Technologie » Komputery
20 lat designu laptopów ThinkPad
Popularna seria notebooków biznesowych ThinkPad kilka dni temu obchodziła 20 urodziny. Lenovo stawia w tej serii nie tylko na jakość i funkcjonalność, ale też konsekwentne wzornictwo. Nawet ci, którzy nie znają maszyn ThinkPad z własnego doświadczenia, kojarzą zapewne czarną, kanciastą skrzynkę, od początku istnienia tej rodziny laptopów kojarzoną z marką. Przedstawiciele firmy uwielbiają porównywać pozycję tego wzoru do znaczenia 501 Levisa czy niektórych modeli Porsche.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Co ciekawe, design ThinkPada pochodzi w linii prostej z wzornictwa japońskiego. Chodzi konkretnie o pudełko na lunch znane pod nazwą Shokado Bento, które w Japonii jest od lat używane do tej proste funkcji. Proste, lakierowane, prostokątne pudełko jest niezwykle funkcjonalne i niezmienne od lat. ThinkPad był inspirowany dokładnie taką filozofią.
Lenovo wprowadza innowacje do swojej oferty, zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność, jak i wygląd. Ale nawet niewprawne oko zauważy linię łączącą jeden z pierwszych modeli 700c z obecnymi modelami, choćby futurystycznym Lenovo X1 Carbon. Jednym z elementów wspólnych, oprócz pudełkowatego kształtu, jest na pewno trackpoint, czerwony guzik na środku klawiatury – kochany przez jednych, znienawidzony przez drugich.
Laptopy Lenovo to najwyższa półka, jeśli chodzi o jakość, a ThinkPad to jedna z najbardziej popularnych linii tej marki. Własnie skończyła 20 lat. Ciekawe, czy będziemy także świętować jej urodziny za 10 czy 20 lat – konkurencja nie śpi.
Nadesłał:
Kutzzz
|
Komentarze (0)