Społeczeństwo » Społeczeństwo
Blisko 70 tys. euro dla uchodźców od IKEA Warszawa
Zobacz więcej zdjęć » |
W ramach akcji „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” od każdej sprzedanej żarówki LED-owej IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców). Podczas tegorocznej edycji, która trwała od 1 lutego do 28 marca, warszawskie sklepy IKEA w Janach i na Targówku zgromadziły blisko 70 tys. euro. Czyli o ponad 40 tys. więcej niż w ubiegłym roku. Taki wynik nie byłby możliwy, gdyby nie ogromne zaangażowanie klientów i pracowników. Dowodzi to nie tylko rosnącej chęci niesienia pomocy innym, ale także coraz większej świadomości ekologicznej warszawiaków.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zebrane środki znacząco przyczynią się do poprawy warunków życia 380 tys. mieszkańców obozów dla uchodźców w Bangladeszu, Czadzie, Etiopii i Jordanii, pozostających pod opieką UNHCR. Zostaną przeznaczone na zakup oświetlenia – lamp i ulicznych świateł solarnych – oraz innych rozwiązań wykorzystujących energię odnawialną, a także na poprawę warunków edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.
„Po raz pierwszy od II wojny światowej liczba uchodźców na całym świecie przekroczyła 50 milionów. Z tego 13 milionów jest pod opieką UNHCR. W tej dramatycznej sytuacji umiejętność rozświetlania ciemnych czasów to prawdziwy dar. Dzięki kampanii realizowanej przez IKEA tysiące zwykłych ludzi przyczyniło się do tego, aby ułatwić życie uchodźcom. To pokazuje, że razem możemy coś zmienić na lepsze” – powiedziała Anna-Carin Ost, przedstawicielka UNHCR w Polsce.
Sklepy IKEA w całej Polsce w wyniku akcji łącznie zgromadziły ponad 208 tys. euro. Wynik jest o prawie 70% lepszy niż w pierwszej edycji. W skali całego świata udało się zebrać, aż 10,8 miliona euro. Ten wynik jest również lepszy o ponad 3 miliony euro
„Wyniki tegorocznej edycji kampanii »Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców« to dla nas ogromny powód do radości. Serdecznie dziękujemy wszystkim Polakom, którzy się w nią zaangażowali – naszym klientom oraz pracownikom. Razem możemy tworzyć lepsze warunki życia dla tysięcy osób, które przeżyły traumę związaną z konfliktami zbrojnymi w ich kraju
i musiały szukać schronienia w obozach dla uchodźców. Zakup oświetlenia znacznie przyczyni się do poprawy ich bezpieczeństwa i umożliwi wykonywanie po zmroku codziennych czynności, takich jak przygotowywanie posiłków, odrabianie lekcji, chodzenie po wodę czy wspólne spotkania” – powiedziała Katarzyna Balashov, Zastępca Dyrektora Komunikacji Korporacyjnej w IKEA Polska.
Dzięki środkom zgromadzonym do tej pory podczas kampanii:
- 11 tys. uchodźców z Syrii, mieszkających w obozie Al Azraq w Jordanii, może bezpiecznie przemieszczać się wieczorem po jego terenie po tym, jak zainstalowano tam 500 solarnych i LED-owych lamp ulicznych.
- Zakupiono 40 tys. lampek solarnych i 240 świateł ulicznych, które umożliwią ponad 40 tys. rodzin z obozów dla uchodźców na terenie Dollo Ado w Etiopii bezpieczniejsze życie po zmroku; oświetlenie jest obecnie dostarczane do obozów.
- Ponad 13 tys. dzieci uchodźców zostało zapisanych do szkół podstawowych w Czadzie, dzięki czemu będą mogły kontynuować edukację.
Nadesłał:
PRinspiration
|
Komentarze (1)
Kupcie im jedzenie, lekarstwa a nie żarówki. Banda hipokrytów z pod znaku IKEA.