Rozrywka i wypoczynek » Rozrywka

Blue Cactus w nowej odsłonie w Fabryce Norblina

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych warszawskich restauracji, kultowy Blue Cactus – już wkrótce powróci na stołeczną mapę gastronomiczną. Nowy lokal liczyć będzie niemal 450 mkw. i stanie się ważnym elementem oferty restauracyjnej Fabryki Norblina rewitalizowanej przez Grupę Capital Park.

Blue Cactus rozpoczął swoją działalność w 1996 r. jako jedna z największych restauracji w stylu tex-mex, oferując menu tradycyjnej kuchni amerykańskiej, takie jak steki, burgery czy żeberka oraz meksykańskie burritos, fajitas czy nachos. Dzięki temu miejsce to szybko zdobyło wielu miłośników, których przyciągała przede wszystkim perspektywa wspólnych spotkań z przyjaciółmi i rodziną przy oryginalnym, autorskim menu i drinkach. Przez ponad 22 lata funkcjonowania lokalu pojawiło się w nim aż 1,5 mln gości. Właściciele restauracji bardzo długo poszukiwali miejsca do ponownego jej uruchomienia. Nowa odsłona Blue Cactus będzie działać w przestrzeni zabytkowego budynku nr 19, w którym kiedyś mieściła się fabryczna sztancownia, powstała w II połowie XIX w. jako dobudówka do dawnego domu fabrycznego Edwarda Luckfielda i Gustawa Hennigera. Dzięki precyzyjnym staraniom inwestora o zachowanie walorów zabudowań fabrycznych, we wnętrzu Blue Cactus znajdą się wyeksponowane ściany z oryginalnej, zrewitalizowanej cegły, wysokie sufity oraz przestronne wewnętrzne patio. To właśnie na nim znajdzie się strefa barowa, serwująca margarity, z których słynie restauracja. Jej sercem stanie się jednak otwarta kuchnia, wokół której ustawione zostaną      stoły, a goście oczekujący na posiłek będą mogli obserwować pracę kucharzy przygotowujących dla nich dania. Nie zabraknie też miejsca na przytulną strefę chillout, idealną na prywatne spotkania z przyjaciółmi czy relaks przy drinkach. Aranżacją wnętrz zajmie się pracownia IMR Architekci, odpowiedzialna      również za wystrój poprzedniej lokalizacji Blue Cactus. Dzięki kontynuacji tej współpracy i wykorzystaniu koncepcji re- i up-cyklingu, w nowym lokalu w Fabryce Norblina znajdą się  elementy wystroju znane doskonale gościom z poprzedniego lokalu (zlokalizowanego przy ul. Zajączkowskiej na warszawskim Mokotowie), takie jak ręcznie wykonywane meble, obrazy oraz inne kultowe akcesoria i ozdoby.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

– Jesteśmy bardzo podekscytowani ponownym uruchomieniem Blue Cactus w Fabryce Norblina! Projekt znajduje się w nowym centrum Warszawy - okolicy z najwyższej klasy obiektami biurowymi, handlowymi 
i mieszkaniowymi zlokalizowanymi zarówno w nowoczesnych, jak i zabytkowych budynkach
 – mówi John Gabrovic, właściciel Blue Cactus Restaurant & Bar. – Nasi przyszli goście mieszkają, pracują i chętnie spędzają swój wolny czas na Woli, która już od jakiegoś czasu prezentuje swoje odmienione oblicze. Bardzo doceniamy starania Grupy Capital Park, włożone w zachowanie historycznych elementów Fabryki Norblina. Wpasowując się w tę strategię, podobnie zamierzamy zachować i poddać recyklingowi unikatowe elementy wystroju znane gościom Blue Cactus od lat. Mamy jedną z najlepszych lokalizacji w ramach całego projektu – historyczna, fabryczna sztancownia to niesamowity zabytkowy budynek z cegły, który inspiruje nas do odtworzenia barwnego wnętrza restauracji, dzięki czemu zaoferujemy naszym gościom wspaniałe
 doznania, nie tylko kulinarne, ale i estetyczne. Z niecierpliwością wyczekujemy otwarcia – współtworzenie oryginalnej oferty gastronomicznej Fabryki Norblina jest dla nas dużym i ekscytującym wyzwaniem – dodaje.

 

Właściciele podkreślają, że choć Blue Cactus w Fabryce Norblina będzie wyraźnie nawiązywać do poprzedniej lokalizacji, w jego ofercie nie zabraknie nowości, które spełnią oczekiwania dynamicznie zmieniających się gustów gości.

 

– Nowy Blue Cactus zachowa duszę i DNA oryginalnego konceptu, w szczególności nasze pełne kolorów wnętrza, wyraziste dania, kultowe margarity oraz wyjątkową obsługę – kontynuuje John Gabrovic. – Odpowiadając na zmieniające się preferencje gości, wprowadzamy dużo nowości do naszej karty - w tym zdrowych dań rybnych i wegańskich opcji. Oczywiście nie odchodzimy m.in. od naszego popularnego menu przystawek do dzielenia się. Nie możemy się też doczekać, kiedy znów zorganizujemy warsztaty Teach & Taste, podczas których nasi goście uczą się, jak przygotowywać pyszne salsy i dania meksykańskie. Warto podrkeślić, że w nowym zespole znajdą się także doświadczeni członkowie poprzedniej ekipy, którzy przez wiele lat pracowali i budowali jakość marki Blue Cactus na Mokotowie – podsumowuje.

 

W ofercie restauracji znajdzie się również catering na zamówienie oraz organizację prywatnych lub biznesowych spotkań okolicznościowych. Blue Cactus rozpocznie działalność w IV kwartale bieżącego roku.

 

 Staramy się, aby goście, ale też pracownicy czy najemcy Fabryki Norblina, mogli codziennie odkrywać coś nowego i chcieli tu bywać jak najczęściej. Podobne wartości przyświecają właścicielom restauracji Blue Cactus, którzy oprócz doskonałej kuchni, oferują swoim gościom wyjątkową obsługę i kapitalną atmosferę, 
a także dzielą się swoją wiedzą i kulinarnym know-how podczas licznych warsztatów. Cieszymy się więc, że we współpracy z nami tak różnorodny i lubiany przez warszawiaków koncept będzie mógł kontynuować swoją działalność i tym samym budować wysoką jakość oraz wzbogacać różnorodność oferty gastronomicznej Fabryki Norblina 
– mówi Kinga Nowakowska, dyrektor operacyjna i członkini zarządu Grupy Capital Park, odpowiedzialna za rewitalizację Fabryki Norblina. 

 

Rewitalizacja Fabryki Norblina, zlokalizowanej w samym sercu warszawskiej Woli, powoli dobiega końca i już w III kwartale br. zostanie udostępniona dla odwiedzających. Na ponad 65 tys. mkw. powierzchni 41 tys. mkw. zajma nowoczesne powierzchnie biurowe klasy A+, a pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, kulturalne, gastronomiczne, usługowe czy handlowe. Do najemców zrewitalizowanego kompleksu należeć będą m.in. BioBazar (1,8 tys. mkw.) – pierwszy w Polsce targ oferujący wyłącznie ekologiczne produkty oraz podzielony na różne strefy tematyczne foodhall z 26 autorskimi konceptami gastronomicznymi (3,2 tys. mkw.). Funkcjonować też będą restauracje i bary z serwisem kelnerskim, takie jak właśnie Blue Cactus Restaurant&Bar. W części biurowej kompleksu swoje siedziby będą mieć m.in. Allegro.pl (16,2 tys. mkw.), Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.) czy ISS World Service (4 tys. mkw.). Zrewitalizowana Fabryka stanie się także miejscem kultury. Pojawi się tam m.in. butikowe kino z siedmioma salami dla łącznie 620 osób (3,3 tys. mkw.), którego partnerem merytorycznym będzie Gildia Reżyserów Polskich, przenosząca tam swoją siedzibę. Odwiedzający posłuchają muzyki na żywo w Piano Barze, a w jednej z zabytkowych hal powstanie klub muzyczny i koncertowy. Blisko 800 mkw. powierzchni zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki - ART BOX Experience. 

 

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

beyondpr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »