Firma » Bankowość
Connections – nowa platforma oprogramowania dla bankomatów od NCR
Connections – nowa platforma oprogramowania dla bankomatów od NCR
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
· NCR wprowadza na polski rynek nową platformę oprogramowania dla banków i urządzeń samoobsługowych;
· Nowa platforma zapewni korzystającym z bankomatów łatwą prezentację oferty produktowej;
· Dzięki Connections, bankomaty umożliwią również oferowanie usług pozafinansowych.
NCR wprowadza na polski rynek Connections – nową platformę oprogramowania dla instytucji finansowych. Umożliwia ona tworzenie i aktualizację aplikacji zapewniających spójne doświadczenia konsumenta na urządzeniach przenośnych, online, w placówkach bankowych oraz za pośrednictwem bankomatów.
Nowa platforma NCR umożliwia właścicielom bankomatów oferowanie nowoczesnych, interaktywnych technik sprzedaży i marketingu jak również reklam kierowanych do wybranych grup odbiorców za pośrednictwem ekranu bankomatu. Dzięki Connections banki mogą łatwo zdecydować jakie treści pokazać konkretnemu użytkownikowi, gdzie i o jakiej porze. Mogą personalizować swoje oferty pod kątem konkretnych grup, np. klientów premium lub określonych grup wiekowych, jak również uzależnić ją od lokalizacji czy pory dnia. Poza oferowaniem własnych produktów, za pośrednictwem NCR Connections banki mogą zaproponować klientom usługi pozafinansowe, takie jak ubezpieczenia, bilety komunikacji miejskiej czy karty podarunkowe.
Wojciech Sokół, Account Director w polskim oddziale NCR podkreśla rolę jaką dzięki Connections mogą spełniać bankomaty w strategii marketingowej banków: „W IV kwartale 2016 roku w Polsce odnotowano blisko 172 miliony samych transakcji wypłat bankomatowych, co daje średnio około 2500 transakcji w pojedynczym urządzeniu w skali miesiąca. Z perspektywy banku jest to 2500 okazji miesięcznie do zaproponowania klientom własnych produktów i oferty firm partnerskich oraz przedstawienia klientom innych banków konkurencyjnej oferty.”
„Oferowanie klientom usług bankowych w sposób konwencjonalny wiąże się dla banku ze znaczącymi wydatkami na promocję oraz wysokimi kosztami funkcjonowania call center. Klienci (obecni i potencjalni) pojawiający się z własnej inicjatywy przy bankomatach, stanowią spory potencjał sprzedażowy. Dodatkowo gwarantując konkurencyjne wskaźniki konwersji, przy o wiele niższych kosztach wdrożenia”. – mówi Wojciech Sokół.
Dzięki NCR Connections, klienci banków będą mieli możliwość np. przesłania potwierdzenia transakcji na e-mail, aktualizacji danych kontaktowych, zobaczenia salda czy wykonania przelewów za pośrednictwem bankomatów. Connections oferuje przy tym narzędzia do nawigacji przystosowane do ekranów dotykowych takie jak przewijane listy, przesuwanie dotykowe, zwiększanie lub zmniejszanie obiektów.
Jak twierdzi Wojciech Sokół, platforma NCR Connections wpisuje się w naturalny proces rozwoju technologii w bankowości. „W trakcie ostatnich trzech dekad bankowość detaliczna z roku na rok przestawała być kojarzona z regularnym odwiedzaniem oddziału bankowego. To, co kiedyś można było załatwić wyłączenie z pracownikiem oddziału, teraz jest dostępne w ramach bankowości internetowej, aplikacji w smartfonie oraz w urządzeniach samoobsługowych.”
Podkreśla także, że platforma Connections w bankomatach może zachęcić bardziej tradycyjnie nastawionych klientów do korzystania z kanałów cyfrowych banków. „Rozwiązanie to wychodzi naprzeciw potrzebom klientów przyzwyczajonych do odwiedzania oddziałów bankowych, którzy z różnych powodów nie przekonali się do tej pory do bankowości elektronicznej lub mobilnej, a bankomat jest dla nich od lat jedynym urządzeniem, które może zastąpić człowieka. Koncepcja NCR jest więc naturalnym, kolejnym krokiem w ewolucji bankowości detalicznej w Polsce.” – wyjaśnia Wojciech Sokół.
Nie mniej istotne od liczby dostępnych funkcjonalności jest łatwość uruchamiania i modyfikacji usług. Proces implementacji i aktualizacji nowych treści jest dostępny za pomocą tylko kilku kliknięć, umożliwiając wdrożenie nowego produktu w przeciągu zaledwie kilku dni, a nie miesięcy jak miało to miejsce dotychczas.
W ramach Connections instytucje finansowe otrzymują możliwość budowania ścieżki obsługi klienta za pomocą łatwego w obsłudze kreatora ciągu zdarzeń i zapytań, jak również implementacji oraz modyfikacji nowych produktów i ofert. Platforma zapewnia także łatwość kontroli i raportowania, włącznie z możliwością zbadania historii użycia każdego terminalu.
W maju br. NCR zaprezentował nową generację urządzeń samoobsługowych Self Serv 80 Series, które m.in. dzięki dużym dotykowym ekranom mogą w pełni wykorzystywać funkcjonalności, jakie oferuje NCR Connections.
Nadesłał:
Damian_HKstrategies
|
Komentarze (0)