Gospodarka » Opakowania
Biznes odpowiedzialny społecznie – raport Mondelēz International
Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne; ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu - to tylko niektóre przykłady odpowiedzialnych społecznie działań, prowadzonych przez Mondelēz International, których efekty zostały podsumowane w raporcie „Impact Progress Report”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Impact Progress Report”, to coroczne podsumowanie działań, podejmowanych przez Mondelēz International z zakresu społecznej odpowiedzialności - od uprawy surowców, poprzez działania ograniczające bezpośredni wpływ na środowisko naturalne, po odpowiedzialny rozwój nowych produktów.
„Wiodąca pozycja rynkowa w kategoriach czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków to powód do dumy i jednocześnie ważne zobowiązanie wobec konsumentów, partnerów biznesowych ale przede wszystkim wobec środowiska naturalnego, z którego pochodzą surowce do produkcji naszych wyrobów. Dlatego społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi jeden z fundamentów strategii naszej firmy i jest na stałe wpisana w codzienną działalność Mondelēz. Działamy wszędzie tam, gdzie możemy wywrzeć pozytywny wpływ na środowisko
i społeczeństwo” - mówi Janusz Idczak, dyrektor zarządzający Mondelēz Polska i kraje bałtyckie.
Zrównoważona produkcja przekąsek
Preferencje i oczekiwania konsumentów na przestrzeni ostatnich lat zmieniają się. Zdecydowanie wzrosła świadomość właściwego odżywiania się i zdrowego trybu życia. Wysoka jakość produktów i składników utożsamiana jest również ze zrównoważonymi metodami produkcji. Przekłada się to na coraz wyższe wymagania w tym obszarze wobec producentów. MondelēzInternational koncentruje wysiłki na odpowiedzialnym podejściu do produkcji przekąsek oraz ich racjonalnej konsumpcji poprzez kompleksowe programy, współpracę z międzynarodowymi organizacjami oraz społecznościami lokalnymi.
Wśród działań z obszaru zrównoważonej produkcji, Mondelēzudało się zrealizować m.in:
· 100%oleju palmowego, jaki stosujemy pochodzi z certyfikowanych plantacji,
tj. spełniających wymogi organizacji RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil);
· 43%ziaren kakaowca, wykorzystywanych w produkcji marek czekolady takich jak Milka i Cadbury Dairy Milk pozyskano z programu Cocoa Life, który do końca 2018 r. objął ponad 140 tys. farmerów, działających w 1400 społecznościach. Czekolada Milka jest jednym z produktów wytwarzanych w całości z kakao, pochodzącego z programu Cocoa Life; również w Polsce, logo Cocoa Life znajduje się na opakowaniach marki Milka;
· 75%ciastek z portfolio Mondelēz sprzedawanych w Europie Zachodniej produkowane jest ze zboża, uprawianego w ramach programu Harmony. Do 2022roku roczny wolumen zwiększy się do ponad 280 tys. ton, co pozwoli pokryć zapotrzebowanie na pszenicę niezbędną do produkcji całego europejskiego portfoliociastek Mondelēz. Obecnie w lokalnych fabrykach w Płońsku i Jarosławiu produkowane są ciastka
z pszenicy, pozyskiwanej w sposób zrównoważony, np. pod marką Lubisie czy Delicje;
· O 10%ograniczona została całkowita emisja CO2 w procesie produkcyjnym;
· O 22%ograniczone zostało zużycie wody w obszarach narażonych na jej niedobory;
· Wyeliminowano już 59 600z 65 000 ton zadeklarowanych do 2020 r. opakowań;
Przekąski wpisujące się w zrównoważony styl życia
Drugim ważnym obszarem działań Mondelēz International jest inspirowanie konsumentów
do racjonalnej konsumpcji przekąsek. Firma nieustannie pracuje nad aktualnym portfolio, dostosowując produkty do potrzeb konsumentów i wspierając ich w racjonalnym odżywianiu. W tym obszarze Mondelēz Internationalpodjął następujące działania:
· Rosnąca ilość produktów z globalnego portfolio jest oferowana w indywidualnie pakowanych porcjach po 200 kalorii lub mniej, co umożliwia konsumentom racjonalne spożywanie przekąsek. Jest to wynik, który przekracza założony na ten moment cel
o 25%. Przykładem takich produktów z polskiego rynku są ciastka belVita, Lubisie czy Oreo;
· Uproszczeniu uległa lista składników w recepturze produktów – przykładem mogą być ciastka Lubisie, które na opakowaniach zawierają lupkę z czytelnymi i intuicyjnymi piktogramami, informującymi o prostych składnikach takich jak jajko, mleko i mąka;
· Tylko w ostatnim roku została ograniczona zawartość cukru w czekoladzie Milka
i ciastkach Oreo o 1%zaś w całym portfolio została zredukowana zawartość tłuszczów nasyconych o 1%a sodu o 0,9%;
Biorąc pod uwagę ww. rezultaty dotychczas podjętych inicjatyw, Mondelēz International będzie konsekwentnie rozwijać działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Cele na najbliższe lata, firma określiła w dokumencie "2025 Sustainability Goals".
Pełną treść oraz krótkie podsumowanie raportu znajdują się pod poniższymi linkami:
- 2018 Impact Progress Report
- 2018 Impact at a Glance
Nadesłał:
BIG-PICTURE
|
Komentarze (0)