Gospodarka » Żywność

Czy polskie mamy korzystają z rad ekspertów żywieniowych?

Aż 65 proc. dzieci wybrzydza podczas jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Beko. Jak więc radzić sobie z małym niejadkiem i gdzie szukać fachowej wiedzy o zdrowym odżywianiu, gdy w grę wchodzi szkolny lunch?

Koniec wakacji i nowy rok szkolny to wyzwania nie tylko dla dzieci, ale także dla rodziców, którzy chcą, aby ich pociechy zjadały odpowiednia ilość witamin i mikroelementów przez cały rok. Przygotowywanie zdrowych i smacznych posiłków, które jednocześnie będą atrakcyjne dla dzieci to nie lada wyzwanie dla każdego kto w domu ma małego niejadka, który najchętniej codziennie zjadałby bułkę z serem obficie polaną keczupem. Z badań przeprowadzonych przez Beko wynika, że większość dzieci wybrzydza przy jedzeniu, a co za tym idzie unika owoców i warzyw. Co zrobić w takiej sytuacji i gdzie szukać fachowej pomocy podczas planowania szkolnego lunchu? Pośród rodziców powszechne jest poszukiwanie wiedzy przede wszystkim w sieci. Aż 73 proc. badanych przyznaje, że strony i fora internetowe to ich pierwsza myśl, gdy w grę wchodzi przygotowywanie zdrowych posiłków, poszukiwanie informacji o ich walorach odżywczych czy też zwyczajnie, kulinarne inspiracje. Na drugim miejscu plasuje się wymiana wiadomości i zgłębianie nowinek w mediach społecznościowych (35 proc.), a dopiero potem fachowe poradniki (33 proc.), wymiana doświadczeń z innymi rodzicami (22%) i prasa branżowa (17 proc.).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wsparcie eksperta ostatnią deską ratunku?

Zbilansowane i zdrowe posiłki, które dostarczają odpowiedniej dawki witamin i mikroelementów są bardzo ważne zwłaszcza w rozwoju dzieci i młodzieży. Znaczna część rodziców (aż 78 proc.) deklaruje, że zdaje sobie sprawę z tego, że zdrowe nawyki żywieniowe kształtują się przede wszystkim w domu, a mimo to nie szuka wsparcia ekspertów. Jeśli jednak się na nie decyduje, najczęściej wybiera konsultacje z zaufanym lekarzem rodzinnym (10 proc.) lub dietetykiem (7 proc.). Powszechne jest również przekonanie, że ponad połowa dzieci (56 proc.) zdobywa odpowiednią wiedzę dotyczącą zdrowego żywienia w szkole. Niestety, jak wynika z raportu opublikowanego przez NIK w 2017 roku[i] odsetek dzieci z nieprawidłową masą ciała systematycznie rośnie. Aby pomóc rodzicom i pociechom w walce z tym trudnym problemem Beko we współpracy z FC Barcelona stworzyło akcję #Jedzjakmistrz w której pokazuje, że zdrowe gotowanie wcale nie musi być nudne. Do zjadania zbilansowanych i pełnowartościowych posiłków namawiają dzieci gwiazdy światowego footballu na co dzień grające w klubie FC Barcelona, a ich dietetycy dbają o to, aby rodzice mieli pewność, że podają dzieciom to co najlepsze. Zastanawiasz się który przepis będzie idealny do dziecięcego lunchboxa? To proste! Wybierz smaczne i zdrowe ryżowe kulki mocy.

Ryżowe kulki mocy z kokosem, orzechami i daktylami

Składniki

·         1 filiżanka ryżu

·         1 ½ filiżanki mleka owsianego

·         1 laska cynamonu

·         łyżeczka skórki cytrynowej

·         ½ filiżanki orzechów włoskich

·         8 daktyli

·         4 łyżeczki miodu

·         1 filiżanka wiórek kokosowych do obtaczania

Namocz ryż przez około 20 minut. Zagotuj mleko owsiane z cynamonem i skórką cytrynową, a następnie odcedź mleko i dodaj do niego ryż. Gotuj miksturę przez 20 minut z 2 łyżkami miodu, a następnie odcedź. Wykorzystując blender kielichowy (np. Beko) za pomocą pulsujących ruchów przygotuj pastę z orzechów, daktyli i reszty miodu. Razem z dzieckiem uformuj z przygotowanej masy małe kulki i pokryj je warstwą ryżu. Obtoczcie kulki w wiórkach kokosowych i pozostawcie do wystudzenia. Smacznego!

Przepis pochodzi z akcji Beko #Jedzjakmistrz.

Więcej przepisów na proste dania dla dzieci znajdziesz na www.beko.pl/jedzjakmistrz

Dodatkowe informacje o marce BEKO

Beko to druga największa w Europie marka, która w swojej ofercie posiada wszystkie niezbędne sprzęty domowe m.in.: pralki, lodówki, piekarniki, zmywarki do naczyń, suszarki czy kuchenki elektryczne. Od 2014 roku oficjalny sponsor klubu piłkarskiego FC Barcelona, a od 1 lipca 2018 roku – jego Główny Partner. W 2018 roku Beko zainicjowało kampanię społeczną „Jedz jak Mistrz” z udziałem piłkarzy FCB, która ma na celu pomoc rodzicom w zdrowszym żywieniu dzieci (www.beko.pl/jedzjakmistrz).

 

 [1] Źródło: Zymetria, badanie ilościowe przeprowadzone na zlecenie marki Beko, realizowane techniką CAWI na panelu internetowym w grupie matek w wieku od 25 do 45 lat.

 

[1] https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-zdrowym-zywieniu-w-szkolach.html



[i] https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-zdrowym-zywieniu-w-szkolach.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

izaosu83@gmail.com

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »