Gospodarka » Żywność

Biedronka w prasie, Tesco w internecie – ranking marek sieci handlowych

Biedronka w prasie, Tesco w internecie – ranking marek sieci handlowych
Zobacz więcej zdjęć »
Biedronka trzeci raz z rzędu została najpopularniejszą siecią handlową i nadal utrzymuje wyraźną przewagę nad konkurentami. Na podium znalazły się także Tesco i Carrefour – wynika z rankingu Top Marka, przygotowanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Biedronka zdominowała zestawienie na temat medialności sieci handlowych – osiągnęła dwukrotnie wyższy wynik niż marka, która zajęła drugie miejsce. Dzięki największej liczbie punktów przyznanych za liczbę publikacji oraz zasięg Biedronka uplasowała się przed brandami: Tesco (różnica aż 60 punktów), Carrefour, Lidl i Społem. Jednak to Carrefour otrzymał największą notę za wydźwięk materiałów – aż 29 proc. z nich miało pozytywne nacechowanie. O sieci handlowej pisano głównie w nawiązaniu do otwarć nowych placówek oraz modernizacji już istniejących. Z kolei liderowi raportu dziennikarze dużo miejsca poświęcili w kontekście procesów deflacyjnych oraz pogarszającej się kondycji finansowej. Nie brakowało także informacji o ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej czy obchodach jubileuszu 20-lecia.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Analizowane materiały zostały oszacowane pod kątem ekwiwalentu reklamowego. Kwota, jaką Biedronka musiałby wydać, gdyby publikacje w prasie były reklamą, przekroczyła 215 mln złotych. AVE dla Tesco wyniosło ponad 125 mln złotych, a dla Carrefour 36 mln złotych mniej.

Pod względem liczby publikacji w internecie na prowadzenie wysunęło się Tesco (28,5 tys. materiałów), które uplasowało się przed Biedronką (23,5 tys.) oraz Lidlem (11,3 tys.). W topowej piątce nie zabrakło sieci Auchan oraz Carrefour.

Najwyższy odsetek doniesień medialnych zamieszczonych na portalach regionalnych odnotowano w przypadku Tesco (70 proc.). Serwisy specjalistyczne najwięcej uwagi poświęciły brandom Auchan (41 proc.) i Carrefour (43 proc). Z kolei na blogach najczęściej można było znaleźć informacje na temat Lidla (14 proc.) i Biedronki (12 proc.). 

Tesco było też najpopularniejszą siecią handlową w mediach społecznościowych. Na temat marki ukazało się 282,5 tys. wpisów i komentarzy, z czego 60,5 proc. na Facebooku, a 31,5 proc. na Twitterze. Biedronka była nieco mniej popularna w social media – 187,3 tys. materiałów. Tuż za podium znalazły się Lidl (95,7 tys.) i Carrefour (56,4 tys.). Zestawienie pięciu najczęściej wzmiankowanych brandów zamyka Żabka z wynikiem 51,8 tys. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »