Gospodarka » Opakowania

Blisko połowa Polaków, kupując produkty codziennego użytku, myśli co zrobi później z opakowaniem

Prawie 50% Polaków, podczas codziennych zakupów myśli o tym, co zrobi z jego opakowaniem. Co drugi Polak najchętniej wybiera produkty z materiałów, które można poddać recyklingowi.

95% wszystkich dostępnych produktów jest w jakiś sposób zapakowana.

Oznacza to, że aby skorzystać z docelowego zakupu musimy najpierw pozbyć się opakowania - papieru, folii, tektury, plastiku itp. W ten sposób tworzymy odpady. Aktualnie jedynie ok. 30-55% z nich jest poddawana recyklingowi, reszta trafia na wysypiska, jest spalana lub przetwarzana na energię. Jak wynika z badania On Board Think Kong niemal połowa z nas deklaruje, że świadomie rezygnuje z opakowań, wybierając własne albo że postąpi z opakowaniem ekologicznie, tj. podda go recyklingowi, wykorzysta ponownie, np. dekorując mieszkanie.

- Wyniki badania pokazują, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Wybieramy produkty, które pozwalają nam na ekologiczne zachowania. Ponad połowa z osób, która decyduje się na zakup produktu, którego opakowanie można poddać recyklingowi. Prawie 44% chodzi na zakupy z własnymi pojemnikami, torbami wielokrotnego użytku. Ograniczają w ten sposób zbędne opakowania. Niewiele mniej osób wykorzystuje opakowania ponownie w życiu domowym, jako pojemniki do przechowywania różnych rzeczy lub jako element dekoracyjny - mówi Izabela Sałamacha, lider praktyki CSR w On Board Think Kong.

Świadomy przedsiębiorca

Zmieniający się model konsumpcji na bardziej świadomy i odpowiedzialny związany jest również z działalnością przedsiębiorstw oraz wdrażaniem idei GOZ (Gospodarki o Obiegu Zamkniętym). To koncepcja, według której produkty, materiały i surowce powinny pozostawać w gospodarce tak długo, jak jest to możliwe, a odpady - jeżeli już powstaną - powinny być traktowane jako surowce wtórne, które można poddać recyklingowi, przetworzyć i ponownie wykorzystać.

- Widać, że konsumenci będą motywować producentów do działania w sposób ekologiczny, do rewizji dotychczasowych schematów produkcji. Będzie to wymagało innowacyjnych rozwiązań i zmian w łańcuchu dostaw, ale nie ma innej drogi ku przyszłości. Przedsiębiorstwa, które już dzisiaj widzą sens w takim postepowaniu, powinny prowadzić skuteczną komunikację, by dotrzeć do wymagającego konsumenta. To także pole do szerszej edukacji Polaków w ramach działań CSR" - dodaje Sałamacha.

Przeczytaj również:
Czas na eko kampanie! https://onboard.pl/aktualnosci/czas-eko-kampanie/



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

OBTK

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Dziś:
„Wygrywaj bez wahania” w Avenidzie Poznań
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »