Rozrywka » Sport
100 dni Ekstraklasy
Zobacz więcej zdjęć » |
Sezon piłkarskiej Ekstraklasy trwa w najlepsze. Zawodnicy już od połowy lipca niemal tydzień w tydzień rywalizują o punkty na ligowych boiskach. Jak ich postawa przekłada się na medialność klubów? Informacje na ten temat podsumował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w specjalnym raporcie „100 dni Ekstraklasy”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Analiza została przygotowana w oparciu o publikacje z ponad 1100 tytułów prasowych oraz wybranych stron internetowych. Jej zakres obejmuje 100 dni, a początek badania wyznaczono na 17 lipca – dzień inauguracji sezonu 2015/16. Za pomocą narzędzi monitorujących media wyszczególniono materiały, w których pojawiły się informacje dotyczące klubów Ekstraklasy.
Podczas pierwszych 100 dni trwania sezonu, dziennikarze najczęściej pisali o Lechu Poznań. Mistrz Polski, którego sportowa forma na starcie rozgrywek rozczarowała, nie miał sobie równych pod względem medialności. O klubie ze stolicy Wielkopolski opublikowano ponad 15,5 tys. materiałów. Tuż za plecami Lecha znalazła się Legia Warszawa. Na temat „Wojskowych” pojawiło się nieco ponad 15 tys. doniesień. Trzeci był Śląsk Wrocław, a kolejne miejsca przypadły zespołom z Krakowa: odpowiednio Wiśle i Cracovii.
W analizowanym okresie na temat wszystkich zespołów występujących w najwyższej klasie rozgrywkowej opublikowano 50 377 informacji, w których łącznie 139 487 razy pojawiały się kluby Ekstraklasy (statystycznie w każdej publikacji trzy nazwy). Największą wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) uzyskały publikacje prasowe dotyczące Legii Warszawa. Gdyby klub ze stolicy chciał zapłacić za wszystkie materiały, w których pojawiła się jego nazwa, musiałby wydać ponad 82 mln zł. Średnia wartość AVE dla jednego klubu Ekstraklasy wyniosła 47,1 mln zł.
Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowali również aktywność poszczególnych źródeł prasowych i internetowych. Zestawienie otwiera Sport.pl, który zamieścił 5,5 tys. materiałów na temat klubów. Za nim uplasowały się portal Ekstraklasa.net z wynikiem 2,6 tys. oraz Przegladsportowy.pl - 2,3 tys., natomiast poza podium znalazł się tygodnik „Sport” - 2,2 tys. Najwięcej materiałów związanych z klubami Ekstraklasy opublikował Jacek Żukowski. Autor pisał najczęściej dla „Dziennika Polskiego”.
„100 dni Ekstraklasy” jest specjalnym wydaniem raportu „Polska Piłka” - comiesięcznej analizy medialności klubów piłkarskich Ekstraklasy i I ligi oraz polskich piłkarzy występujących w europejskich drużynach. Badanie prowadzone jest od 1 marca 2010 r.
Nadesłał:
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
|
Komentarze (0)