Społeczeństwo » Społeczeństwo

#Cyberstrażnik PKO Banku Polskiego działa w sieci

W lipcu rozpoczął się kolejny etap edukacji klientów PKO Banku Polskiego w zakresie bezpiecznego bankowania. #Cyberstrażnik PKO to akcja dzięki której użytkownicy sieci dowiedzą się o ochronie danych osobowych i przeciwdziałaniu kradzieżom tożsamości.

Dzięki licznym akcjom edukacyjnym internauci stają się coraz bardziej wyczuleni na bezpieczeństwo korzystania z serwisów transakcyjnych banków. W sieci jednak coraz częściej pojawiają się publikowane przez internautów zdjęcia dokumentów i kart płatniczych, co niesie za sobą szereg zagrożeń dla ich właścicieli. Stworzony przez PKO Bank Polski i agencję Mint Media Cyberstrażnik, wyszukuje te treści i edukuje internautów w obszarze bezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

O ile klienci banków są coraz bardziej świadomi zagrożeń takich jak phishing czy szkodliwe oprogramowanie, o tyle nadal nie wszyscy zdają sobie sprawę, że treści, które publikujemy w mediach społecznościowych mogą być wykorzystane przez oszustów. Dotyczy to informacji prywatnych – publikowanych również w formie zdjęć. #Cyberstrażnik wykorzystuje kilka popularnych narzędzi do monitoringu Internetu w poszukiwaniu treści zawierających dane osobowe – takich jak fotografie kart płatniczych, dokumentów i świadectw maturalnych. Po ich odnalezieniu przestrzega przed możliwymi konsekwencjami udostępniania tego rodzaju informacji i kieruje nieostrożnych internautów do materiałów edukacyjnych na ten temat na portalu www.bankomania.pkobp.pl. Akcję #Cyberstrażnik PKO Bank Polski prowadzi przy wsparciu agencji Mint Media.

Zauważyliśmy, że internauci rzadko zdają sobie sprawę z tego, jak cenne są ich dane osobowe. Chętnie publikują zdjęcia, chwalą się dopiero co otrzymanym prawem jazdy. Akcja #Cyberstrażnik dopełnia do tej pory prowadzone przez nas działania z zakresu bezpiecznego korzystania z Internetu i bankowości elektronicznej. Systematycznie edukujemy klientów w mediach społecznosciowych. Na naszym portalu www.bankomania.pkobp.pl stworzyliśmy dedykowaną zakładkę „Bezpieczeństwo”. Regularnie współpracujemy w tym zakresie z mediami zewnętrznymi. Dzięki #Cyberstrażnikowi mamy nadzieję dotrzeć do młodego pokolenia internautów. Cieszymy się, że dzięki naszym radom wiele osób już usunęło niebezpieczne dla nich treści – mówi Agnieszka Kielichowska, Dyrektor w Departamencie Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego.

Korzystanie z internetu diametralnie zwiększyło zagrożenie dla danych osobowych. Wielu użytkowników nieświadomie umieszcza w sieci informacje, które zwiększają ryzyko bezprawnego ich wykorzystania. Stąd też powstał #Cyberstrażnik, który mamy nadzieję zapobiegnie takim sytuacjom i zwiększy świadomość o zagrożeniach wśród internautów – komentuje Michał Chrościcki Social Media Analyst z agencji Mint Media.

 

Pierwsze interwencje #Cyberstrażnika dotyczyły odnalezionych przez monitoring fotografii kart płatniczych, dowodów osobistych, a także otrzymanych mandatów. Akcja obejmuje przede wszystkim Facebooka, Twittera, Instagram i Wykop. Podjęte działania są kolejnym krokiem w kompleksowej edukacji użytkowników sieci z zakresu bezpiecznego i świadomego korzystania z Internetu.  



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »