Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
15 milionów dzieci przez 17 lat wzięło udział w programach CSR Grupy Maspex
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Grupa Maspex w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” i swoich działań CSR od wielu lat prowadzi programy społeczne i programy edukacyjne skierowane do najmłodszych. Do tej pory w tych działaniach wzięło udział już ponad 15 milionów dzieci. W ich realizację co roku zaangażowani są uznani eksperci i partnerzy merytoryczni. Tegoroczne edycje (w roku szkolnym 2022/2023) wspierane są m.in. przez właściwe wydziały Komendy Głównej Policji, psychologów, metodyków, dietetyków, UNEP/GRID-Warszawa, Czepczyński Family Foundation oraz Interzero.
Wiele kierunków – wspólny cel
Zrozumienie znaczenia właściwego sposobu żywienia, zasad bezpieczeństwa, aktywności fizycznej czy nawyków ekologicznych w codziennym życiu to pierwsze kroki w kierunku lepszej przyszłości najmłodszych pokoleń. To właśnie one już niedługo będą podejmowały ważne decyzje dotyczące codziennego życia, zwyczajów, a co za tym idzie – będą miały wpływ na kondycję naszej planety. Niezwykle ważna więc jest edukacja dzieci i młodzieży – zarówno w domu, jak i podczas zajęć wczesnoszkolnych i szkolnych. Z myślą o przyszłych pokoleniach i w odpowiedzi na aktualne wyzwania społeczne oraz potrzeby dzieci i rodziców Grupa Maspex stworzyła skierowane do najmłodszych programy społeczne o charakterze edukacyjnym. Firma już od 17 lat zachęca najmłodszych do uprawiania sportu i aktywnego spędzania czasu. Działania edukacyjne to również szerzenie wiedzy wśród dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego stylu życia, roli warzyw i owoców w codziennej diecie, ekologii i ochrony środowiska, a także zasad dbania o bezpieczeństwo. To unikalne projekty, które cieszą się uznaniem wśród rodziców i nauczycieli, czego efektem są miliony wyedukowanych przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych i liceów.
Niemal 3 miliony dzieci zdobywało wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa
Jednym z projektów prowadzonych przez Grupę Maspex jest „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. To program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, realizowany od 14 lat przez markę Puchatek. Projekt ma na celu wykształcanie wśród pierwszoklasistów prawidłowych nawyków w zakresie bezpieczeństwaw pięciu strefach: na drodze, w domu, w szkole, w internecie, a także w relacji z rówieśnikami. Bo to właśnie świeżo upieczeni uczniowie stają przed wieloma obowiązkami i wyzwaniami po raz pierwszy – nawiązują nowe relacje, samodzielnie wracają ze szkoły, wyjeżdżają na wycieczki klasowe, zostają sami w domu czy korzystają z internetu. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do bezpłatnych materiałów edukacyjnych – pomocy dydaktycznych wraz ze scenariuszami, filmów edukacyjnych czy kart pracy – opracowanych przez ekspertów, w tym psychologów, metodyków i opiniowanych przez właściwe wydziały Komendy Głównej Policji. Do tej pory w projekcie wzięło udział już ponad 3 miliony dzieci, a w tegorocznej edycji (w roku szkolnym 2022/2023) bierze udział 225 tysięcy uczniów i 8 tysięcy nauczycieli z 7 tysięcy szkół podstawowych. Podobnie jak w zeszłym roku uczestnicy XIV edycji programu mają możliwość wziąć udział w kreatywnym konkursie szkolnym. Wszystkie szczegóły na ten temat można znaleźć na stronie www.akademiapuchatka.pl.
|
Akademia Bezpiecznego Puchatka co roku zdobywa uznanie wśród nauczycieli Jak pokazały wyniki ankiety podsumowującej XIII edycję programu, 99% nauczycieli realizujących projekt oceniło materiały edukacyjne dobrze i bardzo dobrze, a 97% nauczycieli było zainteresowanych udziałem w kolejnych edycjach projektu. Zdaniem opiekunów klas dla 99% dzieci materiały były atrakcyjne i 99% nauczycieli wyraziło chęć polecenia udziału w programie swoim kolegom i koleżankom. |
9 milionów dzieci edukowało się na temat życia w zgodzie z naturą
Efektywne przekazywanie dzieciom wiedzy na temat szacunku do przyrody to wyzwanie na miarę dzisiejszych czasów. Aby wspierać rodziców i opiekunów w tym zakresie, powstał program edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”. To projekt skierowany do przedszkolaków i uczniów klas I-III szkół podstawowych, który pomaga wykształcać wśród najmłodszych prawidłowe nawyki dbania o planetę. Kampania realizowana jest już od 15 lat przez markę Kubuś należącą do Grupy Maspex. Wszystkie dotychczasowe edycje objęły zasięgiem już ponad 9 milionów dzieci z całej Polski. W tegorocznej edycji (w roku szkolnym 2022/2023) bierze udział ponad 1 200 000 dzieci z ponad 8 400 przedszkoli i ponad 6 tysięcy szkół podstawowych, czyli z co trzecie przedszkole i co druga szkoła podstawowa w Polsce. Dzięki programowi najmłodsi uczą się zasad ochrony środowiska, szacunku do roślin i zwierząt, zasad segregacji odpadów i recyklingu, tego, skąd biorą się zmiany klimatyczne oraz właściwego odżywiania, gospodarowania pieniędzmi czy aktywnego spędzania czasu w zgodzie z naturą. Materiały edukacyjne, które obejmują filmy, piosenki i audiobooki, zostały przygotowane przez zespół ekspertów – metodyka i psychologa, a partnerem merytorycznym XV edycji jest organizacja pozarządowa UNEP/GRID-Warszawa. Partnerzy współtworzący tegoroczny projekt to również fizyk i popularyzator nauki Tomasz Rożek, Czepczyński Family Foundation oraz Interzero.
17 lat zachęcania dzieci do uprawiania sportu
Poza nauką zasad bezpieczeństwa i dbania o planetę Grupa Maspex wspiera najmłodszych również w zakresie dbania o aktywność fizyczną i zachęca do uprawiania sportu – piłki nożnej, poprzez organizowany we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Do tej pory w projekcie wzięło udział już ponad 3 miliony uczestników. Finał rozgrywek odbywa się na stadionie PGE Narodowy.
W tym roku do rywalizacji w Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” mogą przystąpić wyłącznie drużyny szkolne, dziewcząt i chłopców, w trzech kategoriach wiekowych: do 8, 10 i 12 lat. Zapisy trwają do 31 stycznia 2023 r. na stronie internetowej www.zpodworkanastadion.pl, na której dostępny będzie także szczegółowy harmonogram rozgrywek. Pierwszy etap rywalizacji najmłodsi piłkarze i piłkarki rozpoczną w marcu 2023 r.
|
Formuła turnieju i wysoki poziom sportowy sprawiają, że dotychczas zagrało w nim już ponad 100 reprezentantów Polski różnych kategorii wiekowych. Swoją przygodę z futbolem w ramach rozgrywek zaczynali m.in. Paulina Dudek (obecnie Paris Saint-Germain), Ewa Pajor (VfL Wolfsburg), Arkadiusz Milik (Juventus), Piotr Zieliński (SSC Napoli), Bartosz Bereszyński (UC Sampdoria), Jakub Moder (Brighton & Hove) czy Kacper Kozłowski (Vitesse). Ważną rolą Turnieju jest promocja piłki nożnej wśród dziewczynek, które stanowią około 30 proc. uczestników. |
Niemarnowanie żywności ważnym elementem zrównoważonego stylu życia
Działania edukacyjne, które w tym roku objęły aż 215 tysięcy dzieci, to również „Akademia Lubella”, mająca na celu budowanie świadomości uczniów klas VI-VIII na temat prawidłowych nawyków żywieniowych, w tym niemarnowania żywności. Zapisy trwają na stronie www.akademialubella.pl.
Ponad 50 „Kubusiowych Szpitali”
Dzięki inicjatywie „Kubusiowe Szpitale” zostało odmalowanych ponad 50 oddziałów pediatrycznych w całej Polsce. Choroba nie jest dla dzieci przyjemnym doświadczeniem, dlatego marka Kubuś stara się choć trochę pocieszyć małych bohaterów, zmieniając wnętrza oddziałów szpitalnych w kolorowe, bajkowe krainy.
Długofalowość, unikalność, szeroki zasięg, współpraca z zaufanymi partnerami merytorycznymi i odpowiedź na aktualne wyzwania sprawiają, że to właśnie te programy każdego roku angażują coraz więcej młodych ludzi, którzy – dzięki tym inicjatywom – uczą się zrównoważonego podejścia do życia.
Więcej o Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” Grupy Maspex przeczytać można na stronie https://maspex.com w zakładce zrównoważony rozwój.
Nadesłał:
Alert Media
|

Segmentowa czy uchylna? Wybieramy dobrą bramę garażową do domu
Stare Podgórze z gotowymi do odbioru mieszkaniami finalizującymi projekt Murapol Mateczniq
Jak urządzić piękną i komfortową łazienkę? Postaw na stelaż podtynkowy z designerskim przyciskiem
Stanowisko PORT PC w sprawie działań UOKiK, IH i KAS dotyczących kontroli pomp ciepła
Segmentowa czy uchylna? Wybieramy dobrą bramę garażową do domu
Komentarze (0)