Technologie » Internet
Blogi a pozycjonowanie stron internetowych
Słowo blog definiowane jest w dwojaki sposób. Szukając informacji na ten temat najczęściej natkniemy się na treści, które słowo blog określają jako typ strony internetowej będącej czymś w rodzaju dziennika prowadzonego zazwyczaj przez jedną osobę. Prowadzący bloga publikuje artykuły lub tzw. posty (wpisy), czyli zwięzłe i krótkie skonkretyzowane informacje. Wpisy są chronologicznie uporządkowane.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Niektórzy jednak przez słowo blog rozumieją fizycznie istniejący system zarządzania treścią (CMS), który zainstalowany na serwerze i "ubrany" w alias internetowy pozwala na stworzenie serwisu WWW z łatwym i intuicyjnym sposobem kształtowania oraz publikacji treści.
Jak to się ma do pozycjonowania?
Blogi umożliwiają archiwizację oraz kategoryzację i co dla pozycjonera najważniejsze - tagowanie wpisów. Pewnie nie raz rzuciło Ci się w oczy coś takiego jak "chmura tagów"? Tag to znak lub słowo kluczowe, a słowa kluczowe to te pod które pozycjonujemy daną stronę. Blogi umożliwiają przypisanie tagu do konkretnej informacji (artykułu/wpisu/postu) lub pliku multimedialnego (zdjęcia, muzyki).
Hipotetyczny przykład:
Mamy sklep internetowy z zegarkami marki KINGWATCH. Sklepów z zegarkami tej marki jest ponad 200, więc jako sklep nie mamy szans przebić się do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania na hasło zegarki KINGWATCH.
Jak więc trafić do klienta? Jak zwiększyć ruch na naszej stronie? Jak zwabić klientów do naszego sklepu internetowego z zegarkami?
Tu właśnie z pomocą przychodzą "kochane" przez Google blogi.
Dzięki nim możemy kierować ruch na nasz sklep poprzez tworzenie blogów z recenzjami zegarków, z ich zdjęciami oraz z informacjami o nowościach w branży. Oczywiście w odpowiednio otagowanych postach trzeba odpowiednio ulokować linki do sklepu. Roboty wyszukiwarek odnajdując te linki będą podwyższać wartość (rangę) strony/sklepu, co również przekłada się na ruch.
Blogi to pokaźne narzędzia marketingowe, których nie powinno się lekceważyć jeżeli interesuje nas pozycjonowanie stron, szczególnie w dzisiejszym modelu funkcjonowania firm w internecie gdy walka o klienta w internecie tak naprawdę rozchodzi się o jak największą ilość wejść na stronę/sklep internetowy.
Nadesłał:
veretron
|
Komentarze (2)
No pozycjonowanie to czasem ciężki kawałek chleba, ale specjaliści sobie poradzą ze wszystkim ;) Dlatego jeżeli szukacie kogoś doświadczonego, to może Namysłów i http://www.premesso.pl/pozycjonowanie-namyslow.html ? Pozdrawiam
Czesć, fajny materiał, zabrakło w nim moim zdaniem informacji o innych niekonwencjonalnych metodach promowania w social media jak dla przykładu aplikacja fangrow.com w dużym skrócie FanGrow.com to platforma Wymiany Społecznościowej oraz Zadań Internetowych, która pomoże Ci rozwinąć Twoją obecność w najpopularniejszych sieciach społecznościowych oraz w Internecie całkowicie za darmo.
ctrl+c ctrl+v ze strony:
FanGrow.com jako platforma wymiany społecznej pomoże Ci osiągnąć Twoje cele w Social Media. Dołącz do 8 718 osób korzystających z naszej platformy za darmo. Z FanGrow.com możesz tworzyć i zarządzaćwłasnymi kampaniami, możesz również targetować odbiorców według typu, lokalizacji lub płci.