Technologie » Internet
Arena.pl konsekwentnie rośnie
W podanym okresie marketplace odwiedziło ponad 3.5 mln kupujących, generując blisko 28.5 mln odsłon. Liczba dokonanych transakcji wyniosła ponad 97.000 względem ok. 6.000 w III kwartale 2017 r., prezentując piętnastokrotny wzrost r/r. Znacznej zwyżce podległa również liczba sprzedawców, która wzrosła ponad sześciokrotnie r/r i aktualnie wynosi ok. 2.000 przedsiębiorców oferujących katalog blisko 2 mln produktów w 7 głównych kategoriach Arena.pl.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Działania wykonane w minionych trzech kwartałach potwierdzają stanowczość Arena.pl w realizacji strategii wzrostu w kluczowych obszarach, czyli liczbie odwiedzających platformę, zakupionych produktów, dołączeniu nowych i rzetelnych sprzedawców oraz wzrostu udziału wejść organicznych i bezpośrednich w porównaniu do całości odsłon.
Platforma zakupowa Arena.pl z sukcesem realizuje plany dot. dywersyfikacji źródeł ruchu z naciskiem na organiczne i bezpośrednie wejścia użytkowników. W III kwartale 2018 roku ich udział – w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku – jest wyższy o ponad 500%. Jest to związane z coraz większą rozpoznawalnością marki oraz systematycznie powiększającą się bazą stałych użytkowników.
Bezpieczeństwo transakcji
Arena.pl oferuje kupującym unikalny model e-zakupów, polegający na zaproszeniu do współpracy tylko sprawdzonych i rzetelnych sprzedawców, którzy są zainteresowani długofalową współpracą. Co więcej, platforma zaprasza tylko takich partnerów, którym zależy na utrzymaniu wysokiej jakości obsługi kupującego. Dodatkowo, każdy z nich przechodzi dokładną weryfikację przed dołączeniem do grona partnerów Arena.pl. W praktyce sprawdzana jest historia funkcjonowania firmy w biurach informacji gospodarczej oraz bazach CEIDG i KRS. Aktywne podmioty poddawane są analizie jakościowej oferowanego asortymentu, weryfikowane są również opinie kupujących o danym sprzedawcy. Handlujący na platformie są również zobowiązani przejść bezpłatną integrację z operatorem płatności internetowych PayU, w celu zapewnienia bezpieczeństwa transakcji.
- Byliśmy i jesteśmy blisko naszych sprzedawców, co świetnie pokazuje 6-krotny wzrost liczby partnerów, którzy dołączyli do grona Arena.pl. Co ważne, spółka nie prowadziła żadnych proaktywnych działań w kierunku ich pozyskania, a po III kwartale osiągnęliśmy wynik ponad 2.000 przedsiębiorców oferujących swoje produkty – komentuje Sławomir Kubicki, wiceprezes Arena.pl.
Platforma wspiera sprzedawców w realizacji ich planów biznesowych, ale też ulepsza ofertę w odpowiedzi na zmiany rynkowe. W tym celu, zostały podjęte dodatkowe działania, takie jak wprowadzenie programu "WY na pierwszym miejscu", w którym uczestnicy korzystają z bezpłatnego wystawienia przedmiotów. Prowizja jest pobierana tylko w momencie sprzedaży produktu i należy do najniższych na rynku. Dodatkowo, dzięki współpracy z PayU sprzedawcy mają dostęp do odroczonych płatności, takich jak „płacę później” czy „zakupy na raty”, a w planach są kolejne integracje z innymi operatorami. Platforma prowadzi również intensywne działania marketingowe, promocję poszczególnych kategorii produktowych oraz działania PR. Pozycjonuje i optymalizuje serwis w wyszukiwarce Google, zwiększając w ten sposób ruch na stronie. Dodatkowo, partnerzy są zwolnieni z kosztów obsługi płatności online. Dzięki tym udogodnieniom coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na podjęcie współpracy z Arena.pl.
Rozwój technologii napędza wyniki platformy
Pogłębianie relacji ze sprzedawcami i kupującymi, ciągła praca nad poprawą jakości obsługi i inwestycje w obszarze technologii wpływają na funkcjonalność i bezpieczeństwo oferowanych rozwiązań. Są to główne narzędzia umożliwiające dalszy rozwój modelu marketplace’u. Skuteczność obranej strategii potwierdza rosnąca liczba użytkowników – 3.5 mln internautów odwiedziło już platformę w III kwartale 2018 r., generując blisko 28.5 mln odsłon. Z zakupów na Arena.pl korzysta o 250% więcej osób niż w analogicznym okresie 2017 roku. Znaczący wzrost jest obserwowany również w liczbie dokonanych transakcji, która wyniosła 97.147 względem 6.195 w III kwartale 2017 r., prezentując ponad piętnastokrotny wzrost r/r.
Na platformę została wprowadzona autorska technologia data science, która zyskała już wierne grono zwolenników, ułatwiając wybór najpopularniejszych przedmiotów wybieranych przez polskich internautów. Rozwijane procesy robotyzacji oraz zastosowania sztucznej inteligencji, w dłuższej perspektywie powinny się przełożyć na wzrost efektywności platformy i znaczne ułatwienie podejmowania wyborów zakupowych kupującym.
Wyniki Arena.pl za III kwartał 2018 roku (w odniesieniu do III kwartału 2017):
- Znaczący wzrost liczby odwiedzających platformę do poziomu ponad 3.5 mln - 250% wzrost r/r.
- Wysokie wskaźniki odsłon: 28.5 mln - wzrost o 360% r/r.
- Liczba sprawdzonych sprzedawców wzrosła ponad 6-krotnie r/r, osiągając wynik 2.153.
- Arena.pl oferuje katalog blisko 2 mln produktów w 7 głównych kategoriach portalu.
- Efekt dywersyfikacji źródeł ruchu pokazuje znaczący wzrost wejść organicznych i bezpośrednich, które są wyższe o ponad 500 % r/r.
Nadesłał:
prcalling
|
Komentarze (0)