Gospodarka » Bezpieczeństwo
Bądź widoczny na drodze!
Niemal 135 tysięcy opasek odblaskowych otrzymają Polacy w związku z akcjami Goodyeara na rzecz polepszania bezpieczeństwa na polskich drogach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Specjalny prezent od firmy Goodyear to elementy akcji „Bądź widoczny na drodze” oraz „Bezpieczne drogi Podkarpacia”, które mają polepszyć widoczność pieszych i rowerzystów zwłaszcza po zmierzchu. W poprzednim numerze tygodnika „Motor” ukazał się raport na temat bezpieczeństwa pieszych w nocy, który pokazał ogromną skalę problemu. Co trzeci wypadek, do którego dochodzi na polskich drogach, to tzw. najechanie na pieszego. W 2007 roku aż 35% osób zginęło z tego powodu. W konfrontacji z pojazdem, pieszy praktycznie nie ma szans, które dodatkowo maleją po zmroku, gdy staje się on gorzej widoczny.
„Goodyear, dzięki nowoczesnym technologiom oraz ponad stuletniemu doświadczeniu, od początku swojej działalności jest kojarzony z bezpieczeństwem. Cieszymy się, że możemy być partnerem akcji ‘Bądź widoczny na drodze!’ oraz 'Bezpieczne Drogi Podkarpacia'. Jestem przekonany, że przyniosą one wymierne efekty i zmaleje liczba wypadków, związanych ze słabą widocznością pieszych oraz rowerzystów na polskich drogach” – powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor ds. Marketingu Grupy Goodyear Polska.
Jak pokazują statystyki słabo widoczni piesi są równie dużym zagrożeniem na polskich drogach jak piraci drogowi. Kierowcy jadący na światłach mijania w dobrych warunkach pogodowych, są w stanie dostrzec pieszego lub rowerzystę dopiero w odległości 40 metrów. Na tak krótkim odcinku kierujący pojazdem nie jest w stanie podjąć decyzji o hamowaniu, a następnie wyminąć pieszego. Dla porównania człowiek z opaska odblaskową jest widoczny już z odległości 100-150 m, nawet przy światłach mijania.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 26 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Komentarze (3)
Już kilka razy jadąc wieczorem samochodem o mało co nie potrąciłem człowieka.
Albo jedna osoba idzie na czarno ubrana w nocy albo idą grupką, nie jeden za drugim, tylko tarasują jeden pas. Tacy ludzie wcale nie myślą!!
Masz rację masper, ludziska nie myślą jeden z drugim chociaż latarkę by se wziął żeby go widać było.
I co z tego że Goodyear rozda te opaski, jak znając życie ludziska i tak ich nie będą nosić - tylko nie wiem dlaczego - może obciach nosić te opaski? Tylko debile nie myślą i ubierają się na czarno i idą wieczorem nieoświetloną drogą a później psioczą na kierowców.