Zdrowie » Uroda
Co nowego w eko kosmetykach, czyli podsumowanie targów Vivaness i Cosmoprof
Zobacz więcej zdjęć » |
Świadectwo naturalności
Trend produktów prawdziwie naturalnych czyli takich, które zawierają prawie wyłącznie składniki pochodzenia naturalnego utrzymuje się już od dłuższego czasu i staje się coraz bardziej wyrazisty. Odbiorcy zdecydowanie rzadziej wpadają w pułapkę zwaną greenwashing, czyli rozwiązań podpinających się pod kategorię ekologiczną i niezasłużenie używających określeń: „eko", „natural", „bio" czy „organic". Dzieje się tak za sprawą certyfikatów takich jak np. ECOCERT. Logo ECOCERT COSMOS NATURAL to znak jakości i zaufania widniejący na kosmetykach naturalnych. Odróżnia on produkty ekologiczne od tych, które jedynie je naśladują bądź udają. Świadectwo naturalności z zaufanej organizacji gwarantuje, że produkt jest faktyczne w pełni ekologiczny. Na targach kosmetycznych certyfikaty odgrywały niewątpliwie istotną rolę.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Eko opakowania
Ekologia wewnątrz ale również na zewnątrz. Bycie eko to nie tylko dbanie o siebie przy użyciu naturalnych produktów ale również dbanie o planetę. Dlatego świadomi odbiorcy zwracają coraz większą uwagę na opakowania kosmetyków, których używają. W branży kosmetycznej dostępne są dwa przyjazne środowisku rozwiązania: bardziej powszechne opakowania z recyklingu lub eleganckie, aczkolwiek rzadko dostępne - szklane. Te ostatnie zaprezentowała na targach polska marka OnlyBio. Efektowne a jednocześnie proste w formie butelki wykonane z ciemnobrązowego szkła udowadniają, że połączenie ekologii i luksusu jest możliwe.
Kolory natury
Makijaż eko, to nie tylko kolory ziemi jak mogłoby się niektórym wydawać. To szeroka paleta barw i odcieni, zaskakująco wysoka jakość i konsystencje, nie ustępujące już dzisiaj kosmetykom syntetycznym. Coraz bardziej modny nie tylko wśród osób eko świadomych. Tzw. kolorówka to prężnie rozwijający się segment rynku beauty. W tym roku na targach kosmetycznych kolorów pozyskiwanych z natury nie mogło zabraknąć.
Męski świat
Kosmetyki dla kobiet zawsze pojawiają się jako pierwsze, gdyż to panie są bardziej świadome i żądne nowych, lepszych rozwiązań w tej dziedzinie. Za płcią piękną podążają maruderzy kosmetyczni, czyli panowie. To dla nich stworzone zostały rozwiązania 2w1 OnlyBio, mające zaoszczędzić im czasu i wysiłku. Szampony i żele pod prysznic w wygodnych opakowaniach, które można zabrać ze sobą w podróż lub na siłownię, a których wspólnym mianownikiem jest naturalność. Męskie eko kosmetyki to wciąż rozwijający się segment. Kto wie, być może jak zapowiadają specjaliści światowych rynków: w ciągu kilku lat będziemy mogli podziwiać również naturalne kosmetyki do makijażu przeznaczone dla panów?
Nasze kochane maleństwa
Naturalne propozycje dla najmłodszych cieszyły się podczas targów ogromnym zainteresowaniem odwiedzających. Wśród pokazywanych rozwiązań kosmetycznych dla dzieci można było znaleźć szampony, żele, pianki, płyny do kąpieli marki OnlyBio. Zawierają one przynajmniej 99% składników pochodzenia naturalnego, jak również wersje hipoalergiczne, bez olejków i kompozycji zapachowych. Wszystko po to by chronić delikatną skórę dzieci od dnia ich narodzin. Targi pokazały, że popyt na naturalne kosmetyki dla dzieci jest wciąż niewspółmierny do potrzeb konsumentów, a sami producenci mają tu jeszcze duże pole do popisu.
Generalne porządki
Na targach kosmetycznych, obok produktów do pielęgnacji ciała, pojawiły się również... produkty do pielęgnacji domu. Przyciągały one uwagę odbiorców, w szczególności ze Skandynawii, która jak wiadomo w sprawie ekologii przewodzi wszystkim innym krajom. Wysokiej klasy i jednocześnie skuteczne eko środki czystości to wciąż rzadkość na światowym rynku, pomimo że zapotrzebowanie na nie jest ogromne. Dlatego w zestawieniu trendów kosmetycznych pojawiają się również one. Wystawiana podczas targów marka OnlyEco przedstawiła szeroki wachlarz rozwiązań do kompleksowej pielęgnacji domu. Pokazano m.in. produkty do czyszczenia łazienki i kuchni, płyny do mycia podłóg, szyb i luster a także niezwykle skuteczny środek do usuwania trudnych zabrudzeń. Wszystko oparte na składnikach pochodzenia naturalnego, w tym pewnej innowacyjnej substancji...
Niezwyczajne substancje
Wśród tegorocznych nurtów jeden jest szczególnie wyrazisty - kosmetyki naturalne zawierające innowacyjne surowce, równie skuteczne w działaniu na skórę jak te stosowane w kosmetykach konwencjonalnych. Również w tej dziedzinie Polska ma swojego przedstawiciela - jest nim Laboratorium Naturella. Kosmetyki i środki czystości tej firmy jako jedyne na rynku oparte są na innowacyjnej substancji wytwarzanej przez mikroorganizmy - biorafinowanej surfaktynie z rzepaku. Składnik ten doskonale myje i czyści, a co za tym idzie podnosi efektywność produktów z jego udziałem do poziomu porównywalnego z środkami syntetycznymi.
Trend wykorzystywania przetworzonych substancji pomału wypiera popularne a jednocześnie łatwe do skopiowania surowce, takie jak np. aloes, które występują w wielu markach.
Polski wystawca
W tym roku na targach kosmetycznych zadebiutował z sukcesem rodzimy wystawca - Laboratorium Naturella. Jest to biotechnologiczna firma badawczo-wdrożeniowa, oferująca naturalne kosmetyki OnlyBio i środki czystości OnlyEco. Tworzą je pasjonaci z wieloletnim doświadczeniem w branży. Receptury wyjątkowych eko kosmetyków przygotował Tomasz Wasilewski, prof. nadzw. dr hab. inż. kosmetologii, pracownik naukowy i praktyk. Za formuły, zdrowych i bezpiecznych dla środowiska, środków czystości odpowiedzialna jest Jadwiga Wersocka - ponad 30 lat tworząca receptury w jednej w wiodących firm produkujących wyroby do pielęgnacji domu.
Wszystkie produkty obu marek są wegańskie i biodegradowalne, a ponadto zawierają przynajmniej 99% składników pochodzenia naturalnego, w tym wytwarzaną przez mikroorganizmy biorafinowaną surfaktynę z rzepaku. Uzbrojone w certyfikaty ECOCERT, dają pewność i gwarancję wysokiej jakości produktów naturalnych.
Polskie stoisko wzbudzało ogromne zainteresowanie gości i kontrahentów z krajów arabskich, Azji, Skandynawii oraz Chin, których to rola w imporcie luksusowych kosmetyków jest bardzo znacząca. Uwagę zwiedzających przyciągały, obok wyjątkowych propozycji produktów i ich ultranaturalnego składu, również szklane, ekologiczne opakowania kosmetyków, które są niewątpliwie rzadkością na półkach sklepowych. Zainteresowanie zaowocowało wieloma kontaktami i przełożyło się na umowy handlowe i długofalową współpracę. Jak się okazuje również Polska może zaskakiwać odkrywczymi i nietuzinkowymi rozwiązaniami w dziedzinie kosmetyki naturalnej i wyznaczać trendy obowiązujące na tym rynku.
Nadesłał:
Anna Gawrys
|
Komentarze (0)