Firma » Biznes

Bitwa na hasła wyborcze trwa! Które jest najpopularniejsze w Internecie?

Bitwa na hasła wyborcze trwa!  Które jest najpopularniejsze w Internecie?
Zobacz więcej zdjęć »
Hasło wyborcze PO jest o 17% bardziej medialne niż hasło wyborcze PiS.- tak wynika z najnowszego raportu dotyczącego medialności haseł wyborczych w Internecie, opracowanego przez zespół MediaMon- Monitoring Mediów Internetowych Online.

Każda partia lansuje swoje hasło wyborcze. W pocie czoła układali je wybitni spindoktorzy, „spece od wizerunku” , jak i członkowie sztabów wyborczych. Każdy z nich sądził, że to jego hasło jest najlepsze i pociągnie za sobą sukces medialny i wyborczy. A jak jest w rzeczywistości?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Firma Cognitum- dostawca narzędzia do monitorowania mediów internetowych Mediamon opracowała krótki raport dotyczący medialności haseł wyborczych poszczególnych partii w Internecie. Badanie dotyczy okresu od 10.09 (czyli momentu zmiany hasła wyborczego przez PO) do 24.09. 2011.  

W tym czasie w Internecie opublikowanych zostało  921 artykułów i komentarzy w których występują hasła wyborcze sześciu wiodących ugrupowań politycznych biorących udział w wyborach. Są to: Platforma Obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość,  Polskie Stronnictwo Ludowe, Sojusz Lewicy Demokratycznej, Polska Jest Najważniejsza i  Ruch Poparcia Palikota.

 

Najbardziej medialnym hasłem okazało się „Zrobimy więcej”  Platformy Obywatelskiej, które odnotowało 382 publikacji, znacznie mniej, bo tylko 225 publikacji zawierało hasło wyborcze PiS „Polacy zasługują na więcej”- typowane przez prof.  Jerzego Bralczyka na najlepsze hasło kampanii.

Polska Jest Najważniejsza ze swoim „Wszystko jest możliwe”  uplasowała się na trzecim miejscu  ze 107 publikacjami, a hasło wyborcze PSL „ Człowiek jest najważniejszy” odnotowało tylko o jedną publikację mniej.  Hasło Sojuszu Lewicy Demokratycznej „Jutro Bez Obaw” zostało użyte w 90 artykułach i komentarzach, a „Jestem w Polityce nie dla pieniędzy” lansowane przez Ruch Poparcia Palikota odnotowało jedynie 11 publikacji.

 

Procentowe udziały newsów i komentarzy z poszczególnymi hasłami w ogólnej liczbie publikacji wynosiły:

PO- 41%, PiS- 24%, PJN- 12%, PSL- 12%, SLD- 12% i RPP- 1%

 

Biorąc pod uwagę rozkład materiałów zawierających hasła wyborcze w czasie zauważamy, że trzy ugrupowania odnotowały znaczące wzrosty w poszczególnych okresach.

Prawo i Sprawiedliwość największą liczbę artykułów odnotowało 18 września i było ich aż 54. W tym dniu miała miejsce konwencja wyborcza PiS, podczas której ekolodzy z Greenpeace w czasie wystąpienia Jarosława Kaczyńskiego zjechali na linach nad scenę z transparentami nawiązującymi do hasła wyborczego PiS „Polacy zasługują na więcej- czysta energia”. Wydarzenie zyskało duży oddźwięk medialny.

Znaczący wzrost publikacji dotyczących hasła wyborczego Platformy Obywatelskiej notujemy w dniach 19.09-21.09. Jak wynika z treści artykułów, wzrost ten spowodowany był rozpoczęciem kolejnej fazy kampanii PO- Donald Tusk wyruszył w Polskę autobusem, którym aż do wyborów będzie odwiedzał Polskie miasta.

Wysoki „skok” ilości publikacji odnotowała również partia Polska Jest Najważniejsza. Miał on miejsce 15 września, ale nie wiąże się z żadnym konkretnym wydarzeniem medialnym.

 

W badanym okresie średnia dzienna ilość publikacji dla haseł poszczególnych partii wynosiła:

PO- 25,5; PiS- 15;  PSL- 7,1; PJN- 7,1;  SLD- 6; RPP- 0,7 publikacji.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mediamon.pl
http://mediamon.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »