Kobieta, zdrowie, uroda » Medycyna
76 proc. wie o co chodzi. Polacy o usługach assistance
Celem przeprowadzonego badania był monitoring świadomości i potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Zbadano również, czy dołączenie assistance do produktu finansowego czyni go bardziej atrakcyjnym. Podczas badania sprawdzono też w ramach jakich produktów finansowych klienci najczęściej wykorzystują pakiety assistance.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Rośnie świadomość
Liczba badanych osób, która deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance wynosi ponad 13,6 mln i wzrosła aż o 1,1 mln w stosunku do wyniku z 2016 roku.
- Po raz kolejny widać zaobserwowany w poprzednich latach badania trend, że Polacy szeroko patrzą na usługi assistance. Rozumieją czym one są oraz dostrzegają ich różnorodność. W świadomości Polaków assistance to usługi ubezpieczeniowe/usługi dodatkowe (42 proc., wzrost o 2 p.p.), usługi pomocowe/ratunkowe (41 proc., spadek o 8 p.p.) oraz usługi samochodowe/komunikacyjne (30 proc., spadek o 4 p.p.) – wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Assistance to wygoda, która uzależnia
Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (51 proc.), bankowych (18 proc.). Natomiast bardzo wyraźnie wzrosło wykorzystanie świadczeń asystenckich wśród tych, którzy w ciągu roku skorzystali z assistance dodawanego przez banki i przez ubezpieczycieli – wzrost o ponad 151 tysięcy osób.
– W minionym roku 93 proc. mieszkańców miast posiadało jakiś produkt finansowy (ubezpieczeniowy lub bankowy). Na uwagę zasługuje fakt, że osoby, które dzięki posiadanemu produktowi mają dostęp do usług pomocowych, korzystają z nich coraz chętniej. Średnia częstość wykorzystania usług pomocowych dla klientów bankowych wyniosła ponad 3 interwencje. Może to świadczyć o bardzo dobrych dotychczasowych doświadczeniach – dodaje Tomasz Frączek.
Assistance medyczne najbardziej atrakcyjne
W 2017 roku największą wartość dla Polaków miało assistance medyczne, np. domowa wizyta lekarska (85 proc., wzrost o 5 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się samochodowe, np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (82 proc. spadek o 2 p.p.), a na trzecim turystyczne/podróżne, np. wizyta lekarska za granicą lub zgubiony bagaż (68 proc., wzrost o 2 p.p.).
– Usługi assistance o największej wartości według płci to wśród kobiet assistance medyczne (84 proc.), a wśród mężczyzn samochodowe (88 proc.). Badani wskazują, że w ramach posiadanego ubezpieczenia najchętniej skorzystaliby z dostępu do badań specjalistycznych, np. tomografii (64 proc.), domowej wizyty lekarza (58 proc.), rehabilitacji po wypadku lub chorobie (56 proc.), a także z usługi holowania pojazdu (49 proc.). Postrzeganie wartości poszczególnych usług assistance różni się w zależności od płci jednak obie grupy zdecydowanie twierdzą, że są to usługi przydatne dla każdego (83 proc. kobiet i 77 proc. mężczyzn) oraz ważne dla osób zapracowanych (80 proc. kobiet oraz 67 proc. mężczyzn) – mówi Tomasz Frączek.
Wśród badanych osób największe obawy wzbudza utrata zdrowia w wyniku poważnej choroby (75 proc.) jak i wypadku (73 proc.). Mimo, że respondenci najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem zdarzenia te występują dość rzadko. W 2017 roku najczęściej dochodziło do awarii domowych. Aż 14 proc. (ponad 2,5 mln) zdarzeń losowych dotyczyło właśnie awarii w domu. Oznacza to, że ten rodzaj usług będzie coraz bardziej pożądany.
Pozytywny wpływ na gospodarkę
W tegorocznym badaniu respondentom zadano pytanie dotyczące tego jaki wpływ na ludzi i gospodarkę mają ubezpieczenia. 66 proc. czyli około 12 mln Polaków stwierdziło, że pozytywny.
– Każdego przedstawiciela branży ubezpieczeniowej ucieszy fakt, że Polacy widzą pozytywny wpływ ubezpieczeń na gospodarkę i na poziom bezpieczeństwa. Dziesiątki miliardów wypłat w ramach odszkodowań i innych świadczeń jest zauważalne dla statystycznego Polaka – mówi Tomasz Frączek.
Nadesłał:
Mondial Assistance Sp. z o.o.
|
Komentarze (0)