźnika

Większość spedycji działających na rynku europejskim nie rozumie problemów i potrzeb przewoźnika, gdyż sama wcześniej nie pracowała jako przewoźnik. Bardzo często w całej firmie nie pracuje żadna osoba, która dokładnie wie jak przebiega proces ładowania pojazdu.

Spedycja ADAR doskonale rozumie potrzeby przewoźników, ponieważ od początku swojego funkcjonowania zajmowała się także wykonywaniem transportu również własnymi pojazdami. Dziś oferta spedycyjna przystosowana jest do możliwości pojazdu szanując czas pracy i jazdy kierowców. 

Dla spedycji ADAR Przewoźnik jest partnerem biznesowym, który wykonuje najważniejszy element pracy zleconej przez Klienta - Przewoźnik traktowany jest jako najważniejsze ogniwo w całym procesie przewozu. 

8. Efektywna i przejrzysta struktura organizacyjna

Częstym błędem spedycji jest przekazanie wszystkich obowiązków jednej osobie, i tak „spedytor” zajmuje się zorganizowaniem pracy na dany pojazd, stworzeniem dokumentów transportowych, weryfikacją pracy przewoźnika, ustaleniem warunków współpracy jaki i fakturowaniem klienta ostatecznego oraz w razie potrzeb wizytacją itd.

Spedycja ADAR funkcjonuje w oparciu o wyspecjalizowane działy, które pozwalają współpracować na najwyższym poziomie oraz przekazywać informacje zawsze sprawdzone i rzetelne. Kolejnym plusem jest również możliwość poświęcenia danemu problemowi większej ilości czasu. Sam Przewoźnik w spedycji ADAR może kontować się tylko z Koordynatorem, który jest opiekunem przy współpracy spedycyjnej. Koordynator bezpośrednio współpracuje z działem Spedycji, Koordynacji, Rozliczeń, Księgowości, Opłat drogowych oraz ponad 20 innych z platformy Adar+.

9. Języki obce i pomoc w sprawach awaryjnych

Zdarza się, że spedycje międzynarodowe kończą pracę nad danym zleceniem tuż po wysłaniu dokumentu zlecenia mailem lub faxem do Przewoźnika. 

W Spedycji ADAR po przesłaniu dokumentów potwierdzających zlecenie transportowe praca dopiero się zaczyna. Kierowca jest w ciągłym kontakcie z Koordynatorem, który w razie potrzeby dysponuje osobami mówiącymi biegle w każdym języku UE. Pomoc w razie awarii pojazdu lub zmiana godzin załadunku czy rozładunku w razie spóźnienia są codziennymi zadaniami Koordynatorów Spedycji ADAR. 

10. Dostępność 24h

Standardem dla polskich firm jest praca od 8:00- 16:00. Niesie to za sobą bardzo duże zagrożenie w przypadku wystąpienia problemów z wykonywaniem transportu lub po prostu konieczności uzyskania dodatkowych danych wymaganych przez załadowcę, aby przekazać towar. 

Spedycja ADAR pracuje 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Koordynatorzy, spedytorzy są dostępni całodobowo. System przekierowań połączeń telefonicznych pozwala odnaleźć pierwszą wolną osobę specjalizującą się w danym problemie. Wszystkie wiadomości SMS wysłane na system bramek SMS spedycji ADAR są przekazywane jednocześnie do wszystkich Koordynatorów. 

Więcej informacji na temat spedycji ADAR i jej oferty dostępne na www.adar.pl/spedycja

 

 

 




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

adarpl

Komentarze (2)

  • avatar
    ~Ola 2019-02-16 06:02:03

    Potwierdzam tak jest

  • avatar
    ~paweł 2019-02-09 15:46:26

    Odradzam współprace z tym "udarem" z Gdańska. Rozpocząłem z nim współprace w czerwcu. Było słabo. Ciągle trzeba było czekać na zlecenie. Ciągle brak pracy. W październiku, listopadzie i grudniu się robiło około 2k w tygodniu.Bywały tygodnie gdzie było 1600. 2,5k na tydzień to już był sukces. W grudniu złożyłem wypowiedzenie z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia, zgodnie z umową. To te dziady kazali żebym już 3 stycznia ruszył w trasę. Auto wyjechało. W trzecim tygodniu stycznia gdzie ewidentnie nie było zleceń, ciągłe czekanie i wtedy otrzymałem maila ze zaprzestają zemną współpracy i ze więcej nie będą mi nić zlecać. Auto wtedy akurat było na granice D/F i na pusto musiało wraca. A w tym tygodniu dostałem jeszcze notę na 200 euro za niewłaściwe wykonanie jakiegoś zlecenia. Odradzam z nimi współpracy, nie dość ze nie było pracy podczas umowy to jeszcze na do widzenia mnie obciążyli i auto na pusto z połowy europy wróciło.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »