Firma » Praca
80 proc. uczestników szkoleń podnosi kompetencje dzięki pracodawcom
Zobacz więcej zdjęć » |
Szkolenie – dobra inwestycja
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nie od dziś wiadomo, że „jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”. Rozwija się rynek, pojawiają się coraz to nowe technologie, różni się od siebie także każde kolejne pokolenie. Człowiek, który nie próbuje podążać z duchem czasów, często nie stoi w miejscu, lecz wręcz cofa się, czego konsekwencją w najgorszym przypadku może być nawet wyparcie z rynku pracy.
Portal NF.pl, chcąc przekonać Polaków do tego, że warto się szkolić, zorganizował akcję Rozwijaj się albo giń. W jej ramach przeprowadzono sondę wśród firm szkoleniowych, z której wyciągnąć można kilka istotnych wniosków.
Menedżerowie najchętniej rozwijają kompetencje
Jaki procent klientów firm szkoleniowych stanowi kadra kierownicza, a jaki pracownicy niższego szczebla? Wyniki ankiety pokazują, że zdecydowana większość – 63 proc. uczestników szkoleń to menedżerowie. Osoby pracujące na pozostałych stanowiskach stanowią 37 proc. wszystkich szkolących.
– Pracodawcy coraz chętniej szkolą swoich pracowników, coraz częściej finansują ich rozwój. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko dużych firm, lecz także MSP. Krótko mówiąc: idzie nowe, lepsze! – mówi jedna z uczestniczek naszej ankiety Renata Petryka, prezes zarządu Tax Consilium.
Znajduje to potwierdzenie w badaniu NF.pl, które pokazuje, że aż 80 proc. uczestników szkoleń jest kierowanych na nie przez swoje firmy. W 75 proc. są to przedsiębiorstwa duże, a 25 proc. MSP.
Krótkie i praktyczne
– Pierwszym z istotnych trendów na rynku szkoleń jest zwiększenie nacisku na praktykę. Zainteresowaniem cieszą się procesy edukacyjno-wdrożeniowe, obejmujące szereg działań, m.in. warsztaty, których czas trwania jest skracany do minimum. Dwudniowe szkolenia odchodzą do lamusa, a w zamian za to pojawia się więcej interakcji przed i po szkoleniu – zwraca uwagę Darek Dobrzyniecki, partner zarządzający i wiceprezes zarządu Persona GLOBAL Polska, który wziął udział w naszej sondzie.
Jolanta Sławińska, trener biznesu, konsultant, właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej People of Progress, zwraca z kolei uwagę na konieczność dopasowania do potrzeb i podnoszenia jakości szkoleń.
– Wbrew wszelkim zapowiedziom rynek szkoleń rozwija się, zmienia i dostosowuje do potrzeb przedsiębiorców. Jest to konieczne, ponieważ wymagania na rynku stale rosną – liczą się autorskie, ciekawe programy i doświadczeni, wykształceni trenerzy. Do nowych trendów należą projekty mentorskie, międzykulturowe, uwzględniające także różnice międzypokoleniowe – mówi ekspert.
Dlaczego warto się szkolić?
– Szkolenia to konieczność, ponieważ rozwijają umiejętności i kompetencje, poszerzają wiedzę i przez to budują przewagę konkurencyjną. Dziś, gdy tempo zmian jest ogromne nie można sobie pozwolić na stanie w miejscu i stosowanie „sprawdzonych” metod. One już po prostu nie działają. Dlatego konieczne jest doszkalanie się i stałe podnoszenie własnego poziomu – podkreśla Dariusz Milczarek, managing partner Sandler Training Polska.
Uczestnictwo w szkoleniach zapewnia również szereg praktycznych korzyści, możliwych do wykorzystania od zaraz.
– Szkolenia, dzięki profesjonalnie opracowanym przykładom, mogą stanowić źródło inspiracji. Ponadto w ich trakcie mamy możliwość pracy z ekspertem, który pomaga rozwiązywać na bieżąco problemy. Jest to też świetna okazja do konfrontacji naszych doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia oraz odkrywania skrótów, narzędzi do robienia czegoś, co zajmowało nam do tego pory zdecydowanie za dużo czasu – zaznacza Aneta Gawęcka-Malec, training manager w firmie Hexcode.
Szkolenie - dobra inwestycja
Nie od dziś wiadomo, że „jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana". Rozwija się rynek, pojawiają się coraz to nowe technologie, różni się od siebie także każde kolejne pokolenie. Człowiek, który nie próbuje podążać z duchem czasów, często nie stoi w miejscu, lecz wręcz cofa się, czego konsekwencją w najgorszym przypadku może być nawet wyparcie z rynku pracy.
Portal NF.pl, chcąc przekonać Polaków do tego, że warto się szkolić, zorganizował akcję Rozwijaj się albo giń. W jej ramach przeprowadzono sondę wśród firm szkoleniowych, z której wyciągnąć można kilka istotnych wniosków.
Menedżerowie najchętniej rozwijają kompetencje
Jaki procent klientów firm szkoleniowych stanowi kadra kierownicza, a jaki pracownicy niższego szczebla? Wyniki ankiety pokazują, że zdecydowana większość - 63 proc. uczestników szkoleń to menedżerowie. Osoby pracujące na pozostałych stanowiskach stanowią 37 proc. wszystkich szkolących.
- Pracodawcy coraz chętniej szkolą swoich pracowników, coraz częściej finansują ich rozwój. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko dużych firm, lecz także MSP. Krótko mówiąc: idzie nowe, lepsze! - mówi jedna z uczestniczek naszej ankiety Renata Petryka, prezes zarządu Tax Consilium.
Znajduje to potwierdzenie w badaniu NF.pl, które pokazuje, że aż 80 proc. uczestników szkoleń jest kierowanych na nie przez swoje firmy. W 75 proc. są to przedsiębiorstwa duże, a 25 proc. MSP.
Krótkie i praktyczne
- Pierwszym z istotnych trendów na rynku szkoleń jest zwiększenie nacisku na praktykę. Zainteresowaniem cieszą się procesy edukacyjno-wdrożeniowe, obejmujące szereg działań, m.in. warsztaty, których czas trwania jest skracany do minimum. Dwudniowe szkolenia odchodzą do lamusa, a w zamian za to pojawia się więcej interakcji przed i po szkoleniu - zwraca uwagę Darek Dobrzyniecki, partner zarządzający i wiceprezes zarządu Persona GLOBAL Polska, który wziął udział w naszej sondzie.
Jolanta Sławińska, trener biznesu, konsultant, właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej People of Progress, zwraca z kolei uwagę na konieczność dopasowania do potrzeb i podnoszenia jakości szkoleń.
- Wbrew wszelkim zapowiedziom rynek szkoleń rozwija się, zmienia i dostosowuje do potrzeb przedsiębiorców. Jest to konieczne, ponieważ wymagania na rynku stale rosną - liczą się autorskie, ciekawe programy i doświadczeni, wykształceni trenerzy. Do nowych trendów należą projekty mentorskie, międzykulturowe, uwzględniające także różnice międzypokoleniowe - mówi ekspert.
Dlaczego warto się szkolić?
- Szkolenia to konieczność, ponieważ rozwijają umiejętności i kompetencje, poszerzają wiedzę i przez to budują przewagę konkurencyjną. Dziś, gdy tempo zmian jest ogromne nie można sobie pozwolić na stanie w miejscu i stosowanie „sprawdzonych" metod. One już po prostu nie działają. Dlatego konieczne jest doszkalanie się i stałe podnoszenie własnego poziomu - podkreśla Dariusz Milczarek, managing partner Sandler Training Polska.
Uczestnictwo w szkoleniach zapewnia również szereg praktycznych korzyści, możliwych do wykorzystania od zaraz.
- Szkolenia, dzięki profesjonalnie opracowanym przykładom, mogą stanowić źródło inspiracji. Ponadto w ich trakcie mamy możliwość pracy z ekspertem, który pomaga rozwiązywać na bieżąco problemy. Jest to też świetna okazja do konfrontacji naszych doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia oraz odkrywania skrótów, narzędzi do robienia czegoś, co zajmowało nam do tego pory zdecydowanie za dużo czasu - zaznacza Aneta Gawęcka-Malec, training manager w firmie Hexcode.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (0)