Firma » Reklama
Ale jaja! Zderzaki zachęcają do outdooru!
Zobacz więcej zdjęć » |
Przez pierwsze dwa tygodnie stycznia odbiorcy mogli zobaczyć cztery layouty kampanii teaserowej, obejmującej swoim zasięgiem główne aglomeracje Polski. Kampania została przeprowadzona
na 300 cityboardach należących do Cityboard Media (najpopularniejszy format 6x3m, nośnik o powierzchni 18 m2), zlokalizowanych w największych miastach Polski (m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, na Śląsku, czy w Trójmieście) oraz 30 nośnikach typu Motorway 12x4m (48 m2) firmy Jet Line, rozlokowanych przy najważniejszych trasach w kraju (np. Poznań-Berlin, Warszawa-Katowice czy Gdańsk-Szczecin).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Teasery wywołały ogromne zainteresowanie i zamieszanie, zaś pomysły na wyjaśnienie zagadkowych haseł na nośnikach przeszły oczekiwania samych autorów. „Czy ta reklama zachęca do badań profilaktycznych?”, „Może to promocja firmy drobiarskiej?” – to zaledwie ułamek nadesłanych komentarzy.
„Spodziewaliśmy się takiego odzewu, bo już przygotowując projekt kreacji położyliśmy ogromny nacisk na to, aby był on zgodny z zasadami opisanymi przez klasyka branży – Davida Bernsteina” – mówi Kamila Rudnik, Specjalista ds. PR Cityboard Media. “Eksponowane plakaty z hasłami „Pokaż dekolt!”, „Pokaż jaja!”, „Pokaż wałek!” oraz „Pokaż zderzaki!” zwracały na siebie uwagę nasyconymi kolorami, krótkimi i intrygującymi, a według niektórych nawet kontrowersyjnymi hasłami, wyraźną czcionką oraz nieskomplikowaną, ale przyciągającą wzrok grafiką.” – dodaje. Najważniejszym celem pierwszego etapu akcji było praktyczne przypomnienie klientom o tym, jak wielką rolę w całości kampanii ma jakość projektu graficznego.
W połowie stycznia teasery zostały zastąpione rozwiązaniem. W drugiej części kampanii głównym zamierzeniem było pokazanie odbiorcom, że reklama zewnętrzna to doskonałe medium dla każdej branży. „Outdoor dociera do określonych grup docelowych, dlatego projekt plakatu i wybór lokalizacji mają kluczowe znaczenie.
Zarówno teasery jak i rozwiązania pojawiły się w starannie wybranych miejscach, adresowanych do poszczególnych branż: odzieżowej i FMGC w miastach, motoryzacyjnej i budowlanej na wylotach z miast i dojazdach do nich” – podkreśla Agnieszka Maszewska, PR Manager Jet Line.
„Również w tej części kampanii odwołaliśmy się do najlepszych wzorów tworzenia projektów graficznych, powiązaliśmy teaser z rozwiązaniem, bawiąc się obrazkami symbolizującymi poszczególne branże, słowem i konwencją, co pozwoliło nam wzmocnić przekaz bez przeładowania kreacji tekstem” – uzupełnia.
Inicjatywa twójoutdoor.pl już od listopada 2011 roku przekonuje, że reklama zewnętrzna jest skuteczną i atrakcyjną formą komunikacji. W dobie tak dynamicznej fragmentaryzacji mediów outdoor staje się medium znakomicie budującym wysoki zasięg, co w powiązaniu z wysoką częstotliwością kontaktu jest bardzo atrakcyjne dla reklamodawców. Warto też jeszcze raz przypomnieć, że reklama zewnętrzna doskonale wpisuje się w mobilny model współczesnego świata. Poruszający się po mieście, aktywni i mobilni odbiorcy (czyli najważniejsza dla reklamodawców grupa docelowa) poza biurem czy domem są bardziej otwarci na kontakt z otoczeniem i zwracają większą uwagę na prezentowane treści. Outdoor działa przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, a jego cechy to m.in. stała widoczność i brak deklaratywności. Właściwie przygotowany pod względem graficznym plakat, umieszczony na nośniku dedykowanym grupie docelowej, przyciąga uwagę i zwiększa zapamiętywanie treści. Potwierdzeniem skuteczności outdooru jest zauważalna na nośnikach reklamowych tendencja: najwięksi gracze na rynku z segmentu B2B, stale korzystający z reklam OOH, rekomendują tę formę reklamy swoim partnerom biznesowym – firmom z kategorii małych i średnich przedsiębiorstw – np.: w ramach nagrody.
Zapraszamy na www.twójoutdoor.pl, gdzie dostępne są zarówno ogólne informacje o reklamie zewnętrznej jak i dobra praktyka – case study oraz inspirujące przykłady skutecznego wykorzystania outdooru do komunikacji marketingowej.
Nadesłał:
KamilaRudnik
|
Komentarze (0)