Dom » Architektura
Cosentino zaprasza architektów do udziału w Konkursie Wnętrze Roku SAW!
Zobacz więcej zdjęć » |
Jako Partner Konkursu Wnętrze Roku SAW zaprasza architektów wnętrz mieszkalnych i komercyjnych do udziału w pierwszej edycji projektu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Partnerstwo w konkursie Wnętrze Roku SAW to kolejny dowód zaangażowania Cosentino, lidera w produkcji innowacyjnych materiałów dla świata projektowego, w promocję wyróżniających się architektów. Do ich międzynarodowego konkursu Cosentino Design Challenge, zainicjowanego kilkanaście lat temu, co roku zgłaszają się studenci architektury z całego świata!
Polski oddział Cosentino postanowił poświęcić szczególną uwagę rodzimej scenie projektowej; prekursorom najlepszych rozwiązań — architektom przełamujących schematy, tworzącym wyjątkowe wnętrza, dzięki którym wzrasta jakość życia. „Bardzo chętnie angażujemy się w tego rodzaju inicjatywy. W Polsce obserwujemy bardzo kreatywne podejście do projektowania przestrzeni i trudno mi sobie wyobrazić, że mogłoby nas zabraknąć przy tak prestiżowym przedsięwzięciu i szczytnym celu jakim jest konkurs Wnętrze Roku SAW. Projekty architektoniczne to temat pełen emocji i okazja do poznania najlepszych kreacji. Z nieukrywaną radością wspieramy polskich architektów w rozwijaniu ich życiowej pasji” – mówi o współpracy z SAW Miguel Sierra, Dyrektor Generalny Cosentino Polska.
Cosentino w oczach architektów
„Dotychczas jedyną okazją do zweryfikowania umiejętności polskich pracowni były konkursy organizowane przez producentów, polegające na użyciu w projekcie produktów wchodzących w skład ich oferty. Brakowało bezstronnej inicjatywy, odpowiednika konkursów organizowanych między innymi w Wielkiej Brytanii. Odpowiedzią na tę lukę jest konkurs Wnętrze Roku, gdzie w jury zasiadają nie tylko przedstawiciele branży, ale również środowiska artystycznego, niezwiązanego z wnętrzami. Podczas tej edycji jest to fotograf Szymon Brodziak. Partnerzy, którzy są fundatorami nagród, nie mają wpływu na werdykt jurorów. Aby wziąć pod uwagę zróżnicowane spojrzenia na projektowanie, przyznamy nie jedną, a więcej nagród w dwóch kategoriach: wnętrza publiczne i prywatne. Serdecznie zapraszam wszystkich do udziału” – mówi o inicjatywie Paweł Sokół, Prezes Zarządu SAW i właściciel pracowni architektonicznej EXIT DESIGN. „Materiały Cosentino cenię przede wszystkim z uwagi na ich dostępność, neutralność oraz wysoką jakość. To doskonała alternatywa dla gresu czy marmuru - spieki i konglomeraty mają więcej zastosowań, są też bardziej dostępne, a przy okazji - dobrze się prezentują. Niejednokrotnie trudno jest je odróżnić od kamienia naturalnego. Są też wygodne w obróbce i trwałe, dlatego nie sprawiają problemu wykonawcom” – dodaje.
„Oferta Cosentino jest zróżnicowana, dzięki czemu można z łatwością wybrać materiał odpowiedni do danego projektu - niezależnie od tego, czy będzie to blat, podłoga czy ściana. Zaletą są też wymiary płyt - ich duże formaty. To produkt bardzo przemyślany - od designu, który jest zgodny z najnowszymi trendami i bardzo atrakcyjny wizualnie, aż po technologię, zapewnienie odpowiedniej antypoślizgowości i ścieralności” – opowiada o współpracy z marką architekt Jacek Tryc, komisarz konkursu Wnętrze Roku 2019. Idea konkursu pokrywa się z tą, która jest bliska naszemu stowarzyszeniu - chcemy promować zawód architekta, wesprzeć tych, którzy posiadają stosowne wykształcenie. Naszym celem jest pokazanie różnic między projektami profesjonalnymi, a tymi tworzonymi przez dekoratorów czy stylistów. Wnętrze Roku to inicjatywa gwarantująca obiektywny wybór laureatów. Na pierwszym miejscu stawiamy po prostu dobre projekty - wybór zwycięzcy nie będzie podyktowany użyciem konkretnych produktów czy materiałów – dodaje.
Zasady konkursu
Uczestnikami konkursu mogą być architekci, architekci wnętrz, projektanci (każda osoba, która zawodowo zajmuje się architekturą, architekturą wnętrz i posiada kierunkowe wykształcenie wyższe). Projekty mogą zgłaszać uczestnicy indywidualni oraz uczestnicy grupowi (nie więcej niż trzy prace). Uczestnicy konkursu mogą przedstawić w konkursie wyłącznie swoje prace, do których przysługują im pełne prawa autorskie. W przypadku, gdy autorów jest kilku, wszyscy autorzy muszą być wymienieni w zgłoszeniu. Projekty będą zgłaszane i oceniane w dwóch kategoriach: wnętrze prywatne, wnętrze publiczne. „Będziemy nagradzać najlepsze przykłady i najmądrzejsze projekty, które ukazują się na rynku. Te, które spełniają wysokie standardy, nie tylko zawodowe, ale również innowacyjne. Nie jest sztuką stworzyć coś, co mieści się w ramach głównego nurtu, ale sztuką jest przygotować projekt, który „myśli” w sposób nieszablonowy”- zaznacza Robert Majkut, przewodniczący jury i założyciel Robert Majkut Design.
W Konkursie, w którym zasiądą wybitne osobowości reprezentujące świat polskiej architektury, nie mogą brać udziału założyciele SAW, jurorzy oraz osoby współpracujące na podstawie jakiegokolwiek stosunku prawnego z Koordynatorem Konkursu lub innymi podmiotami biorącymi udział w organizacji Konkursu. Projekty można zgłaszać do początku września 2019.
Więcej na: http://saw.org.pl/konkurs/
oraz
https://www.cosentino.com/pl-pl/
***
Grupa Cosentino opiera swój rozwój na międzynarodowej ekspansji, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska naturalnego i zasad zrównoważonego rozwoju oraz nieustannym wspieraniu lokalnych społeczności. Ważnymi elementami tożsamości firmy są również szkolenia, respektowanie prawa do równości oraz bezpieczeństwo zatrudnienia.
Aktualnie, produkty marek Grupy Cosentino obecne są w ponad 110 krajach. W obrębie państw,
w których firma działa, dystrybucja przebiega głównie na podstawie wykorzystania innowacyjnych, kompleksowych platform dystrybucyjnych i usługowych, zwanych Centrami Cosentino.
Centra Cosentino stanowią świetny przykład całkowitego oddania firmy swoim klientom. Miejsca te łączą w sobie funkcjonalność magazynu, salonu wystawowego dla marek i produktów oraz sieci sprzedażowej. W obiektach Cosentino realizowane są programy szkoleniowe, przygotowane specjalnie na potrzeby różnych profesjonalistów, którzy w nich uczestniczą: kamieniarzy, architektów, projektantów wnętrz, a także sprzedawców detalicznych.
Portfolio Grupy Cosentino
Dekton® by Cosentino to pierwsza marka z katalogu firmy. Dekton jest ultrakompaktową powierzchnią, opracowaną przez Dział Rozwoju i Badań Grupy Cosentino. Światowa premiera marki miała miejsce w 2013 roku, a jej opracowanie pochłonęło 22 000 godzin badań. Materiał wielkoobjętościowych i wieloformatowych płyt można personalizować przy zastosowaniu dwóch technologii – grawerowania oraz druku atramentowego. Na markę Dekton składa się 8 kolekcji. Więcej informacji na: http://www.dekton.com/
Silestone® by Cosentino jest wiodącą na świecie marką powierzchni kwarcowych. Materiały w tej linii wytwarzane są w 90% z naturalnego kwarcu. Powierzchnie Silestone są wysoce odporne na plamy, wstrząsy i zarysowania oraz mają niski współczynnik wchłaniania płynów. Materiał produkowany jest w ponad 60. odcieniach, trzech teksturach i różnych formatach. Marka ta obejmuje także jedną z innowacji Cosentino z ubiegłych lat. Silestone® Eco Line produkowana jest z co najmniej 50% materiałów, pochodzących z recyklingu, w tym porcelany, szkła, luster oraz zeszklonego popiołu, które były uprzednio wykorzystywane w przemyśle lub przez konsumentów. Silestone® Eco Line ma certyfikat „Cradle to Cradle”. Dodatkowe informacje dostępne na stronie: http://www.silestone.com/
Sensa by Cosentino® to marka zabezpieczonego kamienia naturalnego od Cosentino. Granity i kwarce poddawane są rewolucyjnej impregnacji, która sprawia, że są wysoce odporne na zaplamienia. Dla materiału Sensa by Cosentino® dostępny jest szeroki wybór kolorów, przy możliwym zastosowaniu specyficznego wykończenia dla każdego z nich – typu suede (zamsz), poler lub caresse (aksamit). Naturalny, zabezpieczony kamień Sensa by Cosentino® można łączyć z dowolnym stylem wystroju czy projektu. Nadaje on także elegancki charakter kuchniom i przestrzeniom, w których zostaje wykorzystany. Więcej o rozwiązaniach marki na stronie: http://www.sensabycosentino.com
Nadesłał:
OKK!
|
Komentarze (0)