Firma » Finanse

Co może uratować weekend majowy?

Z badań wynika, że w 2012 roku z usług assistance w Polsce po raz pierwszy skorzystało ponad milion osób*. Chociaż posiadanie takiego zabezpieczenia to komfort i bezpieczeństwo przez cały rok, to są jednak szczególne okresy, kiedy wyjątkowo zależy nam, żeby wszystko poszło po naszej myśli.

Z pewnością do takich momentów należy długi weekend majowy. Dobra pogoda i kilka wolnych dni spowodowało, że początek maja urósł w Polsce do rangi „instytucji”. Atrakcje na ten czas planujemy z dużym wyprzedzeniem, wiele sobie po tym okresie obiecując. Co może nam zepsuć humor w długi weekend? Z pewnością awaria samochodu przygotowanego do „majówkowej” eskapady i choroba czy kontuzja, podczas modnych od kilku lat zagranicznych wyjazdów, są na topie czarnej listy. W zasadzie zabawę może nam więc popsuć to samo co w inne dni, jednak takie awarie czy zdarzenia podczas wyczekiwanego urlopu są szczególnie dotkliwe. Między innymi w takich sytuacjach ma pomagać ubezpieczenie assistance, łagodząc niedogodności wynikające z samochodowych awarii czy problemów zdrowotnych. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Jak to wygląda w praktyce, co mówią statystyki? Eksperci Mondial Assistance sprawdzili  wykorzystanie assistance w trakcie ostatniej „majówki” – od 27.04 do 06.05.2012.

W przypadku wezwań do samochodu (assistance moto to najczęściej posiadany typ serwisu pomocowego, jest często dodawane do ubezpieczeń komunikacyjnych OC/AC), podczas ostatniego weekendu majowego najczęściej prosiliśmy o holowanie pojazdu (56% wezwań). Często korzystaliśmy też z samochodów zastępczych (22%). W 18% przypadków pomocy drogowej udawało się naprawić samochód na miejscu zdarzenia. Inne wsparcie udzielane w ramach assistance moto to rezerwacja i zapewnienie noclegu w hotelu, wezwanie taksówki czy zabezpieczenie parkingu dla uszkodzonego pojazdu.

 

Podczas wyjazdów zagranicznych w tym czasie w 2012 roku w ramach ubezpieczenia turystycznego najczęściej korzystaliśmy z wizyt lekarskich (56% zgłoszeń). Niemal co piąty zgłaszający problem prosił o zwrot kosztów leków kupionych za granicą (18%), w 8% przypadków chodziło o zapewnienie pobytu w szpitalu za granicą. Kraje, z jakich „majówkowi turyści” najczęściej prosili o pomoc, to (kolejność wg ilości zgłoszeń) Niemcy, Austria, Francja, Egipt, Chorwacja, USA, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania.

 

- Awaria samochodu „pośrodku niczego”, w drodze na majowy wypoczynek to ogromny kłopot i stres. Nie zawsze da się tego uniknąć, ale jeśli już coś nam się przydarzy, ważne, żeby zminimalizować skutki takiej awarii. Uratować „długi weekend” może na przykład podstawienie auta zastępczego, którym możemy kontynuować podróż. Coraz więcej Polaków posiada takie ubezpieczenie w ramach polis komunikacyjnych. Warto sprawdzić – radzi Tomasz Brożyna, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance. - Weekend majowy to dla firm asystenckich gorący okres. Rosnąca świadomość assistance wśród Polaków i coraz powszechniejsze korzystanie z takiej opcji powoduje, że w tym czasie musimy być w pogotowiu. Z naszych danych wynika, że ilość wezwań rośnie szczególnie w pierwszy dzień „majówek” - dodaje Tomasz Brożyna z Mondial Assistance.

 

* Badanie „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” zrealizowane przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance w dniach 2 – 22 stycznia 2013



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Brandscope
http://brandscope.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »