Firma » Bankowość
Bancassurance się zmienia – wzrost znaczenia Klientów i ich potrzeb. Podsumowanie IX Forum Assistan
W dniu 12 maja 2015 roku prawie stu ekspertów z branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej omawiało aktualne zmiany i wyzwania rynku bancassurance oraz ich wpływ na procesy sprzedaży i obsługę klienta.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W ostatnich miesiącach branża bancassurance gorąco dyskutowała o zmianach, jakie niesie za sobą wejście w życie Rekomendacji U przygotowanej przez KNF. Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich podsumował aktualne wyzwania, jakie stoją przed polskim rynkiem bankowym wywołane zarówno Rekomendacją U, jak i zmianami kursu CHF. W tak zmieniającej się rzeczywistości jeszcze większą uwagę należy poświęcić interesom i potrzebom ubezpieczeniowym Klienta bankowego. O tym, jak na nowo budować relacje z klientami i odpowiedzieć na ich oczekiwania, mówił podczas Forum Assistance Piotr Popowski, Partner w Ernst&Young, bazując na wynikach badania Global Consumer Insurance Survey EY 2014.
Kolejna prezentacja przeprowadzona przez Annę Kozłowską-Pietraszko, PR&Marketing Manager Europ Assistance Polska oraz Krzysztofa Szczerbacza, Senior Project Managera ARC Rynek i Opinia, dotyczyła właśnie tego, jak klienci postrzegają rynek bancassurance. Podczas prelekcji przedstawiono wyniki badania mystery shopping, którego celem było zbadanie rodzaju ubezpieczeń oferowanych w bankach i określenie poziomu wiedzy konsultantów bankowych na temat ubezpieczeń.
- Ogólnopolskie Badanie Bancassurance pokazuje nam, jak konsultanci bankowi i finansowi są przygotowani do sprzedaży ubezpieczeń i jaka jest jakość komunikacji w zakresie bancassurance. Ponadto możemy zobaczyć, jakie produkty ubezpieczeniowe są najpopularniejsze wśród osób, które kupiły je w banku. Informacje i wnioski, jakie płyną z raportu pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania ubezpieczeniowe klienta bankowego, a także usprawnić proces jego obsługi w kanale bancassurance. – powiedziała Anna Kozłowska-Pietraszko, PR&Marketing Manager w Europ Assistance Polska.
Podczas spotkania zostały również przedstawione rozwiązania technologiczne wspierające sprzedaż produktów ubezpieczeniowych. Bartłomiej Śliwa, Prezes, NCR Polska przybliżył możliwości wykorzystania bankomatu jako dodatkowego kanału sprzedaży.
Ubezpieczenie jako produkt wyróżniający ofertę banku na rynku
Czy wykorzystanie produktów ubezpieczeniowych może przełożyć się na atrakcyjność oferty bankowej? Jakie korzyści płyną z takiej synergii i jak to wpływa zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klientów? Studium przypadku, na przykładzie produktu „Pakiet Bardzo Pomocny do Konta 360” zostało przedstawione przez Tomasza Misiaka, Dyrektora Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej Bank Millennium i Joannę Nadzikiewicz, Dyrektor Handlową Europ Assistance Polska.
Wszystkie tematy poruszone podczas IX Forum Assistance stanowiły podstawę do dyskusji na temat wykorzystania potencjału biznesowego bancassurance w nowym otoczeniu rynkowym. Moderatorem dyskusji był Tomasz Dymowski, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ofertą Produktową Raiffeisen Polbank, a w panelu zasiedli Dorota Binich, Dyrektor Departamentu Produktów Bankowych Expander, Piotr Czublun, Partner Czublun Trębicki Kancelaria Radców Prawnych, Wojciech Nowak, Menedżer ds. Dystrybucji Produktów Ubezpieczeniowych w Bank Zachodni WBK, Kamil Parzuchowski, Key Account Manager Bancassurance Europ Assistance Polska oraz Wojciech Rybak, Prezes Zarządu Millenium Leasing.
- Forum Assistance na stałe wpisało się w kalendarz imprez branżowych środowiska finansowego. Już po raz dziewiąty spotkaliśmy się w celu omówienia aktualnej sytuacji na rynku usług bancassurance. Tegoroczne Forum było o tyle wyjątkowe, że rok 2015 będzie upływał pod znakiem zmian dostosowawczych, zarówno w branży bankowej, jak i ubezpieczeniowej. Nowe rekomendacje i zasady regulujące rynek bancassurance sprawiają bowiem, że stajemy przed nowymi wyzwaniami i zadaniami, w tym zwróceniem jeszcze większej uwagi na interes i potrzeby ubezpieczeniowe Klienta bankowego. – powiedział Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
Forum Assistance organizowane jest od 2007 roku i każdego roku gromadzi ponad 100 ekspertów branży ubezpieczeniowej i bankowej. Corocznie konferencja koncentruje się wokół aktualnych trendów rynkowych z branży bancassurance. Partnerami medialnymi wydarzenia byli: Dziennik Ubezpieczeniowy, Gazeta Ubezpieczeniowa, Gazeta Finansowa, Miesięcznik Ubezpieczeniowy, Miesięcznik Finansowy BANK, oraz portale bankier.pl, aleBank.pl, gf24.pl, prnews.pl
Nadesłał:
Europ Assistance Polska
|
Komentarze (0)