Społeczeństwo » Społeczeństwo

Branża call center walczy o wizerunek zawodu telemarketera

Branża call center walczy o wizerunek zawodu telemarketera
Zobacz więcej zdjęć »
Media specjalistyczne i branżowe są przychylniejsze telemarketerom niż źródła ogólnoinformacyjne czy blogi – wynika z analizy medialnej branży call center i telemarketingu, przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Media specjalistyczne i branżowe są przychylniejsze telemarketerom niż źródła ogólnoinformacyjne czy blogi – wynika z analizy medialnej branży call center i telemarketingu, przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Cieniem na wizerunku zawodu telemarketera kładą się doniesienia o nieuczciwych praktykach niektórych firm, chętnie podchwytywane przez media.            

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Badaniem objęto publikacje z prasy, internetu, radia i telewizji, jakie ukazały się w 2015 roku. Wyniki raportu przedstawiono podczas gali podsumowującej konkurs Telemarketer Roku, która odbyła się 16 czerwca br.

Zagadnienia telemarketingu i telemarketera poruszono w 2768 informacjach, które wygenerowały dotarcie na poziomie 1,4 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Ekwiwalent zweryfikowany* materiałów wyniósł 3,4 mln zł. Zdecydowana większość doniesień miała neutralny wydźwięk (86 proc.), 9 proc. materiałów prezentowało temat w negatywnym kontekście, a 5 proc. było nacechowanych pozytywnie.

Przekaz zdominowały informacje dotyczące branży (26 proc.) oraz zawodu telemarketera (24 proc.). 19 proc. dotyczyło ofert pracy,  a 18 proc. traktowało o telemarketingu jako działalności firmy. W pozostałych 13 proc. poruszano zagadnienia prawne. Informacje na temat branży telemarketingu pojawiały się nie tylko w mediach specjalistycznych, ale i ogólnoinformacyjnych. W tym obszarze tematycznym analitycy odnotowali również największy odsetek materiałów o wydźwięku pozytywnym. Z kolei wśród publikacji dotyczących zawodu telemarketera wystąpił wyraźny odsetek nacechowanych negatywnie (16 proc.). Jednak najsilniej wydźwięk ten zaznaczył się w kontekście zagadnień prawnych (33 proc.). 

Najwięcej informacji na temat telemarketingu i telemarketera zamieściły w analizowanym okresie dwa serwisy: Outsourcingportal.pl oraz Callcenternews.pl. Za sprawą publikowanych ofert pracy na podium znalazł się również regionalny portal Tubabrzegu.pl. Doniesienia z dwóch pierwszych źródeł dotarły do wąskiego, ale specjalistycznego grona osób. Znacznie większy zasięg osiągnęły materiały zamieszczone przez biznes.onet.pl. W mediach specjalistycznych częściej niż w innych wyraźnie zauważalny jest przychylny telemarketerom przekaz.

- Ciekawym jest, że więcej pozytywnych cech profesji zauważały media specjalistyczne oraz ekonomiczne – komentuje Filip Machajewski, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. - Gorszy wizerunek zawodu wyłaniał się z mediów ogólnoinformacyjnych oraz wpisów na blogach. Spora część informacji negatywnych dotyczyła publikacji o zmianach w prawie konsumenckim, w których telemarketerów przedstawiano często jako natrętnych i niechcianych rozmówców. Media branżowe częściej aniżeli inne przedstawiały zawód jako dobrą podstawę do przyszłej kariery handlowca, czy marketingowca.

Internet najaktywniejszym źródłem informacji o call center

Na temat branży call center w roku 2015 opublikowano 7299 informacji. Największy udział w przekazie miały publikacje z internetu - 83 proc. (6063 materiały). 15 proc. stanowiły materiały prasowe. Radio i telewizja poświęciły tematowi mało uwagi – zaledwie 167 doniesień (2 proc.). Miesiącem największego zainteresowania mediów tematem był kwiecień. 

Większość informacji o call center ukazała się w mediach ogólnopolskich – 58 proc. Wśród źródeł regionalnych najczęściej temat ten podejmowano w województwach pomorskim  - 364, mazowieckim – 331, kujawsko-pomorskim – 302, śląskim – 299 i dolnośląskim – 262. Najmniej uwagi zagadnieniu poświęciły media z województw opolskiego – 43, świętokrzyskiego – 43 i lubuskiego - 44.

Źródła ekonomiczne z największym zasięgiem

Pod względem profilu mediów największy udział w przekazie na temat call center miały media regionalne, co świadczy o dużej popularności zagadnienia. W źródłach specjalistycznych ukazało się 2,3 tys. informacji. 1,2 tys. materiałów opublikowały media ekonomiczne, 0,5 tys. ogólnoinformacyjne, 0,1 – lifestylowe, a 0,06 odnotowano na blogach. Jednak to nie media o profilu regionalnych wygenerowały największe dotarcie, a źródła ekonomiczne – wynik ten wyniósł aż 1,4 mld potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami. Duży zasięg miały również materiały z mediów o profilu ogólnoinformacyjnym – 1 mld.

W czołówce Top 20 najaktywniejszych mediów znalazły się portale specjalistyczne Forumcallcenter.pl (167 informacji), Outsourcingportal.pl (142), Callcenternews.pl (105). Największym dotarciem spośród topowej dwudziestki mogły poszczycić się jednak portale ekonomiczne: Biznes.onet.pl - 346 ml, Bankier.pl – 222 mln oraz Finanse.wp.pl – 220 mln.

Łącznie wszystkie informacje na temat call center w 2015 roku mogły wygenerować dotarcie na poziomie 3,1 mld potencjalnych kontaktów. Najwyższy zasięg – aż 2,9 mld należał do źródeł internetowych, 81 mln pochodziło z radia, a 36 mln z prasy. Emisje telewizyjne przyniosły kolejne 12 mln kontaktów. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy publikacji wyniósł 52 mln zł.

 

 

*  Ekwiwalent zweryfikowany - wartość stanowiąca koszt umieszczenia w danym medium reklamy, z uwzględnieniem udziału procentowego analizowanego podmiotu w zmonitorowanej informacji

 

** Ekwiwalent szacunkowy - to wartość stanowiąca koszt umieszczenia w danym medium reklamy o takiej samej powierzchni jak zmonitorowana informacja 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »