Firma » Biura
Biuro we własnym mieszkaniu
Zobacz więcej zdjęć » |
Po wielu namysłach zdecydowaliśmy się na prowadzenie własnej firmy. Załóżmy, że naszą wymarzoną działalnością jest agencja reklamowa. Zakupiliśmy odpowiedni sprzęt i mamy opracowany dokładny plan działań marketingowych. Prowadzimy właśnie ostatnie rekrutacje i szukamy już powoli zleceń do wykonania. Nie zdecydowaliśmy jednak, gdzie będziemy wykonywać naszą pracę. Z jednej strony zależy nam na oszczędnościach, z drugiej chcemy być postrzegani jako w pełni profesjonalna firma. Czy ulokowanie siedziby naszej firmy w mieszkaniu, które zajmujemy to dobry pomysł? O czym musimy pamiętać?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pierwszą i najważniejszą kwestią jest wielkość naszego mieszkania. Nikt o zdrowych zmysłach nie umieści swojej firmy w kawalerce lub małym dwu pokojowym mieszkaniu. Pomimo naszej pewności o tym, że dla każdego znalazłoby się miejsce, nie jest to dobry pomysł. W dodatku gdy posiadamy jeszcze rodzinę i zwierzęta domowe. Miejsce dla naszej firmy powinno być dostępne wyłącznie dla nas lub zatrudnionych pracowników. Łączenie pomieszczenia do pracy z przestrzenią życiową przyniesie opłakane skutki dla każdej ze wspomnianych sfer naszego życia. W pracy będziemy mniej wydajni, a w życiu prywatnym nie będziemy potrafili zapomnieć o obowiązkach firmowych. Przygotowane pomieszczenie powinno być autonomiczne, a korzystanie z niego regulowane za pomocą godzin pracy. Jeśli nie posiadamy wspomnianych warunków, powinniśmy raczej zrezygnować z dalszych działań mających sprawić, że nasza agencja reklamowa będzie mieścić się w naszym mieszkaniu.
Własny lokal to zdecydowanie mniejsze koszta niż wynajem powierzchni biurowej. Musimy pamiętać, że w największych polskich miastach takich jak Szczecin, Poznań czy Warszawa to często astronomiczne wydatki. W początkowym okresie może to być znacząca różnica i możliwość przeznaczenia zaoszczędzonych pieniędzy na rozwój naszej działalności. Decydując się na własne mieszkanie należy także pamiętać o jego lokalizacji i spodziewanych klientach. W przypadku gdy nasza działalność będzie opierała się na telefonicznym i elektronicznym kontakcie z klientem nie jest to ważny czynnik. Inaczej wygląda to w przypadku konieczności częstych, osobistych wizyt potencjalnych kontrahentów. Powinniśmy raczej zapomnieć o lokalizacji oddalonej znacząco od centrum miasta lub położonej na ponurym blokowisku. Nasza agencja reklamowa powinna wtedy zachęcać klientów także swym położeniem
Powinniśmy pamiętać, że umieszczenie biura w mieszkaniu wpłynie także na wysokość naszych rachunków. Zależnie od wykorzystywanego sprzętu i ilości zatrudnionych pracowników wzrosną opłaty za korzystanie z prądu, wody czy ogrzewania. Musimy się liczyć również z tym, że administrator naszego budynku zadecyduje o większej opłacie za czynsz. Pozytywnym aspektem, równoważącym ponoszone koszty może być jednak możliwość odliczenia części ponoszonych wydatków podczas rozliczenia podatkowego.
Decyzja o połączeniu prywatnego mieszkania i firmowego biura powinna być dokładnie przeanalizowana. Powinniśmy wziąć pod uwagę wszystkie możliwe wydatki oraz korzyści i straty. Musimy w tym przypadku pamiętać o kwestiach trudnych do wyceny takich jak wizerunek czy komfort życia prywatnego. Warto przedyskutować sprawę z rodziną i potencjalnymi pracownikami. Dodatkowy koszt za wynajem może być w ostatecznym rozrachunku niewielką opłatą za spokój w życiu osobistym i rodzinnym.
Nadesłał:
maciej.gut
|
Komentarze (0)