Technologie » Internet
AliExpress z nową platformą Connect
W czasach po pandemii, która wstrząsnęła światem, powoli wracamy do normalności, ale konsumenci upodobali sobie nowy sposób robienia zakupów online i nic nie wskazuje na to, że powrócą do starych nawyków. W odpowiedzi na potrzeby klientów, AliExpress – globalna platforma e-commerce, wprowadza na rynek całkowicie nowy model sprzedaży, który zmienił branżę detaliczną i przekształcił krajobraz
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
e-handlu w Chinach.
When The East Meets The West
29 czerwca AliExpress zorganizował swoje pierwsze wirtualne warsztaty zatytułowane „When The East Meets The West”. W ramach warsztatów poświęconych zjawisku livestreamingu i wykorzystaniu go jako nowego narzędzia sprzedaży można było poznać ambasadorów nowej platformy AliExpress z Chin, Polski, Hiszpanii i Ukrainy, którzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach związanych z prowadzeniem transmisji na żywo. Użytkownicy AliExpress Connect wymienili się swoimi wnioskami dotyczącymi handlu społecznościowego oraz trendów związanych ze sprzedażą online.
Aby powtórzyć sukces chińskiego modelu sprzedaży społecznościowej na rynkach europejskich, AliExpress zapewnia nie tylko narzędzia i infrastrukturę, ale także platformę do dzielenia się wiedzą – Connect.
„Livestreaming staje się coraz bardziej popularny, ze względu na zacieranie się granicy między rozrywką
a zakupami. To nowe zjawisko zwane jest rozrywką zakupową. Zaspokajając pragnienie konsumentów dotyczące nowych treści cyfrowych i interakcji online, transmisje na żywo szybko stają się jednym
z najbardziej skutecznych sposób sprzedaży, ponieważ wymagają zaangażowania ze strony klientów. Jako jedni z pionierów trendu rozrywki zakupowej, chcemy wprowadzić ten nowy model biznesowy na nasze kluczowe rynki, aby zarówno twórcy internetowi, jak i sprzedawcy mogli korzystać ze wszystkich zalet platformy Connect”- powiedział Wang Mingqiang, dyrektor generalny AliExpress.
Transmisja na żywo - nowy model biznesowy i możliwość rozwoju kariery
Podczas warsztatów ambasadorzy AliExpress opowiedzieli jak rozpoczęli współpracę z AliExpress i jak to zmieniło ich życie.
• Queenie wcześniej pracowała w Stanach Zjednoczonych w sklepie z perukami, ale po powrocie do domu na Chiński Nowy Rok musiała tam zostać. Szybko zyskała sławę, sprzedając peruki zagranicznym konsumentom za pośrednictwem transmisji na żywo. Ta niepowtarzalna okazja nie tylko otworzyła przed nią nowe drzwi kariery, ale także spełniła jej marzenie o byciu gwiazdą.
• Paulina Szlak, polska studentka inżynierii lądowej wraz z Hiszpanem Gonzalo Mendazą, specjalistą ds. marketingu opowiedzieli o tym, jak udało im się pogodzić pasję z pracą i studiami oraz jak można wcielać się w różne role żonglując na zmianę pracą w biurze, pracą w social mediach oraz życiem studenckim.
• Dima Romashko, były prawnik z Ukrainy, jest kolejną osobą, której livestreaming zmienił życie
o 180 stopni. Dzięki transmisjom na żywo stał się gospodarzem popularnego polsko-ukraińskiego telewizyjnego kanału muzycznego Music Box UA.
W warsztatach wzięła udział również Mancy, która poprowadziła transmisję na żywo z Taobao Live Alibaba, aby zademonstrować, jak wygląda livestreaming w Chinach. Mancy zajmuje się sprzedażą owoców
i warzyw, nawiązując współpracę z rolnikami. Dzięki doświadczeniu w handlu świeżymi produktami oraz ogromnej rzeszy fanów, kiedyś podczas jednej transmisji udało jej się sprzedać aż 6 ton daktyli.
Podsumowanie warsztatów można obejrzeć tutaj: https://youtu.be/MC2SyPkAyPo
AliExpress jest motorem wzrostu trendu transmisji na żywo w Europie
AliExpress uruchomił nową wersję aplikacji livestreaming w lipcu 2019 r., przeprowadził już ponad
10 000 transmisji na żywo, w ośmiu różnych językach - angielskim, rosyjskim, hiszpańskim, portugalskim, francuskim, włoskim, polskim i ukraińskim. Transmisje dostępne są w różnych formach, np. pokaz mody, testy urządzeń cyfrowych, demonstracja biżuterii, pokazy sprzętu gospodarstwa domowego, etc. AliExpress Connect przyciągnął prawie 30 milionów odbiorców z całego świata.
Nadesłał:
Mateusz Rogowski
|
Komentarze (0)