Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko
Biedronka wspiera ekologiczną podróż śmieciarki Mieci po polskim wybrzeżu
Jak wygląda proces recyklingu? Dlaczego warto segregować plastikowe butelki? Na te oraz podobne pytania, odpowiedzi uzyskają turyści wypoczywający nad polskim morzem dzięki ekologicznej kampanii edukacyjnej.
Sieć sklepów Biedronka zaprasza na wakacyjną trasę mobilnej strefy edukacyjnej – Mieci – między innymi do Łeby, Władysławowa i Helu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Miecia to wyjątkowa żółta śmieciarka, która pełni rolę mobilnej interaktywnej wystawy ukazując w nowoczesny sposób zasady recyklingu. Przy jej drzwiach wejściowych zawieszona jest zgniatarka, dzięki której każdy chętny ma możliwość zgniecenia butelki, wyrzucenia jej do żółtego kosza i rozpoczęcia w ten sposób drogi butelki do pełnego recyklingu. W efekcie można nie tylko zobaczyć jak wygląda ten proces, ale również dotknąć powstałe w taki sposób tworzywo. Najmłodsi zwiedzający ucieszą się z możliwości zabawy na zamontowanej na górze pojazdu zjeżdżalni, a poprzez rożnego rodzaju gry zręcznościowe będą mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat segregacji odpadów.
Poszanowanie środowiska jest jednym kluczowych priorytetów sieci Biedronka. W związku z wakacjami zachęcamy turystów do zwrócenia uwagi na kwestie recyklingu plastiku oraz czystości mórz i plaż, na których wypoczywamy. Plastik nie tylko zaśmieca wybrzeża, ale też szkodzi zwierzętom morskim. Chcemy wspierać kształtowanie pozytywnych nawyków dotyczących recyklingu zwłaszcza wśród najmłodszych. Dlatego zdecydowaliśmy się kolejny raz zostać partnerem organizowanej przez Rekopol akcji edukacyjnej „Działaj z impetem”, której elementem jest śmieciarka Miecia - Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Ochrony Środowiska sieci Biedronka
Trasa Mieci obejmuje 7 nadmorskich miejscowości. Przedostatni przystanek będzie w Jastarni (24 lipca), a w dniach 25-31 lipca Miecia zaparkuje na promenadzie w Helu.
Biedronka dba nie tylko o plaże i morza, jest również partnerem inicjatywy Czyste Tatry. Celem tego cyklicznego projektu jest ochrona najwyższego pasma polskich gór oraz edukacja ekologiczna przez akcję ich sprzątania. W sobotę 22 sierpnia na szlaki Tatr wyruszą wolontariusze, by wziąć udział w wielkim porządkowaniu, realnie poprawiając czystość Tatr.
Sieć Biedronka poza działaniami edukacyjnymi, realnie obniża zużycie plastiku. Przykładowo, w wyniku odchudzenia butelek wody Polaris, w latach 2017-2019 roku ograniczono zużycie plastiku o około 440 ton rocznie. Dodatkowo aż 90% odpadów wytwarzanych podczas działań operacyjnych sklepów sieci Biedronka poddawanych jest procesom odzysku.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Komentarze (0)