Firma » Reklama
Czy warto inwestować w artykuły POS?
Zobacz więcej zdjęć » |
Kreatywna reklama zewnętrzna potrafi nieraz zwrócić uwagę i pozostać na długo w pamięci. Nie gwarantuje jednak, że nakłoni konsumenta do kupna danego produktu. Być może przyczyny tego należy upatrywać w charakterze reklam outdoorowych. Mają one szerokie grono odbiorców, w związku z tym mało kto identyfikuje się z ich przekazem. Informacja zawarta w przekazie reklamowym dociera do ogółu, a nie do konkretnego klienta, dlatego taka forma reklamy nie zawsze jest efektywna. Inaczej sprawa ma się jeśli chodzi o reklamę w miejscu sprzedaży. Artykuły POS to podstawowy kanał komunikacji z klientem w punkcie handlowym, który jest bardzo skuteczny w osiąganiu celów sprzedażowych, ponieważ jest nakierowany na konkretnego klienta. Znaczenie materiałów POS jest ogromne, bowiem bez nich miejsce, w którym prowadzi się sprzedaż nie jest kompletne. Te drobne, ale bardzo istotne w każdym sklepie elementy pełnią kilka kluczowych funkcji. Informują klienta o aktualnych promocjach, prezentują sezonowe oferty i skutecznie przyciągają uwagę klienta, wzbudzając tym samym jego zainteresowanie danym produktem i wywołując chęć jego kupna.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Skuteczna forma nakłaniania do zakupu
Ogromna grupa klientów chodzi na zakupy z przygotowaną wcześniej listą, jednak i tak większość decyzji zakupowych ostatecznie zapada dopiero przed sklepową półką. Nawet jeśli na naszej liście nie znalazł się dany produkt, ale chodząc między alejkami, naszą uwagę zwrócił niebanalny wobbler reklamowy reklamujący pewien towar, to prawdopodobieństwo, że podejdziemy do półki, obejrzymy daną rzecz i finalnie wyląduje ona w naszym koszyku jest spore. To jest właśnie efekt jaki wywołują materiały POS. Ciekawie zaprojektowane i estetycznie wykonane wobblery, które są efektownie umieszczone na półkach z produktami działają podobnie jak przynęta na rybę. Chętnie zwracamy uwagę na to, co jest atrakcyjne i przykuwające oko, dlatego zaczynamy rozważać zakup towaru, którego wcześniej nie planowaliśmy.
Atrakcyjny przekaz w łagodnej formie
Na korzyść stosowania reklamy w formie materiałów POS, przemawia ich pozytywne postrzeganie przez klientów. W przeciwieństwie do innych popularnych i często spotykanych form reklamy, POS-y nie są uznawane za natarczywe i agresywne. Mało tego, taka forma reklamy jest według konsumentów pożyteczna i wręcz pożądana, ponieważ jest cennym nośnikiem informacji. Wobblery czy nietypowe ekspozytory mogą przypominać klientowi o konieczności kupna produktu, który zapomniał umieścić na swojej liście zakupowej. Bardzo istotną rolę w sklepie pełnią także listwy cenowe samoprzylepne, które informują o cenie produktu. Niegdyś ceny produktów były umieszczane w postaci naklejek bezpośrednio na towarze, jednak dziś ciężko wyobrazić sobie sklep, w którym ceny nie widniałyby na półkach z produktami.
Według badań, obecność materiałów POS w sklepie przyczynia się do wzrostu sprzedaży reklamowanych produktów, kształtuje decyzje zakupowe i wpływa na wzrost świadomości marki wśród klientów. Warto zatem zadbać o przygotowanie estetycznych i nietuzinkowych materiałów POS i odpowiednie rozmieszczenie ich w obiekcie handlowym.
Nadesłał:
Malwinau
|
Komentarze (0)