Motoryzacja » Transport

Cotygodniowy raport o stanie usług car assistance w Europie

Cotygodniowy raport o stanie usług car assistance w Europie
Zobacz więcej zdjęć »
Przedstawiamy raport o stanie usług car assistance i zapewnienia mobilności w całej Europie. Raport został przygotowany przez Starter24, na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group - największego dostawcy car assistance w Europie.

W całej Europie odnotowywany jest ciągle znaczący spadek liczb zdarzeń i spraw assistance, co wynika z mniejszego natężenia pojazdów spowodowanego kwarantanną. Wszystkie rynki odczuwają spadek wolumenu świadczonych usług, najczęściej o 40-60% w stosunku do wcześniejszych okresów. Największe spadki obserwujemy nadal we Włoszech i Hiszpanii (ponad 70%).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

- „W Polsce spadek rozpoczął się od marca wartościami w okolicach 35%. W okresie świątecznym dobijając nawet do 55% - podkreśla Mateusz Bogucewicz, Dyrektor Techniczny Starter24. - Branża działa normalnie, nie ma żadnych problemów z dostępnością usług car assistance takich jak: naprawa na drodze, holowanie, czy wynajem samochodu zastępczego. Nie ulega wątpliwości, że straty z okresu kwarantanny są nie do odrobienia, liczymy teraz na jak najszybszy powrót do normalnej aktywności i mobilności – podkreśla.

 

Obowiązująca kwarantanna oraz powszechna izolacja nakłada na branżę usług assistance określone unormowania. Aktualnie zarówno kierowca jak i pracownik pomoc drogowej mogą odmówić wspólnej jazdy w kabinie holownika – wtedy jako firma dostarczająca usługę assistance - organizujemy inny transport dla klienta (najczęściej taxi). Warto dodać, że pracownicy pomocy drogowej zabezpieczają się indywidualnie (maski, rękawiczki) zgodnie z obowiązującymi procedurami. Na dzień dzisiejszy mamy do czynienia z minimalnymi ograniczeniami pracy warsztatów i autoryzowanych serwisów. Nie ma to istotnego wpływu na jakość świadczonych usług.

 

- „Wdrożyliśmy niezbędne procedury pracy zdalnej i zasady bezpieczeństwa, aby zagwarantować ciągłość pracy naszego Centrum Zgłoszeniowego 24/7. Wszystkie zgłoszenia przyjmowane są na bieżąco telefonicznie, ale także za pomocą mobilnej aplikacji” - podkreśla Marek Zefirian Prezes Zarządu Starter24.

 

Co do pozostałych krajów europejskich na dzień dzisiejszy w dostępne są bez problemu podstawowe usługi assistance takie jak: naprawa na drodze i holowanie. Wyjątkiem są Węgry i Austria (trwa ścisła kwarantanna w wybranych regionach – otwarte po kwarantannie zostały: Tyrol, Salzburg i Vorarlberg). W większości krajów wstrzymane są holowania międzygraniczne (tzw. cross-border). Liczba takich usługi spadła nawet o 80%.

 

Ciekawostką jest fakt wspierania walki z pandemią coronawirusa przez branże. Przykładowo niemiecki ADAC udziela darmowej pomocy i napraw wszystkim pojazdom pracowników ochrony zdrowia, czy zaangażowanych w walkę z pandemią. Podobnego wsparcia udzielają brytyjskie AA darmowo serwisując wszystkie karetki London Ambulance Service.

 

Spadek wolumenów oraz wprowadzone zmiany w organizacji pracy nie mają wpływu na poziom świadczonych usług. Szybkość reakcji i realna pomoc na drodze jest dostępna na stałym, dobrym poziomie. Pracownicy centrów zgłoszeniowych pracują częściowo z domu, ci, którzy pracują w biurach zostali podzieleni na mniejsze zespoły z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Każdy z pracowników otrzymuje ponadto pełne przeszkolenie z zakresu prewencji zakażeń koronawirusem.

 

Szczegółowe regulacje w wybranych krajach mają wpływ na wyłączenia bądź ograniczenia niektórych usług. W niektórych krajach mogą być problemy z dostępnością autoryzowanych serwisów i hoteli. Wprowadzono zakaz podróżowania pasażerów w pojazdach pomocy drogowej. W takich przypadkach organizowany jest transport zastępczy (np. taxi) lub w wyjątkowych sytuacjach - dozwolone jest holowanie na krótkie odległości z pasażerami pozostawionymi w pojeździe.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

milosz.ciekalski

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »