Społeczeństwo » Społeczeństwo

2 400 pluszaków trafiło do Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego

2 400 pluszaków trafiło do Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego
Zobacz więcej zdjęć »
Krakowskie karetki zyskały nowe wyposażenie w postaci blisko 2 400 pluszaków zebranych w ramach akcji IKEA „Każdy pluszak to historia”. Za pośrednictwem ratowników medycznych rozdawane będą one chorym lub poszkodowanym w wypadkach dzieciom.

W zeszłym roku Krakowskie Pogotowie Ratunkowe udzieliło pomocy ponad 5 100 dzieci, w tym około 2 600 w wieku do 12 lat. To właśnie do takich maluchów trafią pluszaki zebrane w IKEA Kraków.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Maskotki są bardzo przydatne w każdej karetce. - Mimo najtroskliwszej opieki, jazda do szpitala zawsze jest dla dziecka stresem. Tym bardziej, że pobyt w ambulansie wynika przecież z choroby, bólu czy wypadku. Miękka i miła przytulanka jest dla maluchów wsparciem w tych trudnych sytuacjach - mówi Małgorzata Popławska, dyrektor Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego. Pluszaki pomagają też ratownikom, pielęgniarkom i lekarzom. - Z dzieckiem uspokojonym maskotką lepiej się współpracuje - tłumaczy dyrektor Popławska. - Załodze karetki łatwiej wtedy wykonać wszystkie czynności medyczne i badania. Ratownicy mogą też użyć maskotki do pokazania dziecku, które z nich będą wykonywać, np. wkłucie czy osłuchiwanie. Stres dziecka jest wtedy zdecydowanie mniejszy.

11. już edycja „pluszakowej" kampanii IKEA wzbogacona została o specjalnie na tę okazję wydany audiobook „Każdy pluszak to historia" z bajkami ponad 30 znanych osób z całej Polski. W Krakowie w akcję charytatywnie włączyli się: Dorota Segda, Renata Przemyk, Adam Grzanka, Marek Balawajder oraz blogerzy Lekko Stronniczy. Wyjątkowy audiobook z ich autorskimi opowiadaniami rozdawany był bezpłatnie klientom IKEA Kraków, którzy przekazywali maskotki do specjalnego pojemnika. Na płycie znalazły się też bajki przedstawicieli UNICEF: Małgorzaty Foremniak i Roberta Korzeniowskiego oraz reprezentantów poszczególnych miast, w których są sklepy IKEA. Warszawę np. reprezentowała Jolanta Kwaśniewska, Wrocław - Magdalena Kumorek.

- Zbiórkę pluszaków dla dzieci prowadzimy od 2009 roku, ale tym razem ustanowiliśmy absolutny rekord. W ciągu 2 miesięcy akcji udało nam się zgromadzić więcej pluszaków, niż przez całe 4 wcześniejsze edycje kampanii w Krakowie. - mówi Magdalena Krokowska, Kierownik IKEA Kraków. - Wszystko to dzięki wielkim sercom naszych klientów oraz autorów pluszakowych bajek, a także zaangażowaniu pracowników IKEA Kraków. A mówią, że mieszkańcy Krakowa to centusie - dodaje Magdalena Krokowska.

W Krakowie zebrano dokładnie 2 364 pluszaki. Bajek można posłuchać na stronie: www.pluszakidlaedukacji.pl.

Dodatkowe informacje

Audiobook „Każdy pluszak to historia" i zbiórka pluszaków dla karetek pogotowia i placówek medycznych to dodatkowy, polski akcent kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek", prowadzonej globalnie przez IKEA oraz organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach projektu, jak co roku, IKEA Foundation przekaże na programy edukacyjne dla dzieci (m.in. na rozwój szkolnictwa w Afryce) 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych zakupionej w IKEA. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Open Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »