Technologie » Internet
Audi najbardziej lubiane, Mercedes najbardziej angażuje
Do najpopularniejszych marek na Facebooku należą Audi, Kia Motors oraz BMW. Każda z nich ma już ponad 300 tys. fanów, przy czym Audi zbliża się do liczby 400 tys. To właśnie miłośników tej marki przybyło najwięcej od początku 2017 (wzrost liczby fanów na poziomie 8%). Na drugim miejscu pod kątem przyrostu fanów plasuje się Lexus, zaś na trzecim – BMW Polska.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Te 3 marki najwięcej nowych fanów pozyskiwały na początku roku – szczególnie w dwóch pierwszych tygodniach.
Aktywni użytkownicy
Wiadomo jednak, że liczba fanów nie jest najważniejsza. Niezwykle istotne są również wskaźniki zaangażowania, wydźwięk reakcji, czy też odsetek aktywnych fanów. Spośród 10 najpopularniejszych marek samochodowych największy odsetek aktywnych użytkowników mają Mercedes-Benz, Ford, Volkswagen oraz Lexus. Liderem jest Mercedes, którego aż prawie 15% fanów angażuje się w działania na stronie marki. Najsłabiej wypadają natomiast Volkswagen, ŠKODA oraz Kia. W przypadku tych marek aktywnych jest mniej niż 5% ich fanów.
Siła interakcji
Kolejnym istotnym wskaźnikiem jest Social Interaction Index (SII), który pokazuje siłę interakcji użytkowników Facebooka ze stroną. Bierze on pod uwagę posty, komentarze, reakcje i udostepnienia na analizowanej stronie, jak również wspomnienia o niej dokonane przez inne strony lub użytkowników. SII pozwala bezpośrednio porównać strony o różnej wielkości. Najwyższy wskaźnik SII uzyskały strony marek: Mercedes-Benz, Lexus oraz Audi.
Od początku tego roku najwięcej interakcji (suma reakcji, komentarzy, udostępnień oraz wzmianek i postów dodanych przez użytkowników) wywołały strony Mercedesa, Audi oraz Lexusa.
Najczęściej wykonywanymi interakcjami były reakcje fanów (Lubię to, Uwielbiam, Ha Ha itp.). Znacznie rzadziej natomiast pojawiały się komentarze, czy udostępnienia.
Aktywni administratorzy
NapoleonCat sprawdził również, które marki wykazują się największą aktywnością na własnych stronach. W tej kategorii zdecydowany prym wiedzie Ford, wyprzedzając marki Kia i Hyundai. Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, iż te marki wcale nie publikują najwięcej postów, ale angażują się w dialog ze swoimi fanami. Najwięcej na swoich stronach opublikowali natomiast Mercedes oraz Kia.Na stronach marek motoryzacyjnych najczęściej publikowane są posty ze zdjęciem, filmem lub te, zawierające link.
Miłośnicy motoryzacji i fani marek samochodowych są najbardziej aktywni w godzinach wieczornych. Największe zaangażowanie przypada bowiem na godziny 19-23. Powinna być to istotna informacja dla marek, które nadal najwięcej postów udostępniają w ciągu dnia (szczególnie w godzinach 10-15), a wystarczyłoby zaplanować publikację na godziny największej aktywności użytkowników. Podobnie sytuacja wygląda z najbardziej angażującymi dniami publikacji. Marki najwięcej publikują w poniedziałki i piątki podczas gdy najwyższy wskaźnik zaangażowania fanów przypada na czwartki i soboty.
W opracowaniu zostały uwzględnione strony, które są skatalogowane w zakładce Rankingi, na stronie NapoleonCat.com. Jeśli brakuje tam jakiegoś profilu lub któryś z nich powinien znaleźć się w innej kategorii, prosimy o kontakt na hello@napoleoncat.com
NapoleonCat umożliwia szczegółową analitykę dowolnego, publicznie dostępnego profilu na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Google+ i Pinterest oraz pozwala śledzić efekty działań własnych oraz konkurencji. Jeśli chcesz mieć dostęp do danych analitycznych kont społecznościowych, wypróbuj darmowy dostęp do naszego narzędzia.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (0)