Społeczeństwo » Społeczeństwo

Badania rynku i jego cele

Badania rynku i jego cele
Zobacz więcej zdjęć »
Metody te dzielą się na jakościowe i ilościowe. Odpowiednio dostarczają informacji na temat przyczyn zachodzących zjawisk bądź ich ilościowego charakteru. Pozwala to na wydobycie informacji skupiających się w obrębie różnych zagadnień.


Skupiając uwagę na rozwoju należy w po pierwsze zdefiniować, czym rozwój jest i co oznacza, a następnie określić działania, które przybliżą nas do jego realizacji. Podejmując działania nakierowane na poprawę faktycznej sytuacji należy podjąć się obiektywnej oceny prowadzonych działań, a w tym celu można wykonać badania rynku.

Widzieć więcej to wiedzieć więcej

W celu skutecznego i efektywnego działania należy pozyskać rzetelną wiedzę na temat pozycji firmy, a w tym wydobyć informacje dotyczące:

  • potrzeb i motywacji konsumentów;
  • informacji na temat potencjalnych klientów;
  • konkurencji;
  • reakcji rynku na oferowane produkty.

Informacje te można wydobyć w drodze badań rynku, które pozwalają na wieloaspektowe ujęcie badanego tematu, a przy tym wskażą zależności między poszczególnymi zmiennymi, które ujawniają się w procesie badawczym.

 

Zmienność rynku a powtarzalność badania

Zwracając uwagę na narastające wymagania rynku wobec przedsiębiorców warto zwrócić uwagę na badania, które pozwolą:

  • rozszerzyć perspektywę patrzenia;
  • wydobyć informacje, z zebranych danych;
  • dostosować podejmowane działania względem odbiorców rynku;
  • odkryć wartości konsumentów.

Przeprowadzając badania należy pamiętać o ich regularnym powtarzaniu jako że rynek ciągle się zmienia, a zmiany, które na nim zachodzą są dynamiczne. Stąd pozyskane wyniki tracą swoją aktualność wraz z zachodzacymi przemianami.

 

Metody stworzone dla wydobywania wiedzy

Badania rynku wykorzystując wyspecjalizowane metody mają szansę na wydobycie najważniejszych informacji, które pozwolą na zrozumienie istoty zachodzących zjawisk. Do takich metod należą: m.in.

  • wywiady telefoniczne CATI;
  • panele konsumenckie;
  • ankiety papierowe;
  • indywidualne wywiady pogłębione;
  • zogniskowany wywiad grupowy.

Metody te dzielą się na jakościowe i ilościowe. Odpowiednio dostarczają informacji na temat przyczyn zachodzących zjawisk bądź ich ilościowego charakteru. Pozwala to na wydobycie informacji skupiających się w obrębie różnych zagadnień.

 

Aby wiedzieć należy działać

W obrębie badań rynku można powiedzieć, iż podejmowane działania skupiają się na wydobyciu maksymalnej ilości informacji przy wykorzystaniu wszystkich możliwych dróg ich otrzymania. Należy podkreślić, iż są to działania wieloetapowe nastawione na wydobywanie informacji oraz ich pogłębianie w zgodzie z przyjętym celem badania. Badacz ma za zadanie czuwać nad realizacją tego celu przy wybraniu odpowiednich narzędzi badawczych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Badania Rynku

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »