Zdrowie » Dziecko

Dekada troski o zdrowe zęby! Właśnie startuje jubileuszowa edycja Orbit® „Dziel się Uśmiechem”

Z początkiem września ruszyła kolejna, 10. już odsłona programu edukacyjnego ,,Dziel się Uśmiechem”, który uczy dzieci podstaw prawidłowej higieny jamy ustnej. Inicjatywa organizowana jest przez firmę Mars Polska we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem

Ogólnopolski program „Dziel się Uśmiechem” prowadzony jest od 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska. To projekt edukacyjny wspierający walkę z problemem próchnicy wśród dzieci. Partnerami merytorycznymi od samego początku są Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Celem inicjatywy jest budowanie świadomości znaczenia profilaktyki w zapobieganiu próchnicy już od najmłodszych lat oraz wdrażanie w codzienną rutynę 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów. Te proste zasady – szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów po jedzeniu i piciu oraz regularne kontrole u dentysty 
– mogą w znaczący sposób przyczynić się do poprawy stanu uzębienia. 
Z problemem próchnicy zmagają się dzieci w całej Unii Europejskiej, jednak polskie statystyki, na tle średniej z innych krajów członkowskich, wypadają niekorzystnie. Blisko 82% sześciolatków i ponad 85% dwunastolatków 
w kraju cierpi na tę chorobę
[1]. Program „Dziel się Uśmiechem” opiera się na zajęciach prowadzonych w szkołach podstawowych i gwarantuje nauczycielom dostęp do odpowiednich materiałów, które pozwalają na efektywną edukację zarówno podczas lekcji stacjonarnych, jak i online. W ramach 10. edycji akcją zostanie objętych aż 100 tysięcy uczniów klas 1-3.

 

W walce z próchnicą kluczowa jest profilaktyka. Zależy nam, aby nawyki związane z prawidłową higieną jamy ustnej towarzyszyły każdemu od najmłodszych lat. Cieszę się, że jako firma odpowiedzialna społecznie pomagamy dbać o dziecięce uśmiechy. Robimy to już od 10 lat poprzez program „Dziel się Uśmiechem”, a znacznie dłużej dzięki naszym produktom – bezcukrowym gumom. Ich żucie jest bowiem rekomendowanym przez ekspertów jednym z 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów. Zachęcamy do wspierania akcji poprzez zakup gum Orbit® w sklepach stacjonarnych we wrześniu i październiku. To dołożenie swojej cegiełki do walki o zdrowe zęby i uśmiechy dzieci w Polsce – mówi Beata Rożek, Dyrektorka ds. korporacyjnych Mars Polska.

 

Obok żucia bezcukrowej gumy, kiedy nie możemy umyć zębów po jedzeniu i piciu, w ramach codziennej rutyny eksperci rekomendują też: szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, np. nici dentystycznej oraz regularne kontrole u dentysty. Kroki te mogą w znaczący sposób przyczynić się do poprawy stanu uzębienia nie tylko najmłodszych, ale też młodzieży i dorosłych.

 

Eksperci podkreślają, że zdrowie zębów wpływa na stan zdrowia całego organizmu. Dlatego tak cenna jest edukacja i budowanie świadomości na temat właściwego dbania o higienę jamy ustnej. Problem próchnicy w Polsce jest bardzo duży, więc cieszę się, że kolejny raz wspieram program Orbit® „Dziel się Uśmiechem”. Zachęcam rodziców do wprowadzania w życie dobrych nawyków higieny jamy ustnej. Pamiętajmy, że to my jesteśmy najważniejszym wzorem dla naszych dzieci – zachęca Magdalena Różczka, aktorka i działaczka społeczna.

 

Magdalena Różczka po raz kolejny została ambasadorką „Dziel się Uśmiechem” i będzie zaangażowana w kampanię 360°. Działania promujące program obejmują TV, digital, outdoor, materiały POS oraz działania PR. Od początku września do końca października 
w czołowych stacjach telewizyjnych oraz na wybranych portalach internetowych będzie można oglądać odświeżony spot reklamowy z udziałem aktorki. 

 

Za kreację i przygotowanie materiałów odpowiada agencja Brandcomm, działaniami PR zajmuje się Garden of Words, z kolei agencja MediacomEssence zakupiła media.  

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie programu „Dziel się Uśmiechem”

 

Spot dostępny jest pod linkiem: 

·       Materiał 6 sek.: https://www.youtube.com/watch?v=NTpT8d_r2ZA

·       Materiał 15 sek.: https://www.youtube.com/watch?v=MUzgFR3eEmo



[1] Dla porównania, 69% czeskich sześciolatków ma podobny problem z zębami. Na Łotwie i w Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi do 55%, 
a we Francji i Danii już tylko 25% sześciolatków ma próchnicę. 

Źródło: Olczak-Kowalczyk D, Kaczmarek U, Bachanek T et al.: Monitorowanie Stanu Zdrowia Jamy Ustnej Populacji Polskiej w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 5, 7 i 12 lat w 2016 roku. Dział Redakcji 
i Wydawnictw Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Warszawa 2017.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ewakowalska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »